Citroën C5 Aircross wyposażony w zaawansowany system kamer, czujników oraz system zarządzający jazdę autonomiczną, został sfotografowany w Europie. Marka testuje w ten sposób najnowsze rozwiązania, które za jakiś czas trafią jako wyposażenie do jej samochodów.
„Technologia pomiarowa wbudowana w pojazdy testowe przetwarza filmy z kamer skierowanych na zewnątrz. Kamery te zbierają w czasie rzeczywistym obrazy ruchu publicznego” – informuje producent. „Powyższe dane są przechowywane i przetwarzane na potrzeby projektów innowacyjnych, zazwyczaj przez okres od trzech do pięciu lat. W przypadku rozwoju niektórych nowych systemów wspomagania jazdy możemy być zobowiązani do przechowywania danych niektórych samochodów w archiwalnych bazach danych przez 10 lat po zakończeniu produkcji modelu, na wypadek sporu sądowego.”
Zobacz: Nowe samochody Citroën
„Pojazdy testowe Stellantis poruszają się po terenach testowych, ale także po drogach publicznych. Są one wyposażone w czujniki i przyrządy pomiarowe oraz technikę pomiaru wideo, dzięki czemu mogą filmować otoczenie dróg publicznych.” – dodaje Stellantis.
Zobacz: redakcyjny test Citroëna C5 Aircross
Testowy Citroën C5 Aircross został sfotografowany w Insbruku w Austrii. Samochód był wyposażony m.in. w czujniki z tyłu pojazdu umożliwiające jazdę autonomiczną co oznacza, że najprawdopodobniej testowano oprogramowanie zarządzające zachowaniem pojazdu na drodze.
Wcześniej Citroën testował systemy autonomiczne m.in. na C4 Picasso. Już kilka lat temu był to samochód w pełni niezależny i mogący poruszać się bez udziału kierowcy. W porównaniu do niego C5 Aircross ma znacznie uproszczony i zminimalizowany zestaw pomiarowy.
Citroën C5 Aircross charakteryzuje się praktycznym modularnym wnętrzem i wyjątkowo wysokim komfortem jazdy, dzięki zawieszeniu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. W swojej klasie nie ma pod tym względem konkurencji. Cena tego SUVa zaczyna się od 128.500 zł.
Najnowsze komentarze