Alfa Romeo opublikowała raport sprzedażowy za III kwartał 2023 roku, wykazując stale rosnące wyniki sprzedaży na całym świecie. Ogólna globalna wartość za ten rok wzrosła o solidne 39%, przy wzroście o 10% rok do roku za niedawno zakończony kwartał.
Główny wkład we wzrost włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis wnosi Europa: ogólna roczna wartość netto wzrosła o 66%. III kwartał zakończył się wzrostem o 15% rok do roku.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce utrzymuje się silny i stały wzrost: wzrost o 128% w ciągu całego roku i wzrost o 66% w III kwartale.
Region Indie-Azja i Pacyfik również odnotował wzrost, a debiut Tonale przyczynił się do wzrostu o 27% w tym kwartale. Łączna sprzedaż od początku roku wykazuje w tym regionie wzrost o 5%.
W Azji, po debiucie w Hongkongu, Alfa Romeo wzmocniła swoją obecność w regionie poprzez otwarcie nowego oficjalnego dealerstwa w Singapurze. W Chinach miała miejsce premiera nowej Giulii, która uzupełniła ofertę Alfy Romeo wraz z nowym Stelvio i Tonale. W Japonii zadebiutowała hybrydowa wersja Tonale typu Plug-In.
W USA, gdzie Tonale właśnie trafiło do sprzedaży, najważniejszym wydarzeniem jest wynik za wrzesień, ze wzrostem o 7% rok do roku.
Po pierwszej połowie roku, która zakończyła się niezwykle pozytywnymi wynikami, Alfa Romeo kontynuuje swój stały rozwój, bazując na dyscyplinie we wdrażaniu solidnego strategicznego planu produktu, opartego na rygorze w dążeniu do najwyższych standardów jakości.
Strategia marki, obserwując stale rynek europejski, koncentruje się na wzmocnieniu jej globalnej obecności.
Alfa Romeo niedawno oficjalnie zadebiutowała w Arabii Saudyjskiej, na Martynice, w Singapurze, w Hongkongu i wzmocniła swoją obecność poprzez premierę Tonale w Dubaju, Maroku i Japonii.
Zobacz nasz test Alfy Romeo Tonale Edizione Speciale
Cele, jakie wyznaczyła sobie marka, są wyraźnie wymagające, a rok 2023 okazuje się skomplikowanym rokiem, chociaż znakomite wyniki biznesowe potwierdzają solidną strategię przyjętą przez markę.
Na całym świecie w III kwartale 2023 roku rejestracje marki wzrosły o 39% i 10% w omawianym kwartale, przy silnym wzroście w Europie, czego dowodem są średnie wartości wzrostu na poziomie 66% od początku roku i 15% wzrostu w trzecim kwartale. Do znakomitych wyników regionu przyczyniły się Włochy (wzrost o 95,3% narastająco; wzrost o 36,5% w III kwartale), Niemcy (83,7% narastająco; 37,9% w trzecim kwartale), Belgia (82,0% narastająco; 59,4% w trzecim kwartale) i Francja (72,3% narastająco w trzecim kwartale) ; 7,7% w III kwartale).
Odnotowując wzrost o 128% w wynikach rocznych, region Bliskiego Wschodu i Afryki potwierdził swój rekordowy dodatni trend, odnotowując wzrost o 66% w samym III kwartale. Region jest obecnie pewny dla włoskiej marki, która od 2022 r. stale tutaj rośnie. W szczególności Turcja stała się światowym liderem pod względem tempa wzrostu wolumenowego, co oznacza sześciokrotny wzrost rok do roku.
Niezwykle pozytywny trend potwierdził się również w III kwartale ze wzrostem o 160%.
Aby wzmocnić obecność marki w regionie, w Dubaju wprowadzono całą gamę Alfa Romeo (Giulia, Stelvio i Tonale), a nowa Giulia i nowe Stelvio zadebiutują w Maroku.
W Azji Alfa Romeo w dalszym ciągu wzmacnia swoją obecność. Przy wzroście o 27% w porównaniu z III kwartałem 2022 roku region Indie-Azja i Pacyfik jest kluczowym obszarem strategicznym. Aby zaświadczyć o koncentracji marki, w Singapurze otwarto nowy oficjalny salon flagowy, będący kontynuacją debiutu marki w Hongkongu. Ponadto w Chinach i Japonii, po premierze nowej Giulii i nowego Stelvio, przyszedł czas na Tonale, zamówienia na które wreszcie są otwarte dla fanów marki.
Tonale zadebiutowało także w USA. Po niesamowitych wynikach pod względem jakości uzyskanych we Wstępnym Studium Jakości (IQS) opracowanym przez JD Power – w którym Alfa Romeo stanęła na najwyższym stopniu podium wśród marek premium, zajmując trzecie miejsce w całej branży – włoska marka jest gotowa odbudować swoją pozycję z odnowionym asortymentem na kontynencie północnoamerykańskim o wielkim potencjale: we wrześniu nastąpił przyzwoity wzrost o 7% rok do roku. Na koniec warto wspomnieć o powrocie Alfy Romeo na Martynikę wraz z otwarciem tam nowego salonu marki.
Skonfiguruj Alfę Romeo dla siebie
* źródło: Stellantis Analytics na podstawie oficjalnych danych dotyczących rejestracji publicznych pochodzących z poszczególnych krajów.
* dane dotyczą sprzedaży/dostawy do klientów
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis, KG
Najnowsze komentarze