W dużej mierze nowa jednostka napędowa 1.5 dCi wyposażona w system Stop&Start korzysta z tego samego pakietu technologii, co znakomity silnik 1.6 Energy dCi 130 KM. Przy jego konstruowaniu skorzystano z doświadczeń wyniesionych z Formuły 1 w zakresie wydajności energetycznej.
Efektem tych prac jest wyjątkowo ekonomiczne gospodarowanie paliwem, które sprawia, iż Megane napędzane tym motorem jawi się najoszczędniejsze auto w swojej klasie. Zużywa tylko 3,5 litra oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobry wynik, odpowiadający emisji CO2 na poziomie 90 g/km. Dzięki temu we Francji można uzyskać eko-dotację w wysokości 400 euro. To już trzeci model Renault, który pozwala na uzyskanie takiego bonusu. W tej grupie są już bowiem Clio (89 g CO2/km) i Twingo (90 g CO2/km).
KG
zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze