Za awarię ADAC uznaje unieruchomienie pojazdu z przyczyn technicznych, ale bez wliczania usterek związanych z oponami. Nie zalicza się do statystyk także błędów kierowców – braku paliwa, zamknięcia kluczyków w aucie, czy kolizji.
Zestawienie, którego fragmenty publikujemy niżej, dotyczy samochodów produkowanych masowo (minimum 10 tys. zarejestrowanych modeli w ciągu roku). Cieszy nas zwłaszcza niezła pozycja Renaulta, bo – jak wynika z lektury naszego forum – samochody tej marki przysparzają Wam nieco problemów. Warto jednakże zwrócić uwagę, iż od roku 2003 Renault wdrożył bardzo rygorystyczną kontrolę jakości i samochody tej marki powinny sprawiać już mniej kłopotów.. Nie można przy tym obiektywnie nie stwierdzić, że zmartwień dostarczają posiadaczom raczej drobne usterki, niż poważne awarie, a czasem pojawiają się one w przypadku nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Cóż – nowinki nie zawsze da się wytestować w laboratorium…
Przyjrzyjmy się jednak, jakie miejsca zajęły francuskie auta w zestawieniu ADAC. Raport podzielony jest, oczywiście, na klasy aut.
Samochody małe:
4. Renault Clio – 3,6
6. Renault Twingo – 4,2
9. Peugeot 206 – 4,5
Samochody kompaktowe: (klasa niższa średnia)
1. Citroën Xsara – 2,8
3. Renault Kangoo – 5,1
4. Renault Megane – 5,4
12. Peugeot 307 – 6,6
14. Citroën Berlingo – 7,8
Klasa średnia:
5. Renault Laguna – 5,7
Vany i minivany:
3. Renault Scenic – 3,4
Wyniki podane przy poszczególnych modelach oznaczają stwierdzoną ilość awarii na każdy tysiąc samochodów.
Mamy nadzieję, że te informacje dotarły także do polskojęzycznej prasy motoryzacyjnej i że zostaną tam zauważone. Może powoli zmieni się w Polsce pojmowanie świata motoryzacyjnego, do czego i my się troszeczkę przyczynić zamierzamy…
KG
Najnowsze komentarze