Grupa Renault od kilku lat angażuje się w „neutralizację” zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć we wszystkich krajach, w których Grupa jest obecna, poprzez konkretne plany działania, w szczególności w ramach corocznej kampanii przeglądu wynagrodzeń mającej na celu zrównanie płac. Mierząc corocznie różnicę w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn, zespoły upewniły się, że różnica się zmniejsza i że pracownicy otrzymują średnio takie samo wynagrodzenie na porównywalnych stanowiskach, niezależnie od płci.
„Wierząc, że nasza różnorodność jest siłą i zaletą, od kilku lat prowadzimy proaktywną politykę mającą na celu stworzenie miejsca pracy wolnego od wszelkiej dyskryminacji, w którym każdy czuje się włączony, szanowany i ceniony. Wyeliminowanie różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn dwa lata przed zakładanym terminem pokazuje silne zaangażowanie zespołów Grupy Renault w identyfikowanie talentów i konkretną codzienną pracę na rzecz promowania równości płci w miejscu pracy, co jest jednym z priorytetów naszej strategii różnorodności i integracji” – wyjaśnia François Roger, dyrektor ds. zasobów ludzkich Grupy Renault.
W kwietniu 2021 r. Grupa Renault utworzyła w ramach Zasobów Ludzkich dział Różnorodności i Integracji. Wyzwaniem jest promowanie różnorodności profili w celu osiągnięcia większej różnorodności i wydajności przy jednoczesnym wspieraniu integracji w zespołach. Wśród priorytetów działu Różnorodności i Integracji wyróżnia się równość płci, której celem jest stanie się pracodawcą referencyjnym dla kobiet. Cel ten został już osiągnięty w zakresie wynagrodzeń na całym świecie.
Do końca 2023 roku w Grupie Renault było 35% kobiet na stanowiskach kierowniczych i 27% na stanowiskach wyższego szczebla. Oczekuje się, że ten ostatni odsetek wzrośnie do 30% do 2030 roku, a celem będzie osiągnięcie parytetu płci do 2050 roku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze