Klienci Alpine nie będą mieli w tym sezonie czasu na nudę. Już 6 kwietnia pierwsze wyścigowe emocje rozgrzeją do czerwoności żądnych rywalizacji właścicieli samochodów spod znaku Alpine. Po ubiegłorocznym udanym debiucie katowicki dealer ogłasza druga edycję zmagań o Puchar Time Attack.
Już 6 kwietnia zawodnicy staną do rywalizacji podczas 1 Rundy Alpine Challenge 2024 na słowackim Slovakia Ring. Blisko sześciokilometrowy nowoczesny tor ponownie będzie areną zmagań walczących o podium Alpine A110. A to dopiero początek tej wielkiej motosportowej przygody.
Zobacz: Wiadomości na temat marki Alpine. Aktualności, ciekawostki, informacje
Tegoroczny Alpine Challenge odwiedzi aż 7 europejskich krajów, aby udowodnić, że w Alpine płynie prawdziwie sportowa krew. – Naszą ambicją jest zbudowanie elitarnej społeczności sympatyków marki. Proponowane przez nas aktywności dają im szansę spotkania podobnych sobie ludzi, miłośników sportowych samochodów ze stajni Alpine, wymiany poglądów i wzbogacenia swojej wiedzy w zakresie motoryzacji i umiejętności prowadzenia sportowego samochodu. Przed rokiem zainaugurowaliśmy pierwszy Puchar Alpine Challenge, który spotkał się z dużym zainteresowaniem fanów marki. Tegoroczna odsłona jest naturalną konsekwencją zapotrzebowania z ich strony – wyjaśnia Mateusz Widuch, szef marketingu Alpine Pietrzak.
Zobacz: Testy samochodów Alpine. Osiągi, pomiary, opinie
Marka Alpine, jak przystało na sportowe auto nie lubi stać w miejscu. Dowodzi tego plan drugiej edycji, podczas której odbędzie się aż 9 wydarzeń, 7 rund oraz jedna runda specjalna. Jej wyjątkowość polega na tym, że połączona będzie z wyjazdem na track day po torze Formuły 1 Spa Francorchamps w Belgii.
– Łącznie odwiedzimy więc aż 7 europejskich krajów, a cały sezon pozwoli na wykręcenie blisko dwóch tysięcy torowych kilometrów. – mówi Karol Himber, koordynator AC.
Zobacz: Nowe samochody Alpine
Czy A110 poradzi sobie z intensywną torową jazdą? – Samochód jest wręcz stworzony do amatorskiego motorsportu i w zasadzie nic więcej nie trzeba z nim robić, chcąc rywalizować na torze wyścigowym. Oczywiście osoby walczące o ułamki sekund z pewnością rozejrzą się za bardziej wyczynowymi oponami, jednak w zasadzie to koniec zmian – dodaje Karol Himber.
Na podstawie doświadczeń wynikających z organizacji ubiegłorocznego sezonu organizator zmienił klasyfikację Alpine Challenge. Wcześniejszy podział na auta z mocą 252 i 300KM zastąpi podział na samochody klasy STOCK dla samochodów seryjnych i PERFORMANCE dla aut zmodyfikowanych. To ukłon w stronę A110 prosto z salonu.
Bez zmian pozostaje kwestia opon, które muszą posiadać homologację drogową. Jazda na pełnym slicku jest zakazana. Oczywiście, aby wziąć udział w zawodach należy mieć ukończone 18 lat, posiadać prawo jazdy kategorii B oraz stosować kask dopuszczony do użytku w motorsporcie.
Do zespołu partnerów Alpine Challenge powered by Alpine Pietrzak w tym sezonie dołącza uznany producent olejów silnikowych – ELF.
Kalendarz Alpine Challange 2024
- R1 6.04 – Slovakia Ring (SK)
- R2 24.05 – Balaton Park (HU)
- R3 22.06 – Lausitzring (DE)
- R4 28.07 – Silesia Ring (PL)
- R5 24.08 – Autodrom Brno (CZ)
- R6 19.09 – Slovakia Ring (SK)
- R7 5.10 – Autodrom Most (CZ)
- Extra Runda 3.06 – Bilster Berg (DE) + Track Day 5.06 – Spa Francorchamps (BE)
Najnowsze komentarze