Francuskie samochody są kojarzone z komfortem, wygodą, niskim zużyciem paliwa i bezpieczeństwem. Wśród wielu produkowanych modeli były i takie, które były nowatorskimi propozycjami w swojej klasie.
Odważne, nowatorskie pomysły, nietypowe propozycje. Dzisiaj wracamy do dwóch modeli Peugeot i Renault, które wyróżniały się w swoich czasach. Nie odniosły dużego sukcesu rynkowego, ale stanowią bardzo ciekawą opcję szukając używanego samochodu – bo nadal są oryginalne, ciekawe i mają wiele do zaoferowania.
Peugeot 1007
Koncepcja była nader słuszna. Prosty zabieg pozwolił w Peugeocie 1007 wyeliminować problem ciasnych miejsc parkingowych, a dokładniej trudności z wsiadaniem i wysiadaniem. Sztab inżynierów Peugeota wpadł na pomysł, aby w małym samochodzie miejskim zastosować parę przesuwnych drzwi. Jednobryłowe nadwozie VAN-a segmentu A z pozoru jest doskonale skrojone do życia w mieście, zwłaszcza jego niewielkie gabaryty i duże przeszklenie.
1007 produkowany był przez cztery lata – od 2005 do 2009 roku, znajdując niespełna 74 tysiące nabywców – wynik całkiem niezły, zważywszy na nietypowe założenia. Istotnie, odsuwane drzwi gwarantują wielką wygodę dostępu do pierwszego i drugiego rzędu siedzeń – kabina zapewnia wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób.
Zastosowane materiały wykończeniowe są budżetowe, jak na segment A przystało. Przyzwoity poziom wyposażenia i miejska użyteczność mogą i dzisiaj imponować. Do napędu przewidziano proste i cenione silniki benzynowe 1.4 8V 75 KM, 1.4 16V 90 KM i 1.6 16V 110 KM korzystające z paska rozrządu i wielopunktowego wtrysku paliwa. Diesle to 1.4 HDi 68 KM oraz 1.6 HDi 109 KM. Ceny egzemplarzy w przyzwoitym stanie oscylują wokół 10 tysięcy złotych.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Peugeot 1007
Renault Vel Satis
Renault Vel Satisa to flagowy model marki produkowany był od 2001 do 2009 roku, jego konstrukcja oparta została na płycie podłogowej Espace IV generacji – co słusznie zwiastuje imponującą przestrzeń. Futurystyczna forma nadwozia dużego hatchbacka była bardzo nowatorska i może się podobać także dzisiaj. Jedną z największych zalet modelu jest doskonała ochrona antykorozyjna, problem stanowić może jedynie dostępność części nadwozia potrzebnych do napraw powypadkowych.
Wnętrze serwuje wysoki komfort jazdy dla czterech osób, przednie fotele są wybitnie obszerne i komfortowe, zaś kabina solidnie wyciszona. Jak przystało na topowy model marki, wyposażenie jest imponujące – szczególnie biorąc pod uwagę rocznik produkcji. Do dyspozycji mamy automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, szyberdach, dopracowane nagłośnienie, automatyczną skrzynię biegów i szereg systemów aktywnego bezpieczeństwa.
Z powodzeniem możemy sięgać po egzemplarze napędzane silnikiem benzynowym 2.0 Turbo o mocy 163-170 KM, nie jest oszczędnym wyborem – nadrabia bezawaryjnością i możliwością montażu instalacji gazowej. Wśród diesli warty uwagi pozostaje 2.0 dCi 150-173 KM wyposażony w łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Dobrze zachowany egzemplarz znajdziemy za 10-15 tysięcy złotych.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Renault Vel Satis
Najnowsze komentarze