Dwa Citroëny zagościły tym razem na okładce tygodnika MOTOR. To C5 i C5 Aircross. Ten pierwszy w porównaniu używanych aut segmentu D zmierzył się z Audi A4 i Mazdą 6. Ten drugi, jako auto dostępne w salonach, stanął w szranki z Nissanem Qashqaiem. Może być ciekawie.
MOTOR nr 36 (3506) z 31.VIII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, C5 Aircross, 205, 206, 207, 307, 308, 401, 405, 508, Boxer, Kangoo, Megane, Logan, Sandero
Wśród nowości sportowych linii modelowych opisanych na stronach 6-7 MOTOR zapowiada Peugeota 508 PSE i przypomina legendarne 205 GTI oraz 405 T16. Spodziewa się też, że z czasem pojawi się Peugeot 3008 PSE.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 9. wspomniano Dacie Logan i Sandero, Peugeota 308 i Renault Kangoo.
Citroëna C5 skonfrontowano z kamperem na bazie Fiata Ducato w teście zderzeniowym, o czym MOTOR donosi na stronie 10. Jak łatwo się domyślić, samochód osobowy ucierpiał bardziej. Swoją drogą ciekawe, dlaczego ADAC nie przeprowadził tego testu z wykorzystaniem któregoś z niemieckich modeli. Czyżby chodziło o kwestie wizerunkowe?…
Porównanie Citroëna C5 Aircross z Nissanem Qashqaiem MOTOR zmieścił na stronach 14-17. Niedawno testowałem ten sam egzemplarz francuskiego SUV-a, więc możecie już czekać na artykuł z moimi wrażeniami. MOTOR porównał auta z silnikami wysokoprężnymi, przy czym jednostka Citroëna jest o kilkanaście procent mocniejsza – ma 130 KM.
Większe są też gabaryty Citroëna, a także – w nieznacznym stopniu – lepsza jest jego przestronność. Znacząco większy jest bagażnik Citroëna. C5 Aircross okazuje się też bardziej funkcjonalnym samochodem. Do tego wykazał się wyraźnie lepszą dynamiką, choć Nissan jest oszczędniejszy. Wyposażenie Qashqaia też jest nieco lepsze, choć do Citroëna z kolei można domówić więcej opcji. Wysoko oceniono komfort Citroëna, lepiej wypadł też układ kierowniczy i hamulce.
Ostatecznie C5 Aircross pokonał japońskiego rywala dwunastoma punktami. Cóż – Nissan ma już swoje lata i to widać w tym porównaniu.
Zdjęcie kampera zbudowanego na bazie Peugeota Boxera można znaleźć na stronie 33.
W dziale Używane na stronach 36-41 MOTOR porównał Audi A4, Citroëna C5 i Mazdę 6, wszystkie w wersjach kombi. Na Audi trzeba szykować najwięcej pieniędzy, Mazda jest dość droga w serwisie, a Citroën? Cóż – jest najlepszy ;-) Co ciekawe MOTOR po naprawdę dość wnikliwej analizie doszedł do tego samego wniosku. C5 okazuje się samochodem, który generalnie nie sprawia kłopotów, ma dobre silniki, jest przestronny, komfortowy, trwały i świetnie wygląda. Audi i Mazda też są niezłe, ale to Citroën wygrał porównanie.
Przegląd coupe-cabrioletów znajdziecie na stronach 42-45. Pojawiły się w nim Peugeot 206 CC, Peugeot 207 CC, Peugeot 307 CC, Peugeot 308 CC, a także Renault Megane CC II i III generacji. Wzmiankowano też przedwojennego Peugeota 401.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze