„WRC Magazyn Rajdowy” nr 9 (72) z IX.2007
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, Saxo, Xsara, 106, 206, 207, 306, Clio
Zaczyna się już na stronie 6. W artykule „Kim jest ten gość?” Redakcja próbuje przybliżyć sylwetkę Bryana Bouffiera – kierowcy Peugeota 207 S2000, który prowadzi w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski i to w efekcie startu w tylko czterech z sześciu dotychczasowych eliminacji.
O Peugeocie 207 S2000 wspomina zresztą także Norbert Guzek, który po wielomiesięcznej przerwie przesiadł się z krótko (i bez większych sukcesów) używanego Citroëna C2 S1600 do Fiata Grande Punto S2000. Norbert miał ochotę właśnie na Peugeota, ale nie mógł jej nigdzie zdobyć, w związku z czym wylądował w Fiacie. Lądowanie owo zresztą okazało się dość twarde, o czym można się był przekonać podczas Rajdu Rzeszowskiego…
zdjęcie 1
zdjęcie 2
zdjęcie 3
Wcześniej jednak był Rajd Lotos Baltic Cup. Odbył się w ostatni weekend lipca i relację z niego znajdziecie na stronach 12-17. Oczywiście nie mogło zabraknąć informacji i zdjęć o kierowcach rajdówek francuskich. Szczególne słowa uznania skierowano pod adresem Bryana Bouffiera, który wygrał aż dziewięć z jedenastu OSów i gdyby nie awaria półosi i związana z tym duża strata czasowa – Francuz w Peugeocie odniósłby niewątpliwie zwycięstwo w rajdzie. Wszak spadł na dwudziestą pozycję w generalce, po czym odrobił kilkanaście pozycji, by zakończyć rajd na najniższym miejscu podium ze stratą tylko niecałych 11 sekund do zwycięzcy!
W klasie A6 również dało się odczuć dominację francuskich aut – doskonale radzili sobie Piotrek Maciejewski, Radek Typa i Ariel Piotrowski, choć niestety tego ostatniego praktycznie wyeliminowała z imprezy awaria. Radek też miał kłopoty, ale skorzystał z SupeRally i ukończył rajd na drugim miejscu w klasie!
Na stronach 18-22 relacja z Rajdu Rzeszowskiego. Tam już Bouffier nie miał problemów i zwyciężył w imprezie z przeszło 130-sekundową przewagą nad drugim w klasyfikacji Sebastianem Fryczem. Przy okazji rozegrano kolejną, piątą już, eliminację Rajdowego Pucharu Peugeota. W „Magazynie Rajdowym WRC” i na ten temat znalazł się materiał. My pisaliśmy o tym niedługo po rajdzie.
Wraz z Rajdem Rzeszowskim rozegrano również kolejną eliminację Pucharu PZM. Zwyciężył w tej grupie zawodników Mariusz Nowocień w Peugeocie 306, zaś drugi w generalce był Sławomir Sawicki w Clio. Dobrą, czwartą pozycję w generalce i jednocześnie zwycięstwo w klasie A6, wywalczył Rafał Szebla w Peugeocie 106.
Strony 26-31, to z kolei relacja z Rajdu Finlandii. Nie mogło zabraknąć doniesień o wynikach Sebastiena Loeba i Daniego Sordo w Citroënach C4 WRC i Manfreda Stohla w Xsarze WRC w barwach Kronosa. Wspomniano także wyraźnie o dublecie Renault Clio R3, które okazały się bezkonkurencyjne w JRC. Osobne słowa uznania skierowano pod adresem polskiej załogi w składzie Michał Kościuszko/Maciej Szczepaniak w Clio S1600.
O Rajdzie Madery pisaliśmy i my, ale bogatszą relację znajdziecie w „Magazynie Rajdowym WRC”. Przypomnijmy, że tam auta francuskie wprawdzie nie wygrały, ale uplasowały się na drugim, trzecim, piątym i dziewiątym miejscu (Peugeoty 207 S2000), a do pierwszej dziesiątki wdarły się tez przebojem trzy samochody klasy S1600 – Citroën C2 Jean-Josepha (7.), Peugeot 206 Camacho (8.) i Renault Clio Freitasa (10.). Tak więc aż 7 samochodów w pierwszej dziesiątce tegorocznego Rajd Madery, to auta francuskie! Relacja z tej imprezy na stronach 32-33.
Na rozkładówce Citroën C2R2 Załogi Typa/Żuk. Można powiesić na ścianie i cieszyć oczy :-)
Na stronie 36. fotka i wstęp do wywiadu z Bryanem Bouffierem, której to rozmowy zapis zamieszczono na stronie następnej. Warto się zapoznać z wypowiedziami Francuza – są zupełnie inne o tego, co serwują nam zazwyczaj polscy kierowcy. Bouffier chwali wszystkich (organizatorów, innych zawodników, swój zespół), nie narzeka na nic – jawi się skromnym człowiekiem, który po prostu stara się robić jak najlepiej to, co robić – jak widać – umie.
Parę słów o Peugeocie 207 S2000 znalazło się też w pytaniach i odpowiedziach Tomka Czopika na stronie 46.
Pomijając ogłoszenia o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem we wrześniowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze