Grupa Renault nawiązuje współpracę z firmą NUMA, akceleratorem innowacyjnych projektów, aby z firmami AXA, Nissan, RCI Bank and Services i Merostwem Paryża rozpocząć program CityMakers.
CityMakers to dziesięciomiesięczny program open innovation, w ramach którego testowane będą rozwiązania przyspieszające przejście do elastycznej i zrównoważonej mobilności miejskiej.
Ułatwić mieszkańcom mobilność miejską dzięki innowacyjnym rozwiązaniom
Rosnąca urbanizacja stwarza liczne wyzwania dla miast i ich mieszkańców, w szczególności w zakresie efektywnej sieci transportu. Grupa Renault, NUMA i partnerzy chcą sprostać temu wyzwaniu i dlatego tworzą program CityMakers. Jest to innowacyjny ekosystem dla mobilności miejskiej, który łączy start-upy, ekspertów, jak również podmioty publiczne i prywatne.
Firmy, będące partnerami programu wybiorą siedem start-upów, które zajmą się następującymi wyzwaniami związanymi z komunikacją miejską w Paryżu:
– Jak zaoferować pasażerom zabawną, interaktywną i immersyjną w formie informację?
– Jak uprościć korzystanie z różnych środków komunikacji miejskiej podczas przemieszczania się w regionie Ile-de-France?
– Jak sprzyjać rozwojowi samochodów elektrycznych i ich infrastruktury w środowisku miejskim?
– Jak poprawić lub stworzyć nowe usługi w zakresie mobilności na podstawie niewykorzystywanych danych generowanych przez samochody?
– Jak wykorzystać dane generowane przez samochody do stworzenia instrumentu pozwalającego na lepsze planowanie utrzymania sieci dróg?
– Jak zapewnić dochody osobie, która udostępnia swój samochód na platformie przy zachowaniu usług z zakresu mobilności?
Wybrane start-upy będą współpracowały z partnerami i ekspertami w zakresie mobilności, a każda firma opracuje jedno innowacyjne rozwiązanie odpowiadające konkretnemu wyzwaniu. Start-upy będą miały trzy miesiące na przetestowanie swoich rozwiązań w Paryżu zanim zaprezentują wyniki swoich prac.
Równolegle partnerzy programu będą organizować comiesięczne wydarzenia poświęcone mobilności miejskiej i innowacyjności, aby lepiej rozumieć wyzwania stojące przed miastem przyszłości. Wydarzenia będą się odbywały w Le Square, paryskim Renault Open Innovation Lab, we współpracy z Oui Share i Silex ID. Celem zapoczątkowanego w marcu 2017 roku Renault Open Innovation Lab – Le Square jest badanie nowych sposobów pracy i przyszłości mobilności poprzez otwarcie przedsiębiorstwa na zewnątrz i sprzyjanie współpracy z podmiotami należącymi do francuskiego ekosystemu w zakresie przedsięwzięć biznesowych nowego typu.
Nazwy wybranych siedmiu start-upów, które podejmą się wyzwań, zostaną ogłoszone 28 września 2017 roku przed rozpoczęciem fazy testowej, która potrwa od października do grudnia 2017 roku. Prezentacja opracowanych rozwiązań odbędzie się w styczniu 2018 roku.
NUMA: Założona w Paryżu w 2013 roku firma doradza w zakresie strategii innowacyjności start-upom, przedsiębiorstwom i podmiotom społeczeństwa obywatelskiego. NUMA zainicjowała pierwszy program akceleracji start-upów we Francji. Służy także swoim know-how wielkim korporacjom międzynarodowym i wspiera je w zakresie transformacji cyfrowej poprzez udoskonalanie metod pracy na podstawie doświadczeń zaczerpniętych ze świata biznesu. W Paryżu, Nowym Jorku, Berlinie, Casablance, Moskwie, Barcelonie Meksyku i Bangalore NUMA inspiruje podmioty innowacyjne, pomagając im doskonalić technologie i usługi kształtujące społeczeństwo jutra. Stu pracowników NUMA przyczyniło się do rozwoju ponad 250 start-upów i organizuje 12 tysięcy wydarzeń każdego roku.
https://citymakers.io/
Grupa Renault: Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,2 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Aby stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się markach (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
Nissan: Nissan jest jednym z pozaeuropejskich producentów posiadających na naszym kontynencie największą liczbę zakładów produkcyjnych, ośrodków i punktów sprzedaży. Zatrudnia w Europie ponad 17 tys. osób. Pracują one w ośrodkach badawczo-projektowych, wzornictwa, zakładach produkcyjnych, pionach logistycznych, handlowych i marketingu. W 2016 roku Nissan wyprodukował w swoich zakładach w Zjednoczonym Królestwie, Hiszpanii i Rosji ponad 660 tys. samochodów, w tym mające na swoim koncie liczne nagrody crossovery, samochody dostawcze oraz model Nissan LEAF. Jest to najlepiej sprzedający się na świecie w 100% elektryczny samochód. Nissan prowadzi działania na rzecz zerowej emisji zanieczyszczeń podczas eksploatacji samochodów i ograniczenia do zera śmiertelnych wypadków na drogach. Temu celowi służy przyjęty niedawno kompleksowy program „Intelligent Mobility”, który ma odpowiednio ukierunkować wybór technologii i rozwój przyszłych modeli marki. Pozwoli na podjęcie licznych działań w zakresie rodzajów napędu, prowadzenia samochodów oraz sposobów ich wykorzystania w społeczeństwie. Ambicją Nissana jest zdobycie pozycji najbardziej atrakcyjnej marki azjatyckiej w Europie.
RCI Bank and Services: Spółka RCI Banque S.A. została utworzona przez Grupę Renault, która jest jedynym jej udziałowcem. Jest francuskim bankiem specjalizującym się w finansowaniu i usługach dla klientów i sieci Grupy Renault (Renault, Renault Samsung Motors, Dacia) na świecie oraz Grupy Nissan (Nissan, Infiniti, Datsun), głównie w Europie, Rosji, w Ameryce Południowej, Korei Południowej i w Indiach. Od lutego 2016 roku RCI Bank and Services funkcjonuje pod nową nazwą handlową RCI Banque. Bank zatrudnia ponad 3.100 pracowników w 36 krajach. W 2016 roku sfinansował ponad 1,56 mln wniosków (samochody nowe i używane) oraz sprzedał ponad 3,4 mln usług. Na koniec grudnia 2016 roku średnia wartość należności pracujących wynosiła 33,3 mld euro, a wynik przed opodatkowaniem – 912 mln euro. Od 2012 roku RCI Bank and Services, obecnie RCI Banque, rozwija działalność w zakresie przyjmowania wkładów pieniężnych w czterech krajach. Na koniec grudnia 2016 wysokość netto wkładów wyniosła 12,6 mld euro, co stanowi 33% aktywów przedsiębiorstwa.
AXA: AXA Partners należy do AXA i specjalizuje się w opracowywaniu, wspólnie ze swoimi partnerami, oryginalnych rozwiązań dla firm z następujących sektorów: samochodowego, mobilności, podróży, ubezpieczeń indywidualnych, zdrowia, domu, dostaw energii, telekomunikacji, handlu detalicznego, bankowo-ubezpieczeniowego i międzynarodowego assistance. Zadaniem 10.000 pracowników jest tworzenie, wspólnie z partnerami, innowacyjnych rozwiązań „na miarę”, które łączą ubezpieczenia, assistance i inne usługi o wysokiej wartości dodanej i zapewniają ludziom większy komfort życia.
Merostwo Paryża: Merostwo Paryża już w 2008 roku zobowiązało się do wspierania innowacyjności we wszystkich jej formach, ponieważ jest świadome korzyści wynikających z tego dla światowej metropolii. Władze Paryża zainwestowały ponad miliard euro i stworzyły 100.000 m2 dla inkubatorów, w tym Le Cargo w XIX dzielnicy, który jest dziś największym w Europie. Dynamiczny rozwój paryskiego ekosystemu dowiódł, że innowacyjność to efekt współpracy różnych podmiotów, które poszukują oryginalnych rozwiązań. Udział Merostwa Paryża w charakterze partnera programu open innovation CityMakers jest okazją do wspólnej refleksji nad wyzwaniami związanymi z mobilnością jutra.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze