Po rekordowym pierwszym kwartale, Alfa Romeo zakończyła pierwszą połowę 2023 roku rosnącymi wynikami. Potwierdzają one jej solidny plan strategiczny, oparty na strategii poświęconej wszechstronnej jakości, dyscyplinie i rygorowi w realizacji długoterminowych celów. Koncern Stellantis ma tu powody do zadowolenia.
Rok 2023 okazuje się złożony i pełen globalnych zmiennych, które stanowią wyzwanie, ale doskonałe wyniki biznesowe w pierwszym półroczu potwierdzają dynamikę w pierwszym kwartale i konsolidację wyraźnego, stabilnego wzrostu.
Na całym świecie liczba rejestracji Alfa Romeo wzrosła o 57% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., przy czym Europa odnotowała silny i stały wzrost: wartości podwoiły się (wzrost o 100%). W regionie, w którym wzrost jest silny i równomierny, znakomite wyniki osiągnięto we Francji (+123%), Niemczech (+116%) i Włoszech (+131%).
W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki kontynuowany był solidny i konsekwentny rekordowy wzrost. Wzrost o 173% potwierdza silnie pozytywny trend, który stał się stały od 2022 r., kiedy to Turcja stała się globalnym liderem pod względem tempa wzrostu wolumenu. Wykładniczo pozytywny trend utrzymuje się w ten sam sposób, a wartości wzrosły ponad dziesięciokrotnie. Wyniki w Izraelu wzrosły o 40%, a w Zjednoczonych Emiratach Arabskich o 37%.
Region azjatycki jest kluczowym obszarem strategicznym dla Alfy Romeo. Wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze są stabilne i zgodne z wynikami za ten sam okres w 2022 roku, z godnymi uwagi danymi w Chinach, gdzie rejestracje odnotowały wzrost o 94% w maju w porównaniu z tym samym miesiącem w 2022 roku. Nożna tam zauważyć również sukces Giulii, ponieważ w okresie sześciu miesięcy odnotowano wzrost o 35%.
W Stanach Zjednoczonych na uwagę zasługują oceny w zakresie jakości, oparte na badaniu IQS przeprowadzonym przez JD Power, światowego lidera w dziedzinie badań konsumenckich, usług konsultingowych i analizy danych. Initial Quality Study (IQS) podkreśla wysokie wyniki osiągnięty przez Alfę Romeo, która odnotowała wyraźną poprawę w porównaniu do 2022 roku. J.D. Power przeprowadził wywiady z klientami Alfy Romeo 90 dni po zakupie i monitorował wszelkie problemy, które wystąpiły w 100 pojazdach (PP100), aby ocenić wyniki Alfy Romeo.
Alfa Romeo zajęła najwyższe miejsce na podium wśród marek premium i zajmuje trzecie miejsce w branży. W porównaniu z rokiem 2022, Alfa Romeo wspięła się o 24 pozycje – to najlepszy wynik pod względem wzrostu w tegorocznej edycji IQS. Alfa Romeo Stelvio uzyskała również najwyższy wynik wśród dużej liczby konkurentów w segmencie kompaktowych SUV-ów premium.
„Wyniki za pierwsze półrocze potwierdzają pracę wykonaną przez cały zespół. Z wielką pokorą i poświęceniem osiągamy cele, które sobie wyznaczyliśmy . Dyscyplina, z jaką realizujemy naszą strategię, opiera się na chęci zdobycia pozycji lidera w sektorze premium pod względem jakości, a otrzymane nagrody są tego dowodem. Dlatego podtrzymujemy naszą pasję i determinację, aby zapewnić, że rok 2023 zakończy się dobrymi wynikami” – powiedział Jean-Philippe Imparato, szef marki Alfa Romeo.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze