Z okładki wrześniowego wydania miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT spogląda na nas najnowsza wersja Peugeota 308. Widać na niej także nowego Opla Astrę. Czy to znaczy, że warto sięgnąć po to wydanie miesięcznika? Sprawdźmy!
AUTO MOTOR I SPORT nr 09 (364) z IX.2021
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 11 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 308, 508, Captur, Koleos, Astra, Combo, Corsa, Grandland, Mokka, Vivaro, Zafira, sportowe
Krótka wzmianka o 308-ce pojawiła się we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3.
Już na stronach 8-10 znajdziecie prezentację szóstej generacji Opla Astry. Nie zabrakło tam odniesień do Grupy PSA, wspomniano też inne nowe modele Opla opracowane już pod egidą francuskiego koncernu: Corsę, Mokkę i Grandlanda, Combo, Vivaro i Zafirę. AUTO MOTOR I SPORT pisze, że mimo technicznego pokrewieństwa z modelami francuskimi, we wnętrzu Astry znajdzie się niewiele wspólnego z modelami Citroëna czy Peugeota. Nawet grafiki nawigacji, czy wyświetlaczy przed kierowcą są inne. Opel zachował swoją tożsamość stylistyczną.
O koncernach motoryzacyjnych i markach niezależnych traktuje materiał opublikowany na stronach 14-15. Wspomniano tam Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, w skład którego wchodzą też Alpine, Dacia, Łada, Datsun czy Infiniti, oraz koncern Stellantis skupiający takie marki jak Peugeot, Citroën, DS. Automobiles, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Chrysler, Maserati, Lancia, Abarth, RAM i Dodge.
Na stronach 20-23 wrześniowego AUTO MOTOR I SPORT opublikowano raport z pierwszych jazd jeszcze przedseryjnymi egzemplarzami trzeciej generacji Peugeota 308, w tym wersją hybrydową. Redaktor Popkiewicz chwali proporcje nadwozia i ogólną stylistykę auta. Równie wysoko ocenia wykończenie wnętrza i system infotainment. Nowością jest pasek, na którym można zapisać skróty do najpotrzebniejszych każdemu kierowcy funkcji. To bardzo pomysłowa innowacja!
W gamie 308-ki pojawi się hybryda typu plug-in, która ma zapewnić zasięg na prądzie do 60 km. Co ciekawe Autor stwierdza wprost – hybrydowy napęd w tym samochodzie działa płynniej, niż w również plug-inowym 508! W kompaktowym aucie podobno wszystko działa jeszcze dużo subtelniej!
Trzecie wcielenie Peugeota 308 prowadzi się łatwo i precyzyjnie. Samochód zapewnia sporą dawkę komfortu, nawet przy 18-calowych kołach! Auto zachwyca bogactwem wyposażenia w testowanej wersji hybrydowej, ale cena tej odmiany może zmrozić – AUTO MOTOR I SPORT podaje, że kosztuje ona 176.000 zł. Na szczęście są tańsze odmiany – cennik zaczyna się na poziomie87.800 zł.
Renault Captur został wymieniony w roli rywala dla testowanego na stronie 49. Seata Arony.
Z kolei Renault Koleos wystąpił w tej samej roli względem Škody Kodiaq na stronie 61.
Wzmianki o markach Peugeot i Alpine pojawiły się w dwóch materiałach poświęconych 24-godzinnemu wyścigowi w Le Mans (strony 84-89).
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w dziewiątym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze