Nowa Dacia Duster z silnikiem benzynowym TCe o mocy 150 KM i automatyczną skrzynię EDC jest już w naszej redakcji. W ciągu najbliższego tygodnia zamierzamy pokonać SUV-em ok. 1000 km, głównie po drogach ekspresowych.
Wrażenia z jazdy nowym Dusterem opisywał nie tak dawno redaktor naczelny, który spędził z jeden dzień z dwoma wersjami modelu we Francji. Tym razem, przetestujemy samochód na polskich drogach. Dacia udostępniła do jazd próbnych egzemplarz w najwyższej wersji wyposażenia Prestige z silnikiem benzynowym 1.3 TCe o mocy 150 KM pod maską. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią EDC. Automat długo nie był obecny w ofercie Dustera. Wrócił dopiero po ostatniej kuracji odmładzającej.
Zobacz: Sprawdź aktualne promocje i oferty na nowe samochody Dacia
Face lifting wprowadził do modelu kilka zmian, które niekonieczne są widoczne na pierwszy rzut oka. Na zewnątrz Dacia poprawiła jedynie reflektory, aby pasowały do Sandero i Logana. W kabinie zastosowano nowy 8-calowy ekran dotykowy oraz przesuwany podłokietnik z przodu.
Nowa Dacia Duster w wersji porównywalnej do testowej, bez dodatków kosztuje w polskich salonach dealerskich 87.600 zł. Opcje (kamera multiview, lakier metalizowany, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele i koło zapasowe) zwiększą wydatek do 93.100 zł.
Jakie są nasze pierwsze wrażenia? Jest płynnie, bardzo płynnie. Automat działa bardzo sprawnie, w połączeniu ze 150-konnym silnikiem Dacia Duster porusza się całkiem dynamicznie. Przed nami tysiąc kilometrów po autostradzie, drogach krajowych i trochę w górach. Relację zdamy za ponad tydzień. A na razie – w drogę!
Nowa Dacia Duster Prestige – wyposażenie standardowe:
- Klimatyzacja automatyczna
- Konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem
- Aluminiowe felgi 17″
- Przyciemniane tylne szyby
- Relingi, lusterka i osłony przód/tył w kolorze satynowego chromu
- Chromowana końcówka wydechu
- Regulacja podparcie lędźwiowego
- Kamera cofania
- System wykrywania martwego pola
- System multimedialny Media Nav: nawigacja, 8-calowy ekran dotykowy, radio DAB, przewodowa i bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona, system kompatybilny z
aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay
Jeśli macie pytania dotyczące samochodu lub sugestie dotyczące testu, piszcie w komentarzach.
Najnowsze komentarze