Peugeot rozszerza ofertę elektrycznych samochodów dostawczych na polskim rynku. Do modeli e-Expert i e-Boxer dołączył e-Partner. Ile trzeba zapłacić za elektryka?
Najtańsza wersja Peugeot e-Partner kosztuje w polskich salonach dealerskich 113.000 zł netto. W tej kwocie zamówimy furgon o długości Standard (4403 mm ) w wersji Pro. Za wersję Premium trzeba zapłacić 120.500 zł a cena e-Partnera Long o długości 4753 mm wynosi minimum 124.600 zł.
Napęd Peugeot e-Partner pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, który korzysta z energii akumulatora o pojemności 50 kWh. Zestaw umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu do 275 km według danych WLTP. Według Peugeota prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, dlatego elektryczna wersja Partnera powinna być dla nich odpowiednim wyborem.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308 przybywa do dealerów we Francji. Kiedy pojawi się w Polsce?
Pojemność ładunkowa do 4,4 m3.
Pojemność ładunkowa elektryka wynosi 4,4 m3, czyli tyle samo co w modelach spalinowych, ale ładowność jest nieco mniejsza. W wersji z silnikiem benzynowym lub dieslem wynosi 1000 kg a w modelu na prąd 800 kg. Peugeot oferuje 2 rodzaje nadwozia: furgon (do 3 miejsc w kabinie) oraz furgon brygadowy (do 5 miejsc).
Pojazd otrzymał nowoczesne wnętrze z cyfrowymi zegarami na linii wzroku kierowcy, ekran dotykowy oraz kompaktową kierownicę. W wyposażeniu znalazły się:
- bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu,
- bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów,
- Advanced Grip Control z pięcioma trybami jazdy,
- system wspomagania ruszania na wzniesieniu,
- Visiopark 180˚ (kamera cofania),
- system Surround Rear Vision (kontrolowanie otoczenia samochodu z tyłu i po stronie pasażera z wyświetlaniem obrazu na ekranie o przekątnej 5” umieszczonym w miejscu lusterka wstecznego),
- tempomat z ogranicznikiem prędkości,
- alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
- system ostrzegania przed kolizją,
- system Active Safety Brake (automatyczne hamowanie awaryjne),
- system wykrywania zmęczenia kierowcy,
- automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania,
- rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych,
- system monitorowania martwego pola,
- system stabilizacji toru jazdy przyczepy,
- wskaźnik przeciążenia samochodu.
Nowy Peugeot e-Expert jest skierowany do małych firm usługowych m.in. kwiaciarni, hydraulików, czy elektryków, firm dbających o ekologiczny wizerunek oraz administracji szpitali i gmin, którzy poszukują samochodu o zerowej emisji spalin. Istnieje również możliwość adaptacji pojazdu do specyficznych potrzeb klientów (ambulanse, straż pożarna, policja, czy chłodnie).
Ładowanie e-Partnera
W ofercie dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. W standardzie otrzymamy ładowarkę prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji – prądu trzyfazowego o mocy 11 kW. Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazdka, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.
Ile trwa ładowanie?
• z gniazdka standardowego (8 A): 31 godz.,
• ze wzmocnionego gniazda (16 A): 15 godz.,
• ze stacji Wall Box 7,4 kW: 7,5 godz. prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
• ze stacji Wall Box o mocy 11 kW: 5 godz. za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
• ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.
Najnowsze komentarze