DOBÓR MIESZANEK
Grand Prix Francji na torze Paul Ricard wraca do kalendarza po spowodowanej pandemią rocznej przerwie, a w użyciu będą trzy mieszanki ze środka gamy: C2 jako twarde opony P Zero „białe”, C3 jako pośrednie P Zero „żółte” oraz C4 jako miękkie P Zero „czerwone”. Jest to taki sam zestaw mieszanek, jak podczas poprzedniej edycji tego wyścigu – czyli w sezonie 2019.
Mieszanki ze środka gamy są dobrze dostosowane do zróżnicowanych wymagań stawianych przez ten tor. Nowy asfalt, położony na niemal wszystkich zakrętach tuż przed wyścigiem w sezonie 2019, zapewnia oponom gładką nawierzchnię.
Degradacja ogumienia na torze Paul Ricard jest generalnie niska, ale zakręt 13. jest szczególnie wymagający pod względem długotrwałego obciążenia opon – tak samo zakręt Signes po prostej Mistral.
- W trzecim sektorze toru Paul Ricard ważniejsze od trakcji i hamowania są siły boczne, natomiast reszta okrążenia ma zrównoważoną charakterystykę – to jeden z powodów, dla których ten obiekt jest dogodny do testowania.
- Przed powrotem Formuły 1 na ten tor – do którego doszło w sezonie 2018, po dłuższej przerwie – na słynnej prostej Mistral umieszczono szykanę, by zmniejszyć prędkości maksymalne. W ten sposób powstały właściwie dwie proste, przedzielone szykaną.
- Zwycięską strategią w sezonie 2019 był jeden pit stop, według schematu pośrednie/twarde. Zastosowali ją wszyscy kierowcy, którzy stanęli na podium, a na pośredniej mieszance rywalizację rozpoczęli wszyscy zawodnicy, poza siedmioma.
- O tej porze roku na torze Paul Ricard może panować upalna pogoda. W zeszłym roku temperatura nawierzchni przekroczyła 50 stopni Celsjusza.
FORMUŁA 3: CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?
Francja gości także drugą rundę Formuły 3. Zmagania rozpoczęły się w zeszłym miesiącu w Hiszpanii i podobnie jak w Formule 2, nowy format weekendu obejmuje trzy wyścigi. Na każdą rundę mistrzostw Formuły 3 nominowana jest jedna mieszanka opon i na Paul Ricard – tak jak w przypadku inauguracji sezonu w Barcelonie – będzie to twarde ogumienie P Zero „białe”. Jest to dobór twardszy o jeden stopień niż podczas poprzedniej wizyty w 2019 roku – wtedy korzystano z pośrednich opon. Każdy kierowca otrzyma po cztery nowe komplety slicków oraz po jednym zestawie z przydziału na Barcelonę, do wykorzystania podczas sesji treningowej.
MARIO ISOLA, SZEF DZIAŁU F1 I WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH:
Wracamy do kombinacji opon, z których korzystano podczas dwóch pierwszych tegorocznych wyścigów – czyli do mieszanek ze środka naszej gamy. Jest to najbardziej uniwersalna kombinacja, dobrze dostosowana do zróżnicowanych wymagań – czyli także do toru Paul Ricard, który składa się z interesującej mieszanki zakrętów. Dzięki takiej charakterystyce jest to dobry obiekt do testowania i mimo że od poprzedniego wyścigu Formuły 1 mijają już dwa lata, to w tym roku testowaliśmy tu deszczowe opony 18-calowe na kolejny sezon, a w zeszłym miesiącu ścigaliśmy się tutaj w ramach GT World Challenge. Pozostajemy przy takim samym doborze mieszanek, jak podczas poprzedniej Grand Prix Francji – w której większość kierowców zastosowała strategię jednego pit stopu. Mieliśmy jednak do czynienia z różnymi sposobami zrealizowania takiej strategii.
INNE WIADOMOŚCI PIRELLI
Francuski kierowca Romain Grosjean wraca za kierownicę samochodu Formuły 1 na torze Paul Ricard, w ramach specjalnie zorganizowanego przez zespół Mercedes testu. Jazdy na demonstracyjnych oponach Pirelli odbędą się 29 czerwca – dwa dni po pierwotnym terminie rozgrywania Grand Prix Francji. Grosjean przedwcześnie pożegnał się ze startami w Formule 1, wskutek zeszłorocznego wypadku w Bahrajnie – teraz wraca, by w wielkim stylu zakończyć swoją karierę.
źródło: Pirelli Polska
Najnowsze komentarze