Flamandzki klub motoryzacyjny VAB zorganizował w tym roku 29 edycję konkursu Rodzinnego Samochodu Roku VAB. Zwycięzcą konkursu w kategorii samochodów elektrycznych, zarówno w ocenie jury złożonego z dziennikarzy motoryzacyjnych, jak i jury rodzinnego, zostało Renault Zoé R240.
W edycji 2016 konkursu na Rodzinny Samochód Roku, klub motoryzacyjny VAB postanowił zwiększyć o 30 km minimalny zasięg dla kategorii „samochody elektryczne”.
W konsekwencji wśród konkurentów Renault Zoé R240 znalazły się modele w 100% elektryczne, jak również doładowywane modele z napędem hybrydowym oraz modele elektryczne z systemem wydłużania zasięgu Range Extender.
Pierwsze miejsce w klasyfikacji w ocenie 25 dziennikarzy motoryzacyjnych i 78 rodzin zdobyło Renault Zoé R240. Samochód uzyskał łączną ocenę 159 punktów. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes B250e (154 punkty) i Kia Soul (147 punktów).
Profesjonalne jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało Zoé R240 za samochód „bezkonkurencyjny pod względem ceny, wyróżniający się obszernością wnętrza i śmiałością designu”. Zwrócili oni również uwagę na fakt, że „korzystanie z elektrycznego Renault stało się możliwe dla wielu osób dzięki jego zwiększonemu zasięgowi i przystępnej cenie”. Jury rodzinne uznało Zoé R240 za „samochód naprawdę przystępny cenowo, zdolny do uzyskania mocnej pozycji w tym segmencie” i „bardzo praktyczny jako drugi samochód w rodzinie z uwagi na dobry poziom wyposażenia i obszerny bagażnik”.
Nieoficjalnemu jury dziecięcemu szczególnie spodobało się „piękne nadwozie, płynna jazda, komfortowa tylna kanapa i ładne oświetlenie”.
Renault Zoé R240
Renault Zoé napędzane silnikiem R240 może poszczycić się niezrównanym w tym segmencie aut zasięgiem 240 km (według normy NEDC), czyli o 30 km większym niż w przypadku silnika Q210. Konstruktorzy Renault zwiększyli sprawność silnika poprzez optymalizację działania elektronicznych układów sterowania. Zwiększona sprawność pozwoliła obniżyć zużycie energii elektrycznej w Zoé podczas jazdy przy zachowaniu niezmienionego poziomu mocy.
Czas ładowania akumulatora trakcyjnego silnika R240 w Renault Zoé został skrócony średnio o 10% w przypadku najczęstszych sposobów użytkowania auta. W celu zwiększenia zasięgu Zoé konstruktorzy Renault skupili się również nad skróceniem czasów ładowania przy niskim poziomie mocy poprzez udoskonalenie układu ładowania Caméléon. Nowa wersja tego układu jest szczególnie wydajna w przypadku terminali o mocy od 3 do 22 kW, które stanowią ponad 95% aktualnie rozwijanych sieci ładowania akumulatorów trakcyjnych.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze