wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

ADAC Opel e-Rally Cup zyskuje bardziej międzynarodowy charakter w 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-29
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
51 2
0
45
UDOSTĘPNIEŃ
150
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym

Gdy ostatni w pełni elektryczny Opel Corsa‑e Rally przekroczył linię mety po finałowej rundzie ubiegłorocznego ADAC Opel e‑Rally Cup, rozpoczęły się przygotowania do edycji 2022. Kontynuowano także prace nad poprawą właściwości jezdnych oraz dźwięku samochodu Corsa‑e Rally.

Zimą ADAC i Opel doskonalili założenia i zasady pierwszego na świecie rajdowego pucharu samochodów elektrycznych. ADAC Opel e‑Rally Cup w 2022 r. zapowiada się jeszcze ciekawiej i bardziej emocjonująco.

Przede wszystkim kalendarz na 2022 r. jest wyraźnie atrakcyjniejszy i międzynarodowy. Oprócz rund Rajdowych Mistrzostw Niemiec e‑samochody z silnikami o mocy 100 kW (136 KM) pojawią się na kilku nie mniej trudnych i widowiskowych wydarzeniach w sąsiednich krajach. ADAC Rally Sulingen, ADAC Rally Stemweder Berg, ADAC Saarland-Pfalz Rally oraz ADAC 3‑Städte Rally to niemiecki trzon serii. Uzupełnieniem będą gościnne występy na ELE Rally w Holandii, Rally Weiz w Austrii oraz Rally Mont Blanc we francuskich Alpach.

Dopracowane szczegóły: poprawiony dźwięk, jeszcze lepsza przyczepność

Chociaż Opel Corsa‑e Rally już charakteryzuje się wysoką niezawodnością i imponującymi osiągami, technologia zastosowana w tym rewolucyjnym samochodzie rajdowym jest nadal optymalizowana. Na przykład zmodyfikowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu pozwala kierowcy przenieść jeszcze więcej z 260 Nm momentu obrotowego na drogę. W ramach ogólnej koncepcji bezpieczeństwa wprowadzono zmiany w systemie akustycznym, aby dźwięk wydawany przez samochód elektryczny był lepiej słyszalny i przyjemniejszy.

Popularność zelektryfikowanych rajdów systematycznie rośnie. Zainteresowanie ADAC Opel e‑Rally Cup zgłaszają zespoły i kierowcy z całej Europy. Suma 100.000 euro w puli nagród kusi rajdową młodzież, podobnie jak możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i wyjątkowa szansa na awans do ADAC Opel Rally Junior Team w następnym roku. Najlepsi kierowcy mogą wtedy przesiąść się do Opla Corsy Rally4 i startować w międzynarodowych rajdach.

„Organizując ADAC Opel e‑Rally Cup, współpracujący od dawna partnerzy ADAC i Opel zapoczątkowali nowy, ważny etap w międzynarodowym sporcie samochodowym” – powiedział dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. – „Udowadniamy, że rajdy samochodów elektrycznych są możliwe i emocjonujące. W nowym sezonie pucharowe zawody będą jeszcze ciekawsze dzięki atrakcyjnemu kalendarzowi i dopracowanej technologii”.

„ADAC Opel e‑Rally Cup jest ważnym fundamentem strategii zrównoważonego rozwoju ADAC, w której dla zgodnego z tą ideą, przyszłościowego sportu samochodowego zaplanowano pionierską rolę” – dodał szef ADAC Motorsport, Thomas Voss. – „W sporcie tym zachodzą poważne zmiany. ADAC i Opel chcą aktywnie uczestniczyć w tej transformacji, a pierwszy na świecie jednomarkowy puchar samochodów elektrycznych już dziś pokazuje, jak może wyglądać przyszłość”.

Kalendarz ADAC Opel e‑Rally Cup na 2022 r.

06-07.05.        ADAC Actronics Rally Sulingen*, Niemcy
20-21.05.        ELE Rally, Eindhoven, Holandia
10-11.06.        ADAC Rally Stemweder Berg*, Lubeka, Niemcy
14-16.07.        Rally Weiz, Austria
19-20.08.        ADAC Saarland-Pfalz Rally*, St. Wendel, Niemcy
08-10.09.        Rally Mont-Blanc, Morzine, Francja
14-15.10.        ADAC 3-Städte Rally*, Dolna Bawaria, Niemcy

* Rajdowe Mistrzostwa Niemiec

 

 

źródło: Opel Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Corsa-eelektryczny OpelOpelrajdSport
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Poprzedni

Nowa Dacia Spring to przełom. Elektryk najtańszym samochodem na rynku

Następny

Ulgi podatkowe i niższe opłaty dla posiadaczy samochodów, podwyżki dla dorożek. Tak rząd wymuszał postęp w przedwojennej Polsce

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Ulgi podatkowe i niższe opłaty dla posiadaczy samochodów, podwyżki dla dorożek. Tak rząd wymuszał postęp w przedwojennej Polsce

Dwa pierwsze miejsca w plebiscycie „Best Cars 2022” dla Alfy Romeo

10 poważnych wad Peugeot 508 PSE 360 KM. Skandaliczne, oburzające i niedopuszczalne!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • ŁUKASZ - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Luu - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger
  • Pierwsze egzemplarze Renault e-Master trafiły do sieci RTV Euro AGD


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.