OS7 Sa Linea 1
Pierwszym przejeżdżanym dziś odcinkiem była próba o długości 14,2 km. Wczorajsza strata Sebastiena Loeba do prowadzącego w rajdzie Latvali przekraczała 40 sekund, ale dziś Francuz miał jechać jako trzeci, więc niemalże znikał problem odkurzania nawierzchni. Mimo to Sebastien nie osiągnął jakiegoś spektakularnego rezultatu – został sklasyfikowany dopiero na piątej pozycji z 12-sekundową stratą do zwycięzcy odcinka, Mikko Hirvonanea. Lepszy od Loeba (o 0,1 s.) okazał się także Petter Solberg, auto czwartego czasu. Dani Sordo był szósty.
Citroënowa młodzież ;-) plasowała się dziś ciut gorzej, niż wczoraj – Nowikow przyjechał z dziewiątym czasem, Rautenbach zamknął dziesiątkę, a Ogier zaliczył dopiero dwunasty czas. Młodszy z Sebastienów powrócił w systemie SupeRally, ale po OS7 znajdował się dopiero na 22. miejscu w generalce.
Wśród juniorów od rana zaatakował Martin Prokop i odzyskał druga pozycję wyprzedzając Michała Kościuszkę. W stawce przewodził jeszcze Alessandro Bettego w Clio R3, ale Prokop tracił do niego już tylko 1,6 sekundy.
OS8 Fiorentini 1
Drugi odcinek wytyczony na dystansie 22,02 km wygrał Sebastien Loeb. Francuz obudził się ze zwyczajowego letargu i najwyraźniej postanowił wziąć się do roboty, żeby po raz czwarty zatriumfować na Sardynii. Uzyskał czas 18:06,4 pokonując drugiego w wynikach Daniego Sordo o 5,3 sekundy. Latvala, trzeci w tabeli, stracił do Loeba 13,4 sekundy, zaś przewaga Mikko Hirvonena, autora czwartego czasu, stopniała o 14,1 sekundy.
Świetnie pojechał Xsarą WRC Petter Solberg – wywalczył piąte miejsce i plasował się na czwartej pozycji w generalce.
Sebastien Ogier dzięki ósmemu rezultatowi na tym OS-ie wskoczył do dwudziestki łącznej klasyfikacji. Nowikow finiszował z dziesiątym czasem i znajdował się na ósmym, mało zagrożonym miejscu w generalce. Conrad Rautenbach uzyskał trzynasty czas tracąc do Loeba nieco ponad minutę.
Michał Kościuszko pokonał zarówno Prokopa, jak i Bettegę i dzięki temu został liderem klasyfikacji JWRC! Miał przy tym sporo szczęścia, bo przez mniej więcej ćwierć dystansu całego odcinka Prokop wlókł się na „dwójce” za Bettegą, który urwał osłonę pod miską olejową Clio i jechał spokojnie, żeby nie uszkodzić samochodu.
OS9 Monte Lerno 1
Kończący poranną pętlę odcinek Monte Lerno był najdłuższą próbą dzisiejszego dnia. 29,51 km najszybciej przejechał Sebastien Loeb, a wiernie asystował mu w wynikach Dani Sordo. Niestety mimo uzyskania przewagi 3,4 sekundy nad Hirvonenem, w generalce Loeb nie wyprzedził Fina. Wszystko z powodu 10-sekundowej kary za minutowe spóźnienie na start odcinka. Loeb i Elena odpowietrzali hamulce i nie zdążyli dotrzeć na czas na miejsce startu. Co ciekawe chłopaki twierdzili, że wydawało im się, iż na punkt startowy jest bliżej, niż im się wydawało… ;-) Kiciarze ;-)))
Dani Sordo dzięki dobrej jeździ wskoczył już na piąte miejsce generalki i po pierwszej pętli dzieliło go od czwartej pozycji – zajmowanej przez Pettera Solberga – tylko 26,6 sekundy.
Ale Mr Hollywood łatwo skóry nie sprzeda – na Monte Lerno 1 był piąty, za Hirvonenem i Latvalą. Jednocześnie o 2,2 sekundy pokonał Sebastiena Ogiera. Siódmy w wynikach Jewgienij Nowikow stracił do zwycięskiego Loeba 28,4 sekundy, ale dzięki jakimś kłopotom Henninga Solberga awansował na siódme miejsce łącznej klasyfikacji rajdu.
Rautenbach był tym razem dziesiąty i takąż pozycję zajmował w generalce. Od ósmego miejsca dzieliło go jednak aż 130 sekund.
Wśród juniorów znowu szalał Kościuszko – okazał się najszybszy i nie zamierzał oddawać przewodnictwa w klasyfikacji Martinowi Prokopowi, który w swym Citroënie stracił do Polaka blisko 7 sekund.
OS10 Sa Linea 2
Drugi przejazd przez najkrótszą dziś próbę przyniósł zwycięstwo Mikko Hirvonenowi. Fin powiększył swoją przewagę nad drugim w wynikach odcinka Sebastienem Loebem o 5,1 sekundy. Na szczęście Francuz zmniejszył stratę do Latvali o 2,6 sekundy, ale i tak do odrobienia pozostawało jeszcze nieco ponad pół minuty.
Dani Sordo, autor czwartego czasu, zbliżył się o kolejne 3,4 sekundy do poprzedzającego go w generalce Pettera Solberga, tym razem szóstego w tabeli. Kierowcę Xsary WRC wyprzedził też Jewgienij Nowikow umacniając się na siódmym miejscu w generalce i zbliżając się na 1,6 sekundy do pozycji szóstej!
Conrad Rautenbach zakończył zmagania na Sa Linea 2 z dziesiątym czasem. Walkę na Sardynii chyba już definitywnie zakończył Sebastien Ogier urywając tylny amortyzator w drugiej części odcinka.
Martin Prokop wygrał zmagania juniorów, ale nie odzyskał jeszcze prowadzenia w klasyfikacji JWRC. Drugi był Kościuszko (wolniejszy od czeskiego kierowcy Citroëna o 7 sekund), a trzeci Bettega w Clio.
OS11 Fiorentini 2
Przedostatni odcinek rajdu, to pogrom fabrycznych Citroënów. Trzy międzyczasy zapowiadały odcinkowe zwycięstwo Loeba i Eleny, ale potem załoga Citroëna złapała kapcia. Po dwóch kilometrach jazdy na feldze zapadła decyzja o zmianie koła. Sebastien i Daniel zrobili to niemal w tempie mechaników z F1, ale i tak stracili 1:03 w stosunku do zwycięzcy odcinka… Pettera Solberga.
Dani Sordo z kolei miał kłopoty z turbosprężarką (chyba jednak wczorajsze spóźnienie na start nie było zagrywką taktyczną…) i stracił ponad 4 minuty spadając na ósme miejsce w generalce :-(((
Jewgienij Nowikow błysnął czwartym czasem próby i awansował o dwa oczka w generalce korzystając z pecha Daniego Sordo i wyprzedzając – co było do przewidzenia – Madsa Østberga.
Przy nazwisku Conrada Rautenbacha zanotowano dopiero 18. czas.
W JWRC najszybszy był znowu Martin Prokop, wyprzedzając na odcinku Michała Kościuszkę o 9,4 sekundy, to jednak nie wystarczyło, by w generalce wyprzedzić Polaka.
OS12 Monte Lerno 2
Kończący dzisiejsze zmagania Monte Lerno 2 padł łupem Sebastiena Loeba. Francuz chyba się wkurzył, bo dołożył drugiemu w wynikach Hirvonenowi 9 sekund, a Latvali przeszło 18. Niestety strata do Fordów przekraczała jeszcze minutę, co niespecjalnie wróży na jutro. Wszak w niedzielę jest tylko 86,18 km jazdy na czas (podzielone na 5 odcinków), więc na dobrą sprawę musiałby się zdarzyć cud :-(
Petter Solberg stracił do Loeba 27,7 sekundy kończąc próbę na czwartym miejscu. Jewgienij Nowikow – szósty w wynikach – odnotował stratę do zwycięzcy odcinka na poziomie 48,8 sekundy. Jak widać – Loeb, to naprawdę szalony kierowca ;-) Ale czy zdąży?…
Dani Sordo wciąż borykał się z kłopotami spowodowanymi przez turbo – zakończył zmagania dzisiejszego dnia ze stratą aż niemal 3,5 minuty na Monte Lerno 2 :-( Dobrze, że już czas na serwis, to chłopaki naprawią uszkodzony element, albo wymienią go na zapasowe turbo, które musi wytrzymać jeszcze Rajd Akropolu.
Klasyfikacja generalna (czołowa ósemka) po drugim etapie Rajdu Sardynii wygląda następująco:
1. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, 2:58:03,5
2. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:09,9
3. Petter Solberg, Citroën Xsara WRC, +0:01:12,6
4. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:01:14,8
5. Jewgienij Nowikow, Citroën C4 WRC, +0:02:46,0
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:05:02,8
7. Khalid Al Qassimi, Ford Focus WRC, +0:06:57,9
8. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:08:38,8
Kończymy ten etap w minorowych nastrojach. Citroëny zostały zdziesiątkowane, a dwóch naszych asów na chwilę obecną ma raptem sześć punkcików. Jutro Loeb na pewno pokona Pettera Solberga, ale czy będzie w stanie zagrozić Hirvonenowi i Latvali? Wydaje się to mało prawdopodobne – strata jest ogromna, jak na tak krótki ostatni etap.
KG
zdjęcia: oficjalna strona Rajdu Sardynii
Najnowsze komentarze