Marka DS Automobiles rozpoczęła przyjmowanie zamówień na model DS 9 w marcu tego roku, ale najmocniejszą wersję modelu pozostawiła klientom na deser. Samochód o mocy 360 KM właśnie trafił do niemieckiego cennika. Model kosztuje 64.250 euro (ok. 290 tys. zł) a więc nieznacznie mniej niż Peugeot 508 PSE.
W 2021 roku do oferty DS Automobiles dołączył flagowy model DS 9. Samochód mierzy 4,93 m długości, 1,85 m szerokości oraz 1,46 m wysokości a rozstaw osi wynoszący 2,9 m pozwolił na zagospodarowanie imponującej przestrzeni z tyłu. Francuska marka chce skusić klientów eleganckim wykończeniem wnętrza i komfortem.
Na samym szczycie oferty DS 9 znajdziemy wersje o mocy 360 KM. Napęd modelu łączy silnik benzynowy 1.6 o mocy 200 KM z dwoma jednostkami elektrycznymi o mocy 110 KM oraz 113 KM. Analogiczny układ znajdziemy w Peugeot 508 PSE. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najmocniejsza wersja DS 9 będzie tańsza od propozycji spod znaku lwa i wygląda na to, że informacja się potwierdza. Na razie na rynku niemieckim.
360-konny DS 9 w wersji Performance Line+ kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 64.250 euro (ok. 290 tys. zł). Dla porównania za Peugeot 508 PSE trzeba zapłacić minimum 66.640 euro (300 tys. zł). Na polskim rynku na którym Peugeot 508 PSE kosztuje 302 tys. zł, różnice powinny być zbliżone. Jeśli zdecydujemy się na elegancki wariant Rivoli+ cena wzrośnie do 67.000 euro (ok. 301 tys. zł).
Najmocniejszy DS 9 E-Tense potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy jest więc o 0,4 sekundy wolniejszy od topowej wersji 508. Maksymalna prędkość w obu przypadkach została ograniczona do 250 km/h.
Sportowy dział DS Automobiles wyposażył DS 9 E-Tense 4×4 360 w kilka elementów, które są odpowiedzialne za zwiększenie przyjemności z jazdy. Pojazd otrzymał sportowy układ kierowniczy, zawieszenie DS Active Scan oraz 20-calowe felgi aluminiowe Monachium z oponami Michelin Sport. W pojeździe zastosowano również wentylowane tarcze hamulcowe oraz zmodyfikowany system zarządzania energią.
Najnowsze komentarze