Wczoraj opublikowaliśmy dane sprzedażowe marek pozostających w kręgu naszych zainteresowań w Polsce. Cieszyliśmy się z awansu Citroëna na 16. pozycję w rankingu, choć to i tak radość przez łzy – jeszcze wcale nie tak dawno na polskim rynku Citroën uzyskiwał dużo lepsze wyniki plasując się nawet w pierwszej dziesiątce. Ale od czegoś trzeba zacząć odbijanie się, więc nawet 16. pozycja nas cieszy i po cichu liczymy na więcej.
Dziś jednak wieści z innego rynku. Rynku, na którym Citroën uzyskał w styczniu 2,1% udziału To wyraźnie więcej, niż nad Wisłą (1,36%), ale i rynek tam większy. Z drugiej strony zaś Citroën jest europejską marką, więc bliżej mu do Polski. Co więcej – sam Andre miał z naszym krajem wiele wspólnego, co staramy się przed Wami regularnie odkrywać w dziale Historia.
Styczniowa sprzedaż Citroëna wyniosła u nas 394 auta. W kraju, o którym piszę – w Brazylii – pierwszy miesiąc przyniósł marce 2.488 rejestracji, a to znaczy, że wzrost w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku wyniósł tam aż 207%! I to na rynku, który skurczył się o 28,3%! W samym tylko segmencie lekkich aut użytkowych Citroën urósł w Brazylii o 31%.
2,1-procentowy udział w brazylijskim rynku jest dla Citroëna najlepszym wynikiem od ośmiu lat. „To mocny i motywujący początek roku dla Citroëna. To wyniki, które sprawiają, że praca, którą wykonujemy w synergii z naszą siecią dealerów, daje nam ogromną motywację. Wyniki te potwierdzają strategię zrównoważonego rozwoju marki w naszym kraju, wdrożoną w pierwszej połowie 2021 roku i zaprezentowaną w listopadzie tego samego roku w planie Citroën 4All” – skomentował Edgard Alexandrino, dyrektor handlowy Citroëna w Brazylii.
Najważniejszym modelem marki pozostaje C4 Cactus, który już w zeszłym roku pokazał swoje siły sprzedażowe powyżej średniej dla swojego segmentu rynku. SUV Citroëna zdobył największy udział w konkurencyjnym segmencie B-SUV, uzyskując w nim aż 7,2% w pierwszym miesiącu 2022 roku.
W styczniu tego roku zarejestrowano w Brazylii 2.283 egzemplarzy tego modelu. Dzięki takim osiągom C4 Cactus osiągnął liczbę 50 tysięcy sprzedanych sztuk w kraju od momentu wprowadzenia na rynek.
Citroën wspierał również swój rozwój wśród lekkich pojazdów użytkowych (LCV). W styczniu 2022 r. marka wzrosła o 31% w porównaniu ze styczniem 2021 r. Gama Citroëna Jumpy i rodzina Jumper zapewniły Citroënowi doskonałe wyniki wśród pojazdów tego typu w styczniu 2022 roku.
„Na spadającym rynku osiągnęliśmy wybitne wyniki. Z kolei strategia zrównoważonego rozwoju zawsze stawia konsumenta w centrum działań marki i to wszystko porusza się tak, że jego doświadczenia są niezwykłe. A zadowolenie klienta przekłada się na rosnącą sprzedaż” – wyjaśnia Edgard Alexandrino.
Produkowany w fabryce w Porto Real, w stanie Rio de Janeiro, C4 Cactus osiągnął poziom 50 tys. sprzedanych egzemplarzy od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2018 roku. „Na ulicach kraju pojawiają się nowi zadowoleni klienci, cieszący się przyjemnością jazdy tym pojazdem wyjątkowym, nowoczesnym, wygodnym i technologicznym. A w nadchodzących miesiącach i latach będziemy mieć ich znacznie więcej, jestem tego pewien” – dodaje dyrektor handlowy Citroëna w Brazylii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze