Citroën ë-Berlingo przeszedł face lifting. Zamiast drobnej kosmetyki, francuska marka poważnie przyłożyła się do metamorfozy samochodu. Kombivan otrzymał nowy design, nowoczesną kabinę z 10-calowym wyświetlaczem dotykowym oraz jak przystało na francuską markę – wyższy poziom komfortu. Dla Europy dostępna będzie wyłącznie elektryczna wersja modelu.
Citroën zaprezentował już dostawczą odmianę Berlingo Van, przyszła kolej na samochód przeznaczony do transportu osób. Kombivan przyjął dynamiczną sylwetkę oraz nową identyfikację wizualną producenta z przeprojektowaną osłoną chłodnicy i zderzakiem, ale najbardziej zauważalną zmianą są światła. Citroën e-Berlingo dostał od stylistów trzysegmentowe reflektory z elementami przypominającymi ostrza oraz inspirowane historycznym emblematem logo, które widzieliśmy już w koncepcyjnym modelu Oli oraz elektrycznym e-C3.
Nowe Berlingo będzie oferowane w pięciu kolorach nadwozia: Kiama Blue, Sirkka Green, Kaolin White, Perla Nera Black oraz Steel Grey. Klienci będą mieli do wyboru 16 i 17-calowe koła oraz opcjonalny bagażnik dachowy. Citroën opublikował zdjęcia wersji Advance Comfort XTR, która dzięki stylistycznym dodatkom podkreśla przygodowy charakter auta.
Zobacz także: Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
Citroën e-Berlingo z nowym 10-calowym ekranem dotykowym
Citroën przekonuje o poprawie ergonomii w kabinie kombivana, dzięki zastosowaniu konfigurowalnych cyfrowych wskaźników oraz nowego 10-calowego ekranu z system informacyjno-rozrywkowym My Citroën Play, który łączy się bezprzewodowo ze smartfonem za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Berlingo jest dostępny z nawigacją 3D oraz naturalnym systemem rozpoznawania głosowego, który pełni rolę asystenta pokładowego.
Citroën e-Berlingo został wyposażony w 18 technologii wspomagających prowadzenie pojazdu, takich jak: adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, kontrola przyczepności z asystentem zjazdu i kontrola stabilności haka holowniczego. Na konsoli środkowej znajdziemy 2 porty USB oraz schowek, który można wykorzystać do ładowania indukcyjnego smartfona.
Francuska marka przeprojektowała kierownicę, wymieniła elementy sterujące audio i tempomatu oraz logo. Opcjonalnie dostępne będzie podgrzewanie. W nowym Berlingo po raz pierwszy zastosowano przednie fotele Advanced Comfort z podparciem bocznym i specjalną pianką. Dzięki zastosowaniu trójkolorowego wykończenia, wnętrze jest z jednej strony stylowe i eleganckie a z drugiej ma w sobie młodzieżowy charakter. W górnej części auta znajduje się praktyczny schowek Top Box, który powstał dzięki zamontowaniu poduszki powietrznej w dachu.
Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie
Nowy Citroën Berlingo jest dostępny w dwóch rozmiarach: M (długość 4,40 m) i XL (długość 4,75 m), przy czym ten ostatni umożliwia instalację dodatkowych opcjonalnych siedzeń w 3. rzędzie. Po złożeniu przedniego siedzenia pasażera podłoga jest całkowicie płaska, a długość ładunku wynosi 2,70 m w wersji M i 3,05 m w wersji XL. Większe możliwości konfiguracji wnętrza zapewniają niezależne, przesuwane i składane siedzenia w drugim rzędzie.
Wraz z nowym Berlingo Citroën oferuje wielofunkcyjny dach Modutop, który składa się z półprzezroczystego łuku, tylnego boxa dachowego, oświetlenia otoczenia i panoramicznego dachu szklanego z elektrycznymi roletami. W sumie nowe Berlingo oferuje 27 schowków rozmieszczonych w kabinie o łącznej pojemności do 186 litrów. Citroën pozostawił otwieraną niezależnie od tylnej klapy tylną szybę do szybkiego załadunku i wyładunku małych przedmiotów do lub z bagażnika.
Zobacz także: Citroën AMI Charleston już jeździ! Aż trudno uwierzyć w to, kto jest autorem pomysłu
Przestrzeń ładunkowa nowego Berlingo waha się od 775 litrów do 4000 litrów (w rozmiarze XL). Instalacja akumulatorów ë-Berlingo pod podłogą oznacza, że możliwości ładowania są zawsze takie same. Dostęp do Berlingo ułatwia dwoje dużych, przesuwanych drzwi bocznych wyposażonych w elektrycznie sterowane szyby.
Citroën ë-Berlingo – dla Europy tylko elektryk
Napęd Citroena ë-Berlingo pochodzi od elektrycznego silnika o mocy 100 kW (136 KM) w połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności użytkowej 50 kWh, który pozwala pokonać pojazdem do 320 km w cyklu mieszanym WLTP. Wynik jest o 20% lepszy w porównaniu z poprzednim modelem.
Dostępne są trzy tryby jazdy: Eco dla maksymalnego zasięgu, Power dla maksymalnych osiągów i Normal. Wreszcie, pompa ciepła dostępna jako opcja ogrzewa kabinę bez korzystania z akumulatora, oszczędzając w ten sposób zasięg.
ë-Berlingo jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW lub opcjonalną ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW. W przypadku stacji Wallbox o mocy 7,4 kW można w pełni naładować akumulator w ciągu 7,5 godziny. W przypadku stacji Wallbox o mocy 11 kW czas wynosi 5 godzin. Naładowanie akumulatora od 0 do 80% w publicznym punkcie ładowania o mocy 100 kW trwa tylko 30 minut.
W Europie dostępna będzie wyłącznie elektryczna wersja Berlingo. Poza Europą Citroën wprowadzi model z trzema silnikami wysokoprężnymi BlueHDi o mocy 90, 100 i 130 KM oraz dwoma silnikami benzynowymi PureTech o mocy 110 i 130 KM. Nowy Citroën e-Berlingo trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku.
Najnowsze komentarze