Światowa sprzedaż marki Renault w pierwszym półroczu wyniosła 770.807 sztuk*, +11% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku. Marka zwiększa swój udział w sprzedaży w najbardziej dochodowych kanałach i segmentach tworzących wartość.
W Europie marka Renault zwiększyła sprzedaż o 21% do 501.985 sztuk i stała się drugą najlepiej sprzedającą się marką na rynku europejskim. Wielka Brytania (+61%), Holandia (+58%) Hiszpania (+47%) i Włochy (+35%) miały duży udział w tym wzroście.
Renault jest numerem 1 we Francji zarówno na rynku samochodów osobowych ze sprzedażą 144.715 egzemplarzy, jak i na rynku samochodów dostawczych ze sprzedażą 54.239 egzemplarzy.
Renault kontynuuje ekspansję w segmencie C, odnotowując 42-procentowy wzrost sprzedaży dzięki sukcesowi modeli Austral, Arkana i Megane E-Tech Electric.
Na rynku zelektryfikowanym** sprzedaż Renault wzrosła o 17% dzięki podwójnej ofercie modeli elektrycznych i w pełni hybrydowych.
Renault utrzymuje zdrowy mix kanałów – przeszło połowa sprzedanych w omawianym okresie aut marki w Europie, to sprzedaż do klientów detalicznych.
Renault nadal osiąga lepsze wyniki na rynku lekkich samochodów dostawczych dzięki dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży na całym świecie (+21,5%), a zwłaszcza w Europie (+25,4%).
Wszystkie liczby w tym tekście są szacunkowe.
* Wszystkie dane bez sprzedaży w Rosji
** Obejmuje EV, hybrydę (HEV) i hybrydę typu plug-in (PHEV), z wyłączeniem łagodnej hybrydy (MHEV)
W pierwszej połowie 2023 roku marka Renault sprzedała łącznie 770.807 samochodów (samochody osobowe i lekkie auta użytkowe) klientom na całym świecie (+11%).
W Europie sprzedaż jednostkowa w pierwszej połowie 2023 roku wzrosła o 21% do 501.985 sztuk (samochody osobowe i lekkie auta użytkowe).Podobnie jak w 2022 roku, marka wykazuje znaczący postęp w segmentach o wysokiej wartości – rosnącym rynku zelektryfikowanym**, segmencie C, rynku detalicznym oraz dziale lekkich samochodów dostawczych.
Wzrost na rynku aut zelektryfikowanych
Silny wzrost sprzedaży pojazdów HEV (+40%) z 83.000 sztuk napędza postępy marki Renault na drodze do zelektryfikowanego wzrostu – ogólna sprzedaż wzrosła o 17% do 132.500 samochodów.
Austral z 65% sprzedażą wersji HEV i Arkana z 55% sprzedażą HEV znacząco przyczyniły się do tego sukcesu.
Megane E-Tech Electric, które w 2023 roku będzie miało już dane sprzedażowe za cały rok, w pierwszym półroczu osiągnęło ponad 23.000 sprzedanych egzemplarzy.To najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w swoim segmencie we Francji.Megane odpowiada za prawie 50% sprzedaży samochodów elektrycznych marki, która wyniosła 48.000 sztuk.Od drugiej połowy 2023 roku Megane wejdzie na rynek międzynarodowy, rozpoczynając sprzedaż w Turcji i Brazylii.
Rozwój w biznesie o wysokiej wartości
Gama modeli segmentu C ma coraz większy udział w sprzedaży marki Renault: przy sprzedaży jednostkowej około 136.195 pojazdów, wolumen wzrósł o 42%.
Renault Austral miał duży udział w tym sukcesie, sprzedając się w 39.495 egzemplarzach w I półroczu 2023 roku, z kolei Renault Arkana rozwija się ze sprzedażą 41.821 egzemplarzy w I półroczu 2023 roku.
Pomimo utrzymujących się ograniczeń podaży, Renault osiąga swój cel detaliczny i utrzymuje go na optymalnym poziomie, sprzedając więcej niż jeden pojazd na dwa klientom prywatnym. Mix detaliczny sięga 51% w I półroczu 2023 r., co oznacza +8 punktów w stosunku do średniej rynkowej (43%).
Wzrost na rynku lekkich samochodów dostawczych
Renault nadal przoduje na rynku lekkich samochodów dostawczych, notując dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Światowa sprzedaż marki osiągnęła poziom 186.000 sztuk (+21,5%), a w Europie sprzedaż wzrosła o 25,4% do 144.250 sztuk, przy ogólnym wzroście segmentu o 11,7%.
Tak dynamiczne wyniki były spowodowane sukcesem flagowych produktów Renault: Kangoo (+11,7%), Express (+48,9%), Mastera (+13,8%) i Trafica (+36%), będących liderami w swoich segmentach.
Marka jest również powyżej trendu w LATAM (+19%), z 27.833 egzemplarzami, na rynku rosnącym o 11,9% dzięki dobrym wynikom Orocha (+36,8%), Kangoo (+21,9%) i Mastera (+15,9%) ).
Jako pionier w dziedzinie zelektryfikowanych pojazdów użytkowych od 12 lat z Kangoo i Masterem, marka będzie kontynuować ten trend, wprowadzając Trafica Van E-Tech i prezentując przed końcem roku nowego wieloenergetycznego vana.
„Dobrze rozpoczęliśmy ten rok, a podjęte przez nas wysiłki zapewniły nam powrót na drugie miejsce w Europie. Jest to wynik sukcesu modeli Austral i Megane E-Tech Electric oraz zaangażowania naszej sieci i zespołu Renault. W drugim półroczu przyspieszymy dzięki zupełnie nowemu Espace, nowemu Clio i nowej Arkanie” – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze