W katalogu Peugeota kolejne zmiany i tym razem nie chodzi nam o cenę. Model 3008 stracił silnik benzynowy 1.6 PureTech o mocy 180 KM. Klienci, którzy preferują pojazd o wyższej mocy, muszą wybrać napęd hybrydowy.
Przy okazji face liftingu Peugeot 3008 pod koniec ubiegłego roku producent dyskretnie wycofał z oferty 2-litrowego diesla BlueHDi o mocy 180 KM. Przyszła kolej na czystki w napędach benzynowych. Kompaktowy SUV nie jest już dostępny z 4-cylindrowym motorem benzynowym o mocy 180 KM a klienci nastawieni na wyższe osiągi będą musieli wybrać mocniejszy, ale także droższy model hybrydowy. Cena Peugeot 3008 HYbird o mocy 225 KM wynosi 176.300 zł. Za 300-konny wariant z napędem na wszystkie koła trzeba zapłacić już prawie 200 tys. zł. W niższej części cennika znajdziemy jeszcze silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz 130-konnego diesla.
We Francji Peugeot wycofał jednostkę 1.6 Pure Tech także z oferty Peugeot 508. Benzynowa wersja pojazdu była dostępna w katalogu w wersji o mocy 180 oraz 225 KM. Na szczycie gamy pozostaje jednak 508 Peugeot Sport Engineered, który dzięki układowi hybrydowemu dysponuje mocą 360 KM i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy.
Pomimo wyższej mocy, 508 PSE ma katalogową emisję CO2 wynoszącą zaledwie 46 g/km, czyli niższą niż wariant napędzany wyłącznie benzyną. Najmocniejszy Peugeot wciąż korzysta z jednostki 1.6 PureTech, ale dzięki pomocy dwóch motorów elektrycznych wartość emisji w testach WLTP jest niższa. Peugeot 508 napędzany silnikiem PureTech 180 emituje 141 g/km.
Najnowsze komentarze