Używany samochód za 40 tysięcy złotych? Warto spojrzeć na samochody francuskie, które oferują zwykle wyższy komfort jazdy, lepsze wyposażenie i niższe koszty eksploatacji od swojej konkurencji.
Przeczesując rynek wtórny w poszukiwaniu samochodu klasy średniej z budżetem około 40 tysięcy złotych mamy już spore pole do popisu. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy egzemplarze krajowe z realną historią i przebiegiem bliskim prawdzie. W przypadku każdego z nich doświadczymy wysokiego komfortu jazdy, często pełnego wyposażenia i więcej niż wystarczającej przestrzeni dla czterech a nawet pięciu osób.
Renault Talisman
W 2015 roku sytuacja Renault w klasie średniej i wyższej była nie do pozazdroszczenia. Przestarzała Laguna III nie była już atrakcyjna na tle rywali, zaś Latitiude nigdy nie cieszył się zainteresowaniem rynku. W tym samym roku te dwa modele zastąpiono opracowanym na nowo – Talismanem (produkowanym do 2022 roku). W ofercie znalazł się dystyngowany sedan i kombi, swoimi gabarytami plasujący się w czołówce klasy. Dynamiczne linie znane z innych ówczesnych modeli nadal mogą się podobać, na słowa uznania zasługuje poziom ochrony antykorozyjnej nadwozia – w tej kwestii problemów mieć nie będziemy. Wnętrze serwuje czterem dorosłym osobom mnóstwo przestrzeni, także z tyłu wysokie osoby podróżować będą w godnych warunkach. Jakość zastosowanych materiałów w kabinie jest zupełnie poprawna, do obsługi multimediów trzeba się chwilkę przyzwyczaić by wszystko odbywało się intuicyjnie.
Pod względem prowadzenia Talisman niczym nie zaskakuje, nieźle łączy komfort i pewność przy wysokich prędkościach – pod względem wyciszenia kabiny nieznacznie ustępuje niektórym konkurentom. Lista dodatków zawierać może automatyczną klimatyzację, multimedia z nawigacją, panoramiczne okno dachowe, niezbyt trwałe dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne i szereg systemów bezpieczeństwa. 40 tysięcy złotych wystarczy na zakup egzemplarza z pierwszych lat produkcji z silnikami diesla 1.5 dCI 110 KM, 1.6 dCI 130-160 KM i benzynowym 1.6 TCE 200 KM.
Bezwypadkowego Talismana, serwisowanego w ASO, można kupić od 47.500 zł. Listę ogłoszeń znajdziesz tutaj. Tańsze będą egzemplarze sprowadzone, chociaż wtedy warto dokładniej sprawdzić jego historię.
Peugeot 508
Od 2010 do 2018 roku w ofercie Peugeota dostępna była pierwsza generacja modelu 508, który podobnie jak Talisman zastąpił w ofercie dwa schodzące z rynku pojazdy: 407 i 607. Nowy, świeży format przyjął się na rynku doskonale – w ofercie pojawił się sedan i kombi SW. Za 40 tysięcy złotych powinno nam się udać kupić egzemplarz z okolicy liftingu. Podaż egzemplarzy krajowych, utrzymanych w dobrym stanie rośnie wraz z budżetem. Wnętrze zaprojektowano bez stylistycznych fajerwerków, plastiki są dobrej jakości, są miękkie w dotyku i solidnie spasowane.
Miejsce pracy kierowcy oferuje przestrzeń idealną dla każdego, wszechstronna regulacja pozwala na dopasowanie parametrów siedziska czy kolumny kierowniczej do swoich potrzeb. Z tyłu wygodnie usiądą dwie wysokie osoby. Gross egzemplarzy jest sowicie wyposażonych w dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, dopracowane nagłośnienie i liczne systemy bezpieczeństwa. Układ jezdny jest trwały, dobrze znosi kontakt z polskimi drogami, przy tym zapewnia wysoką precyzję prowadzenia. Benzynowe silniki z uwagi na liczne wady fabryczne lepiej pominąć, bazowy diesel 1.6 HDI jest zbyt słaby. Złotym środkiem są jednostki 2.0 HDI 140, 163 KM – po liftingu 150 i 180 KM.
Za 40 tysięcy zł możemy szukać egzemplarzy od 2016 roku w górę. Listę ogłoszeń znajdziesz tutaj.
Citroën C5 – ultrakomfortowy hydropneumatyk
Od 2008 do 2017 roku produkowana była druga generacja Citroëna C5, która wciąż cieszy się dużą popularnością na rynku. Kwota 40 tysięcy złotych wystarczy na zakup egzemplarza z ostatnich lat produkcji, w przypadku którego mamy spore szanse na trafienie faktycznie zadbanej sztuki. Tak jak konkurenci, C5 X7 oferowany był jako sedan i kombi. Wnętrze zapewnia komfort, sporą przestrzeń, niezłą jakość materiałów wykończeniowych i poziom wyposażenia.
C5 II oferowany był także z konwencjonalnym układem jezdnym, takie egzemplarze niczym nie wyróżniają się na tle innych modeli segmentu D. Dopiero C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem ma w sobie ducha marki i oferuje coś bardzo wyjątkowego. Serwowany komfort pokonywania nierówności jest nieosiągalny dla innych średniaków, zawieszenie sprawdza się także doskonale podczas dynamicznej jazdy. Kluczem do sukcesu jest znalezienie egzemplarza, który był otoczony fachową i regularną opieką serwisową.
Uporanie się z długimi latami zaniedbań i co gorsza niefachowych napraw faktycznie będzie kosztownym zadaniem. Założony budżet wystarczy na zakup cenionego diesla 2.0 HDI 140-180 KM, taka jednostka wydaje się złotym środkiem. Oczywiście rzadko spotykany diesel 3.0 V6 HDI o mocy 240 KM zapewnia nieporównywalnie lepsze osiągi, jednak jego bieżąca obsługa wymaga adekwatnie wysokich nakładów finansowych.
Za około 40 tysięcy zł znajdziemy egzemplarze z lat 2015-2016. Listę ogłoszeń znajdziesz tutaj.
Jako kryteria wyszukiwania ogłoszeń wybraliśmy samochody z polską rejestracją, posiadające numer VIN i serwisowane w ASO.
Najnowsze komentarze