Na wprowadzenie nowego Renault Clio do salonów sprzedaży jeszcze musimy trochę poczekać, podobnie zresztą jak na pierwsze jazdy próbne, ale niewielka grupa dziennikarzy, w tym przedstawiciel brytyjskiego Carbuyer miała okazję zasiąść za kierownicą prototypowej wersji bestsellera Renault. Jak wypadł?
Renault Clio powoli wchodzi na europejski rynek. Na razie model trafił do francuskiego konfiguratora, ale w salonach dealerskich pojawi się najwcześniej za kilka tygodni. Mimo iż na pierwsze jazdy trzeba jeszcze poczekać, Renault udostępniło prototypową wersję samochodu niewielkiej grupie dziennikarzy. Zarówno nadwozie pojazdów, jak i wnętrze skrywał częściowy kamuflaż, ale pojazd już przecież widzieliśmy. Debiut Clio odbył się podczas salonu samochodowego w Genewie na początku marca tego roku. Nie wiemy jeszcze jak Renault Clio V generacji wypada na drodze, ale sprawdziliśmy, jak prototypowa wersja modelu wypadła oczach dziennikarza brytyjskiego magazynu Carbuyer.
Testowany model był napędzany za pomocą trzycylindrowej, turbodoładowanej jednostki benzynowej TCe o mocy 100 KM. Silnik współpracował z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Według Carbuyer, gdy silnik wchodzi w wyższe obroty emituje typowy dźwięk trzycylindrowego benzyniaka i oferuje największą moc od około 1.500 obr./min. Clio sprawnie przyspiesza i rzadko istnieje konieczność wykorzystania wysokich obrotów, by osiągnąć wymaganą prędkość.
Pięciobiegowa skrzynia biegów Renault Clio została ulepszona pod względem precyzji i charakteryzuje się płynną, krótszą zmianą przełożenia. Dziennikarzowi nie przypadły do gustu manetki zmiany biegów znajdujące się przy kierownicy, a podczas jazdy z prędkością autostradową doskwierały szumy zakamuflowanego nadwozia. Według Carbuyer, ostateczna wersja produkcyjna tego modelu zapewni wystarczającą osiągi dla codziennych wymogów większości właścicieli.
Prowadzenie Clio jest precyzyjne i szybkie, a samochód dobrze czuje się w zakrętach. Nadwozie wprawdzie przechyla się odrobinę, ale podwozie pomaga to niwelować. Na gładkiej nawierzchni toru testowego nowy Clio oferuje wygodną jazdę, Renault nie przewidziało testów po dziurawych drogach ;-)
Jak werdykt? „Aby dotrzymać kroku rywalom, nowy Clio musiał zrobić ogromny krok naprzód w stosunku do poprzedniego modelu. Z naszych pierwszych jazd próbnych wywnioskowaliśmy, że Renault jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu. Nowy Clio oferuje lepsze wrażenia z jazdy, co w połączeniu z ulepszoną kabiną i nową technologią powinno uczynić model Renault jednym z najbardziej kompletnych i wszechstronnych w swojej klasie”.
Źródło: Carbuyer
Najnowsze komentarze