Tonale wprowadza Alfę Romeo do pierwszej dziesiątki rynku premium w Hiszpanii. To dzięki sprzedaniu w 2023 roku 3.058 samochodów włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis. Tonale Plug In Hybrid zajmuje szóste miejsce w swoim segmencie pojazdów hybrydowych typu plug-in. Aby wzmocnić swoją pozycję w 2024 roku Alfa Romeo zaoferuje w Hiszpanii pięcioletnią gwarancję i wprowadzi na rynek swój pierwszy w 100% elektryczny model.
Alfa Romeo, marka założona w 1910 roku, reprezentuje sportowy charakter włoskiej motoryzacji i zdobywa uznanie na hiszpańskim rynku premium, plasując się w pierwszej dziesiątce rankingu na dwa tygodnie przed końcem roku, z 3.058 rejestracjami i rynkowym udziałem wynoszącym 1,8%.
Jak łatwo się domyślić, modelem, który wniósł najwięcej do tego sukcesu Alfy Romeo, jest Tonale, które z liczbą 1.811 egzemplarzy stanowi już 59% rejestracji marki. Jego dostępna od niespełna roku wersja hybrydowa typu Plug-In zajmuje już szóstą pozycję w tym konkurencyjnym segmencie, z łącznie 338 egzemplarzami zarejestrowanymi od stycznia. Ale także Giulia, jak i Stelvio utrzymują dobry trend z ostatnich lat, ze znaczącymi liczbami rejestracji w 2023 roku.
Dla Alfy Romeo rok 2024 upłynie pod znakiem dwóch wielkich nowości: pojawienia się na hiszpańskim rynku 5-letniej gwarancji na całą gamę oraz wprowadzenia na rynek pierwszego modelu w wersji w 100% elektrycznej. Ponadto w aktualnej ofercie, składającej się z Tonale, Giulii i Stelvio, znajdzie się specjalna seria high-endowa i wydajnościowa: Tributo Italiano.
W Hiszpanii Alfisti będą mogli także cieszyć się klejnotem takim jak 33 Stradale, który został niedawno zaprezentowany i który stanowi maksymalny wyraz pasji „Biscione” do designu i sportowego charakteru, a także jest hołdem dla jego historycznych ikon.
Przyszły rok będzie kolejnym krokiem na drodze do wielkiego wyczynu Alfy Romeo, która stanie się marką, która najszybciej przejdzie od gamy całkowicie spalinowej do marki z ofertą w 100% elektryczną. W 2025 roku wprowadzi na rynek swój pierwszy samochód wyłącznie „zeroemisyjny”, a w 2027 roku w jej katalogu znajdą się wyłącznie modele w pełni elektryczne.
Jeśli chodzi o organizację gamy, Alfa Romeo kontynuuje swoją strategię upraszczania. Wersje Sprint będą wersjami podstawowymi i będą miały więcej niż znaczny poziom wyposażenia. Dla tych klientów, którzy chcą mieć wszystkie opcje, kontynuowana będzie opcja Veloce, która obecnie stanowi ponad 50% sprzedaży.
Sprawdź dostępną w Polsce gamę modeli Alfa Romeo
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze