– Nissan i Daimler wspólnie opracują średniego pickupa
– Pickup Mercedes-Benz będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z nowym Nissanem NP300
– Pojazd marki Mercedes-Benz zostanie skonstruowany i zaprojektowany przez firmę Daimler z uwzględnieniem specyficznych potrzeb jej klientów
– Pickup Mercedes-Benz będzie sprzedawany w Europie, Australii, RPA i Ameryce Łacińskiej
– Pickupy będą produkowane w Barcelonie (Hiszpania) i Cordobie (Argentyna)
– Najnowszy etap pięcioletniej strategicznej współpracy między firmą Daimler a Sojuszem Renault-Nissan
Sojusz Renault-Nissan i Daimler AG rozszerzą strategiczną i trwającą już od pięciu lat współpracę na segment pickupów.
Nissan i Daimler opracują jednotonowego pickupa dla marki Mercedes-Benz, która niedawno ogłosiła wprowadzenie do oferty pojazdu w tym segmencie. W pickupie Mercedes-Benz zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300, ale będzie to model opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb jej klientów. Pojazd będzie miał wszystkie charakterystyczne cechy i detale typowe dla marki Mercedes Benz.
Będzie to model z podwójną kabiną, przeznaczony zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. Głównymi rynkami docelowymi dla nowego pickupa są Europa, Australia, RPA i Ameryka Łacińska.
„Mercedes-Benz jest najszybciej rozwijającą się marką premium na świecie” – powiedział Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. „Wejście do błyskawicznie rozwijającego się segmentu średnich pickupów jest ważnym elementem kontynuacji naszego wzrostu w skali globalnej. Dzięki ugruntowanemu partnerstwu z Sojuszem Renault-Nissan możemy znacznie skrócić czas i ograniczyć koszty związane z wejściem do tego ważnego segmentu”.
Nissan zajmuje drugie miejsce wśród największych producentów jednotonowych pickupów na świecie. Firma konstruuje i sprzedaje pojazdy tego typu od ponad 80 lat. Od 1933 r. ponad 14 milionów pickupów Nissana służyło i służy jako środek transportu ludzi i towarów, niekiedy w ekstremalnie trudnych warunkach. NP300, wprowadzony na rynek w 2014 r., sprzedawany jest pod nazwami NP300 Navara oraz NP300 Frontier (w zależności od rynku). Obecnie model ten produkowany jest w Tajlandii i Meksyku.
Nissan i Renault prowadzą prace nad jednotonowym pickupem dla marki Renault, który również będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z Nissanem NP300. Samochód ten, charakteryzujący się wyrazistą stylistyką Renault, będzie pierwszym jednotonowym pickupem tej marki, a jego premierę rynkową zaplanowano na 2016 r. Produkcję tego pickupa ulokowano w zakładach Nissana w Cuernavaca w Meksyku. Jednotonowy pickup Renault będzie już drugą propozycją francuskiej firmy w tym segmencie po półtonowym pickupie, który pojawi się na rynku jeszcze w bieżącym roku.
Jednotonowy pickup Mercedes-Benz będzie produkowany przez Nissana w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna), obok Nissana NP300 i pickupa Renault przeznaczonych na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie trzy modele będą także produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania) z przeznaczeniem na pozostałe rynki oprócz Ameryki Północnej. Produkcja w obu zakładach produkcyjnych rozpocznie się przed końcem bieżącej dekady.
Fabryka w Barcelonie będzie produkować około 120.000 pojazdów rocznie dla trzech partnerów, a planowana wielkość produkcji w Cordobie to prawie 70.000 pojazdów rocznie. W związku z wysokim wskaźnikiem lokalizacji produkcji podzespołów można spodziewać się znacznego rozszerzenia bazy kooperantów w Hiszpanii i Argentynie.
„Dzięki współpracy z Daimlerem przy tym projekcie będziemy mogli podzielić się kosztami inwestycji w zakłady w Cordobie, a jednocześnie uzyskamy dostęp dla Sojuszu Renault-Nissan do nowych rynków w regionie Ameryki Łacińskiej” – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Sojuszu Renault-Nissan. „Projekt ten pozwoli nam także zoptymalizować moce produkcyjne w Barcelonie i zwiększyć konkurencyjność w ważnym segmencie rynku”.
Wspólny projekt dotyczący pickupów wyznacza początek kolejnego etapu strategicznego partnerstwa między Daimlerem a Sojuszem Renault-Nissan, którego piąta rocznica przypada w tym miesiącu. Strategiczna współpraca trzech firm rozpoczęła się 10 kwietnia 2010 r. Wówczas ograniczała się ona do trzech projektów skupionych głównie na rynku europejskim. Od tego czasu portfolio wspólnych produktów Renault-Nissan i Daimler zwiększyło się ponad czterokrotnie i liczy 13 projektów realizowanych w Europie, Azji i obu Amerykach.
„Po pięciu latach współpracy między Daimlerem a Renault-Nissan moje wnioski są ze wszech miar pozytywne” – powiedział Zetsche. „Przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy wiele wspólnych projektów, które przynoszą korzyści wszystkim zaangażowanych w nie partnerom„.
„Ta współpraca należy do najbardziej owocnych w branży motoryzacyjnej i umożliwia wszystkim partnerom zwiększenie ekonomii skali przy zachowaniu odrębności naszych marek i produktów” – powiedział Ghosn.
Daimler
Daimler AG to jedna z najbardziej uznanych spółek motoryzacyjnych na świecie. Grupa Daimler, w której skład wchodzą: Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses oraz Daimler Financial Services, jest jednym z największych światowych producentów samochodów klasy premium i największym producentem pojazdów dostawczych o zasięgu globalnym. Daimler Financial Services świadczy usługi z zakresu finansowania, leasingu, zarządzania flotą, ubezpieczeń, inwestycji finansowych, kart kredytowych i innowacyjnych usług mobilnych.
Założyciele firmy, Gottlieb Daimler i Carl Benz, zapisali się na kartach historii jako twórcy pierwszych samochodów (automobil Benza zaprezentowano w 1886 roku). Dziś Daimler, jako pionier w zakresie inżynierii motoryzacyjnej, nadal kształtuje przyszłość mobilności: działalność Grupy ukierunkowana jest zarówno na innowacyjne i ekologiczne technologie, jak i na bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość pojazdów, które są atrakcyjne i przyciągają uwagę klientów. Od wielu już lat Daimler nieprzerwanie inwestuje w rozwój alternatywnych zespołów napędowych, co w perspektywie długoterminowej ma na celu umożliwienie jazdy bezemisyjnej: od pojazdów z napędem hybrydowym po zasilane akumulatorami i ogniwami paliwowymi. Ponadto Daimler nie ustaje w dążeniach do umożliwienia bezwypadkowej jazdy, pracując nad rozwojem systemów autonomicznej jazdy. To tylko jeden z wielu przykładów na to, że firma podejmuje wyzwania związane z odpowiedzialnością wobec społeczeństwa i środowiska naturalnego.
Daimler sprzedaje swoje pojazdy i usługi niemal we wszystkich krajach na świecie i dysponuje zapleczem produkcyjnym na pięciu kontynentach.
Obecnie oprócz najbardziej wartościowej na świecie marki motoryzacyjnej klasy premium – Mercedes-Benz – oraz marek Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach, spółka Daimler jest także właścicielem marek: smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra i Thomas Built Buses oraz marek Daimler Financial Services: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial, Daimler Truck Financial, moovel oraz car2go. Spółka jest notowana na giełdach we Frankfurcie i w Stuttgarcie (skrót giełdowy DAI). W 2014 roku Grupa sprzedała 2,5 mln pojazdów i zatrudniała 279.972 osoby; jej całkowite przychody wyniosły 129,9 mld EUR, a zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) wyniósł 10,8 mld EUR.
Sojusz Renault-Nissan
Sojusz Renault-Nissan jest strategicznym partnerstwem między firmą Renault z siedzibą w Paryżu i firmą Nissan z siedzibą w Jokohamie. Co dziesiąty samochód na świecie jest sprzedawany przez jedną firm należących do Sojuszu. Firmy, które są strategicznymi partnerami od 1999 r., sprzedały 8,5 miliona pojazdów w prawie 200 krajach w 2014 r. Oprócz AVTOVAZ strategicznymi partnerami Sojuszu są także inni producenci pojazdów, w tym Daimler (Niemcy), Mitsubishi (Japonia), Dongfeng (Chiny) oraz Ashok Leyland (Indie).
źródło: Nissan Polska
Najnowsze komentarze