Nowa Alfa Romeo 33 Stradale zdobyła tegoroczną nagrodę Design Trophy przyznawaną przez Automobile Magazine. Nagroda ta potwierdza atrakcyjność samochodu zbudowanego na zamówienie, którego geneza tkwi w odwadze do marzeń.
Alfa Romeo 33 Stradale zdobywa nagrodę Design Trophy przyznawaną przez magazyn L’Automobile.
Nowa Alfa Romeo 33 Stradale zdobyła tegoroczną nagrodę Design Trophy przyznawaną przez Automobile Magazine. Nagroda ta potwierdza atrakcyjność samochodu budowanego na zamówienie, którego geneza tkwi w odwadze do marzeń.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
Jedenaście lat dzieli tę nagrodę od tej przyznanej Alfie Romeo 4C, zdobywczyni Trofeum Coup de Coeur w 2013 roku. Emocje, zawsze, sentyment tak drogi włoskiej marce, która określa się jako „włoska, sportowa i czerwona”.
Od ponad czterdziestu lat Trophées de l’Automobile Magazine nagradzają graczy i sukcesy świata motoryzacji. Ich wyjątkowość polega na tym, że są przyznawane wspólnie przez zespół redakcyjny i czytelników/internautów Automobile Magazine.
W każdej z sześciu kategorii – Design, Innowacja na pokładzie, Sportowe objawienie, Pasja, Coup de cœur i Dynamika handlowa – redakcja Automobile Magazine wybiera trzech pretendentów i zaprasza swoich czytelników do głosowania pocztą lub na stronie internetowej magazynu. W kategorii Design zdecydowanym zwycięzcą okazała się nowa Alfa Romeo 33 Stradale.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Ikona lat 60-tych, uważana za jeden z najpiękniejszych samochodów wszechczasów, nowa Alfa Romeo 33 Stradale wywodzi się bezpośrednio z Tipo 33, niegdyś wielkiego nazwiska w światowych sportach motorowych, wzbogacając swoje rzeźbiarskie piękno o elementy nowego języka stylistycznego marki. Nadwozie charakteryzuje się idealną równowagą proporcji, objętości i obróbki powierzchni, stając się najwyższym wyrazem „niezbędnego piękna” według Alfy Romeo. Wnętrze również wyróżnia się minimalizmem projektu i materiałów, a wszystko to zaprojektowane z myślą o maksymalizacji wrażeń z jazdy. W szczególności kokpit został zaprojektowany tak, aby zminimalizować elementy rozpraszające uwagę. Każdy szczegół ma na celu stworzenie ekskluzywnego i atrakcyjnego środowiska, przy jednoczesnym zachowaniu estetycznego i technicznego dziedzictwa modelu 33 Stradale z 1967 roku.
Dzięki temu projektowi Alfa Romeo powraca do bardzo ekskluzywnego świata „fuoriserie”, z limitowaną edycją zaledwie 33 egzemplarzy, z których wszystkie zostały sprzedane. Z tą samą śmiałością i wizją, która towarzyszyła tworzeniu jej znakomitego poprzednika, zespół Alfa Romeo zaprojektował i opracował nową 33 Stradale w celu stworzenia prawdziwego dzieła sztuki w ruchu, będącego wynikiem doskonałego połączenia piękna i technologii. W ten sposób marka oferuje bardzo wybranemu gronu entuzjastów najbardziej ekscytujące wrażenia z jazdy i nieśmiertelny urok ikony. Ręcznie wykonany przy wsparciu Carrozzeria Touring Superleggera, 33 Stradale zyskał obsesyjną dbałość o każdy szczegół, gwarantując jakość szytą na miarę.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
„Jestem niezwykle dumny z otrzymania tej prestiżowej nagrody dla nowego 33 Stradale od czytelników i internautów Automobile Magazine, którzy są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji. Projekt 33 Stradale jest owocem sporej dawki odwagi i szczypty zdrowego szaleństwa. Bez tych składników żadne marzenie nie jest osiągalne. Projekt jest również hołdem dla arcydzieła Franco Scaglione z 1967 roku, a jednocześnie stanowi odważną zapowiedź linii przyszłych modeli Alfa Romeo. Rezultat odzwierciedla talent projektantów Centro Stile i najbardziej prestiżowe tradycje włoskiego designu. To prawdziwy manifest „niezbędnego piękna”. Krótko mówiąc, proste, ale eleganckie linie, które są jednocześnie uwodzicielskie i potężne, wywołując intensywne emocje i wzbudzając pożądanie” – powiedział Alejandro MESONERO-ROMANOS, szef działu Alfa Romeo Design.
Najnowsze komentarze