Po 10 latach produkcji Alfa Romeo Giulietta zakończyła swoją karierę. 22 grudnia z linii montażowych zjechał ostatni egzemplarz. Koncern FCA na razie nie wspomina o następcy, ale w planach są już nowe modele, które powstaną już po utworzeniu z Grupą PSA koncernu Stellantis. Nowość segmentu B Alfy Romeo będzie produkowana w Tychach.
Alfa Romeo Giulietta zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku. W ciągu dekady przeszła dwa face liftingi (w 2013 i 2016 roku), ale ze względu na słabe zainteresowanie marka zdecydowała się zakończyć karierę kompaktu. Według włoskich mediów, produkcję ostatniego egzemplarza zaplanowano na 4 stycznia 2021 roku, ale portal ClubAlfa informuje, że produkcję w zakładzie Cassino we Włoszech zatrzymano już 22 grudnia. W 2019 roku sprzedano zaledwie 15.000 egzemplarzy Giulietty na świecie.
Alfa Romeo nie ogłosiła bezpośredniego następcy, ale w planach marki na najbliższą przyszłość jest kompaktowy crossover o nazwie Tonale, który jako koncept zadebiutował w 2019 roku. Model będzie dzielił platformę z Jeepem Compasem i trafi do produkcji pod koniec przyszłego roku.
Finalizacja fuzji FCA z Grupą PSA zaplanowana na pierwszy kwartał 2021 roku przyniesie kolejne możliwości. Chodzi o wykorzystanie francuskich platform CMP i EMP2. Płyta podłogowa CMP posłuży do montażu nowego elektrycznego crossovera segmentu B Alfy Romeo, który zajmie w katalogu miejsce MiTo. Samochód będzie produkowany w zakładzie w Tychach obok nowego Jeepa i Fiata. Z architektury korzystają już modele segmentu B Grupy PSA, takie jak Peugeot 208 i Opel Corsa oraz kompaktowy Citroen C4. Elektryczny napęd pojazdów składa się z silnika elektrycznego o mocy 136 KM oraz akumulatora o pojemności 50 kWh. Taki sam zestaw powinna otrzymać również nowa Alfa Romeo.
Najnowsze komentarze