Dzień przed Wigilią Bożego Narodzenia, czyli w wigilię Wigilii ;-) ukazał się ostatni tegoroczny numer „Auto Świata” będący jednocześnie pierwszym numerem roku przyszłego. To po prostu wydanie podwójne, które ma nam wystarczyć aż do 7. stycznia. Czy miłośnicy francuskich samochodów powinni go kupić, czy lepiej wziąć się za wyjadanie poświątecznych smakołyków nie zawracając sobie głowy lekturą? Spróbujemy Wam coś na ten temat podpowiedzieć.
„Auto Świat” nr 52-1 (952) z 23.XII.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką) + dodatek poświęcony częściom zamiennym
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: 4 i 2/3 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, C8, DS 5LS, DS5, 207, 308, 3008, 508, 5008, 807, Partner, Megane
Wśród nowości planowanych przez koncerny na rok 2014 wspomniano – na stronie 8. – Peugeota 308 wraz z wizualizacją 308 SW. Mocno po macoszemu potraktowano więc francuskie marki, bo wygląda to tak, jakby ani Citroën, ani Renault niczego miały nie pokazać, a dobrze wiemy, że tak źle nie będzie. Czy to zamierzona polityka, by nie wspominać o francuskich autach? A może po prostu wychodzą z założenia, że jest nasz wortal i my to zrobimy bez porównania lepiej? ;-)
Na dole strony 15. pokazano dwie fotki DS 5LS – nowego sedana gamy DS, który premierę miał wprawdzie przed Luwrem, ale produkowany i oferowany będzie na razie jedynie w Chinach. Ciekawe, że „Auto Świat” porównał to auto do… Passata, choć to całkiem słuszne odniesienie z uwagi na taki sam rozstaw osi. Napisano, że 5LS ma „o wiele bogatsze wyposażenie”. Wspomniano też europejskie DS5.
Niedawno testowałem Citroëna Grand C4 Picasso ze 115-konnym silnikiem 1.6 e-HDi i byłem tym samochodem zachwycony. Teraz podobne auto, ale z bogatszym wyposażeniem i mocniejszym silnikiem pokazał „Auto Swiat”. Szukajcie tego testu na stronach 26-27.
150 KM zapewni kierowcy jeszcze lepsze wrażenia z przyspieszania, ale to akurat nas w minivanach niekoniecznie interesuje na pierwszym miejscu. Pochwalono za to stylistykę i to zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz auta. Skrytykowano tylko dotykowy ekran za to, że nie zawsze reaguje na dotyk. Moim zdaniem jak człowiek „zajarzy”, z jaką siłą nacis ów kierować, to problem zniknie ;-)
Widoczność z wnętrza określono jako „fantastyczną”, a znalezienie pozycje za kierownicą za szybkie i bezproblemowe. Same fotele też pochwalono, skrytykowano tylko te w trzecim rzędzie, ale proszę mi pokazać kompaktowego minivana z wygodnymi siedzeniami ostatniego rzędu.
Zauważono świetne wyciszenie wnętrza, dynamiczny silnik, funkcjonalne wnętrze, dużą przestrzeń bagażową (maksymalnie aż 1.843 litry!), spalanie i oczywiście zawieszenie, nad którym i ja się rozpływałem w superlatywach. Ale żeby nie było idealnie, to skrytykowano układ kierowniczy za brak precyzji. Nie potwierdzam tego, a gdyby nawet – to rodzinny van, a nie auto sportowe, więc precyzja układu kierowniczego jest kwestią czwartorzędną.
A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że auto otrzymało maksymalną notę „5”!!! Brawo! Widać w okolicach Bożego Narodzenia nawet Redaktorzy „Auto Świata” zaczynają pisać ludzkim głosem ;-)
Przedni fragment Renault Megane dostrzec można na zdjęciu opublikowanym na stronie 31.
Jeden z naszych Czytelników napisał maila do redakcji z pytaniem, czy wiemy coś o Citroënie i jego zamiarach związanych w autami, przy zakupie których można będzie odliczyć całość podatku VAT. Skierowaliśmy to pytanie do Citroëna, ale i „Auto Świat” nic na ten temat napisać nie potrafił – w artykule zamieszczonym na stronach 32-33 tę francuską markę pominięto. Wspomniano za to Peugeota (i modele 3008, 5008, 508 i Partner), która to marka już podała interesujące przedsiębiorców informacje.
W artykule poświęconym rozrządowi (strony 34-35) wspomniano parę aut, w tym Peugeota 207 1.6 VTi.
Citroëna C8 i Peugeota 807 wspomniano przy okazji omawiania Fiata Ulysse na stronie 49.
Michał napisał do „Auto Świata” w sprawie pojemności bagażników kompaktowych minivanów, bo trudno mu uwierzyć, że ten w Grand C4 Picasso pomieści mniej, niż w Touranie, co wyszło w teście tygodnika. Redakcja odpowiedziała, że to efekt pomiarów zgodnych z normą mówiącą „o pojemności do linii szyb”. Aha, czyli jak norma jest korzystna dla Volkswagena, to się nią podpieracie, a jak niekoniecznie, to mierzycie pudełkami?…
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” na przełomie lat.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 52-1/2013-2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze