Nowy Citroën C4 i jego elektryczna wersja e-C4 przyciągają klientów do salonów dealerskich w Europie. W pierwszej połowie 2021 roku zarejestrowano ponad 30.000 egzemplarzy. Kompakt osiąga sukcesy na wielu lokalnych rynkach, przede wszystkim we Francji.
Strategia Citroena skupiona na oryginalnym designie i wysokim poziomie komfortu przynosi owoce w Europie. C4 i e-C4, które zadebiutowały na rynku na początku 2021 cieszą się dużym zainteresowaniem. W pierwszym półroczu 2021 na drogi wyjechało 30.855 egzemplarzy.
Nowy Citroën C4 oczami angielskich dziennikarzy. Wysoki komfort, wróciliśmy wypoczęci
Citroën C4 we Francji i na innych krajach europejskich
Citroën C4 zadomowił się już w szczególności we Francji, gdzie z udziałem 19% był najlepiej sprzedającym się hatchbackiem klasy C wśród klientów indywidualnych. We wszystkich kanałach sprzedaży, C4 zajęło miejsce trzecie i zdobywając 13,3% segmentu.
Citroën przytacza również sukcesy na innych dużych rynkach. W Hiszpanii C4 jest drugim najchętniej wybieranym kompaktowym hatchbackiem za Toyotą Corollą. Udział w segmencie wynosi 9,5%. Citroën C4 zajmuje też trzecie miejsce w Portugalii, a także szóste we Włoszech i Belgii.
Zobacz test: Nowy komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po Warszawie?
Elektryczna wersja z zasięgiem 350 km
Citroën widzi obiecującą przyszłość także w wersji elektrycznej, która stanowi 15% wszystkich rejestracji modelu w Europie. Pojazd jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM). Jednostka czerpie energię z akumulatora o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie do 350 km na jednym ładowaniu.
W Holandii liczba rejestracji ë-C4 stanowi 38% wszystkich C4-ek, w Niemczech – 27%, w Wielkiej Brytanii – 20,5% a we Francji 10,2%. Po sześciu miesiącach obecności na rynku, ë-C4 zajmuje trzecie miejsce w Europie w segmencie kompaktowych hatchbacków na prąd za Volkswagenem I.D. 3 i Nissanem Leaf. Udział modelu w segmencie wynosi 8%.
Czy nowy Citroen C5 X jest drogi? Porównanie cen z Peugeot 508 i Renault Talismanem
Oprócz napędu elektrycznego Citroën proponuje klientom jednostki benzynowe o mocy od 100 do 155 KM oraz diesla w wersji o mocy 110 i 130 KM. Komfort na pokładzie zapewnia nowe zawieszenie z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, fotele Advanced Comfort, przestrzeń w kabinie oraz sprytne rozwiązania zagospodarowania wnętrza.
Najnowsze komentarze