niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Alliance Ventures inwestuje w chińskie WeRide.ai

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-08
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
7 0
0
19
UDOSTĘPNIEŃ
20
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Fundusz inwestycji w przedsiębiorstwa znajdujące się we wczesnych fazach rozwoju Alliance Ventures inwestuje w chińskie WeRide.ai.

Renault-Nissan-Mitsubishi i WeRide.ai planują wzmocnienie pozycji na rynku usług wykorzystujących samochody autonomiczne w Chinach

Alliance Ventures, który jest jednostką zależną Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i zajmuje się inwestycjami venture capital, stał się wiodącym inwestorem strategicznym w WeRide.ai (wcześniej JingChi.ai). Jest to jedna z głównych firm w Chinach w sektorze samochodów autonomicznych i technologii jazdy autonomicznej poziomu 4.

Inwestycja Alliance Ventures w WeRide.ai jest pierwszą w Chinach. Wpisuje się w strategię Aliansu wspierania przedsiębiorców i start-upów, które pracują nad kolejną generacją przełomowych technologii motoryzacyjnych.

WeRide.ai będzie pierwszym chińskim start-upem specjalizującym się w pojazdach autonomicznych poziomu 4., w który zainwestowała światowa grupa motoryzacyjna.

François Dossa, wiceprezes ds. innowacji i inwestycji, powiedział: „Systemy autonomiczne są priorytetem dla Aliansu, ponieważ pracujemy nad nowymi usługami w zakresie mobilności. Firmy należące do Aliansu dążą do wprowadzania tego typu technologii na kluczowych rynkach, takich jak Chiny. Cieszymy się ze współpracy z WeRide.ai, ponieważ jest pionierem w dziedzinie w pełni autonomicznych systemów na wymagającym chińskim rynku”.
Tony Han, dyrektor generalny i współzałożyciel WeRide.ai powiedział: „Poza inwestycją finansową pogłębimy nasze relacje dzięki strategicznej współpracy w konkretnych obszarach. Jesteśmy przekonani o naszym wejściu w kolejny etap autonomicznej rewolucji transportowej 2.0. WeRide.ai będzie nadal odgrywać wiodącą rolę w rewolucji technologicznej, aby wszystkim móc zapewnić istotne i znaczące korzyści”.

Doradcą dla WeRide.ai w ostatniej rundzie finansowania jest bank Morgan Stanley. WeRide.ai pracuje nad technologią jazdy autonomicznej, która radykalnie odmieniłaby podejście do samochodów, usług transportowych i planowania urbanistycznego w Chinach.

Dzięki najnowszej inwestycji WeRide.ai planuje udostępnić w 2019 roku flotę 500 autonomicznych samochodów o łącznym rzeczywistym przebiegu w trybie jazdy autonomicznej sięgającym pięciu milionów kilometrów. Zamierza też przeprowadzić wspólnie z kluczowymi partnerami testy działania i modeli biznesowych w Kantonie i Anqing. Próby operacyjne autonomicznych pojazdów zapoczątkowane przez WeRide.ai w Chinach pozwoliły osiągnąć łączny przebieg ponad 60.000 kilometrów i obsłużyć ponad 3.000 pasażerów na całym świecie.

W ostatniej rundzie finansowania, poprzedzającej serię A, uczestniczyła firma Qiming Venture Capital, która była partnerem wiodącym wspieranym przez Hanfor Capital, Atop Capital, Johnson Electric, Xiaopeng He, Idinvest Partners i OceanIQ Capital.

WeRide.ai zatrudnia obecnie ponad 200 pracowników na całym świecie, z czego 70% to inżynierowie. To pierwsza firma w Chinach pracująca nad samochodami autonomicznymi, która do zdalnego sterowania pojazdem bez kierowcy wykorzystuje sieć 5G. Celem firmy jest wprowadzenie do 2020 roku samochodów autonomicznych w miastach chińskich i doprowadzenie do pierwszego na świecie komercyjnego zastosowania technologii pojazdów autonomicznych na dużą skalę.

 

ALIANS RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.

www.alliance-2022.com
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com
www.mitsubishi-motors.com/en/newsrelease/

 

WeRide.ai

WeRide.ai zostało założone w 2017 roku przez Tony’ego Hana i zespół utalentowanych pracowników. Zajmuje wiodącą pozycję w branży pojazdów autonomicznych i dąży do komercyjnego wdrożenia na dużą skalę w pełni autonomicznych pojazdów poziomu 4. WeRide.ai korzysta ze sztucznej inteligencji, dostarczając w pełni autonomiczne pojazdy, działające bez udziału człowieka. Firma dąży do zapewnienia bezpiecznych, niezawodnych i wygodnych usług w zakresie mobilności z poszanowaniem środowiska. WeRide.ai jest firmą prywatną z siedzibą w Kantonie. Ma biura w Sunnyvale, Pekinie i Anqing.

www.weride.ai

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AzjaRenaultRenault-Nissan-Mitsubishisamochody autonomiczne
Udostepnij15Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Alpine na Salonie Samochodowym Auto Zürich 2018

Następny

Rekordowy udział Peugeota w czeskim rynku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Rekordowy udział Peugeota w czeskim rynku

Nowa Dacia Duster bez wychodzenia z domu - ruszyła sprzedaż online

Nowa Dacia Duster bez wychodzenia z domu - ruszyła sprzedaż online

Dacia - rekord sprzedaży 2018

Dacia Duster i Sandero w pierwszej piątce ulubionych aut Polaków

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.