poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Alpine prezentuje modele A470 i ich załogi na Mistrzostwa Świata FIA WEC

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-01
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania 12 minut
38 2
0
35
UDOSTĘPNIEŃ
115
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Alpine zaprezentowała w swoim nowym salonie wystawowym program zespołu Signatech Alpine Matmut w ramach Mistrzostw Świata Wyścigów Wytrzymałościowych FIA WEC.

Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes i Matt Rao tworzą załogę Alpine z numerem 36 i mają za zadanie obronę tytułów mistrzowskich WEC zdobytych w roku 2016.

W Spa-Francorchamps i podczas 24h Le Mans do zespołu Signatech Alpine Matmut dołączy Romain Dumas, zastępując tym samym Nicolasa Lapierre’a, który w tych wyścigach wystartuje w kategorii LMP1-H w barwach innego konstruktora.

Alpine A470 z numerem 35 rozpocznie starty począwszy od wyścigu WEC 6h Spa-Francorchamps z załogą: Nelson Panciatici, Pierre Ragues i André Negrão.

Trzy tygodnie po inauguracji na salonie w Genewie modelu Alpine A110 Première Edition, marka prezentuje swój program sportowy na nadchodzący sezon Mistrzostw Świata Wyścigów Wytrzymałościowych FIA.

Nowy salon wystawowy w Boulogne-Billancourt (departament Hauts-de-Seine) był doskonałym miejscem do zaprezentowania po raz pierwszy modelu Alpine A470 wraz z mistrzowskim A460 oraz A110 Première Edition.

Zwycięskie trio wyścigów Spa-Francorchamps, 24h Le Mans, Nürburgring i Austin, czyli  Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes i Stéphane Richelmi wykazało się również regularnymi wynikami, co pozwoliło na zdobycie tytułów mistrzów świata kierowców i zespołów w kategorii LMP2.

Po tak fantastycznym sukcesie Alpine nie zamierza łatwo rezygnować z obrony tych tytułów. W roku premiery handlowej modelu Alpine A110 i po wspaniałym sezonie 2016 liczymy, że sukcesy zespołu Signatech Alpine Matmut w wyścigach wytrzymałościowych istotnie wesprą naszą strategię marketingową. Model A110 ma kod genetyczny marki Alpine, dla której rywalizacja zajmuje szczególne miejsce – mówi Michael Van der Sande, dyrektor generalny Alpine.

REWOLUCJA W KATEGORII LMP2

W sezonie 2017 kategoria LMP2 przechodzi głębokie zmiany w związku z nowym regulaminem technicznym oraz pojawieniem się pojazdów nowej generacji o zdecydowanie lepszych osiągach.

W tych warunkach Międzynarodowa Federacja Samochodowa zatwierdziła cztery modele podwozia i wybrała jednego dostawcę silników dla wszystkich konkurujących zespołów. Alpine A470 będzie napędzany silnikiem V8 o mocy 600 KM, dostarczanym przez firmę Gibson Technology.

Podwozie Alpine A470 przejmuje strukturę i niektóre komponenty mechaniczne z modelu A460. Firma Oreca skoncentrowała się na integracji nowego układu napędowego i na pracach związanych z aerodynamiką. Kształt A470, osiągnięty w wyniku długotrwałych prac z wykorzystaniem oprogramowania CFD, jest wyrafinowany w sposób niespotykany nigdy wcześniej w samochodach kategorii LMP2.

Po jazdach testowych w trakcie prac koncepcyjnych Nicolas Lapierre nie krył entuzjazmu: Z takim samochodem, jak Alpine A470, kategoria LMP2 wkracza zdecydowanie w nową erę. Pierwsze doznania za kierownicą były bardzo pozytywne. Dbałość o każdy szczegół jest imponująca, a to przekłada się na doskonałe zachowanie pojazdu. Nie mogę doczekać się kolejnych jazd na torze.

Start dziesięciu samochodów w mistrzostwach świata sprawi, że kategoria LMP2 stanie się z pewnością miejscem silnej rywalizacji. Jednorodność sprzętu gwarantuje bardzo zrównoważony poziom wydajności. Wszystko będzie zależało od umiejętności zespołu eksploatacyjnego oraz kierowców.

DWA ZESPOŁY NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Zespół Signatech Alpine Matmut będzie bazował nie na sześciu, ale na siedmiu kierowcach światowej klasy, tak aby skutecznie bronić zdobytych w ubiegłym roku tytułów.

Alpine A470 z numerem 36 będzie prowadzić dwóch z trzech kierowców, którzy stworzyli załogę aktualnego Mistrza Świata – Francuz Nicolas Lapierre i Amerykanin Gustavo Menezes. Dołączy do nich nowy kierowca, Brytyjczyk Matt Rao.

Zespół Alpine przychylił się także do prośby jednego z konstruktorów biorących udział w wyścigach kategorii LMP1-H i pozwolił Nicolasowi Lapierre’owi wystąpić w wyścigach WEC 6h Spa-Francorchamps i 24h Le Mans wraz z ekipą Toyoty. Podczas tych wyścigów Nicolasa zastąpi  Romain Dumas, aktualny Mistrz Świata w kategorii LMP1 i dwukrotny zwycięzca wyścigu 24h Le Mans.

Zespół Signatech Alpine Matmut z wielką dumą przyjmuje do swego grona jednego z najlepszych kierowców wyścigów wytrzymałościowych. Romain wniesie do zespołu szybkość i wiedzę o wyścigach, aby przyczynić się do postępów całego zespołu.

Druga załoga Signatech Alpine Matmut to Nelson Panciatici, który będzie kontynuować karierę z Alpine na modelu A470 z numerem 35. Spotka starego przyjaciela, Pierre’a Raguesa, który powraca do drużyny niebiesko-biało-czerwonych po tym, jak w 2013 r. zdobył dla Signatech Alpine tytuł Mistrza ELMS. Utalentowany Brazylijczyk André Negrão, który startował wcześniej w wyścigach bolidów, między innymi w ramach GP2 Series, uzupełni skład zespołu.

Dwa Alpine A470 wystartują w weekend 1 i 2 kwietnia na torze w Monzy, podczas oficjalnego prologu FIA WEC. Alpine nr 36 będzie jedynym pojazdem zespołu, zgłoszonym do wyścigu 6h Silverstone. Alpine nr 35 rozpocznie start od wyścigu na torze w Spa-Francorchamps.

Bernard Ollivier, zastępca dyrektora generalnego Alpine: Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zainaugurować salon wystawowy marki Alpine w Boulogne-Billancourt prezentacją naszego programu sportowego na rok 2017. Alpine A470, prezentowana pomiędzy mistrzowskim A460 i Alpine A110 Première Edition, jasno pokazuje swoje ambicje. Należy jednocześnie bronić dziedzictwa marki, jak również potwierdzić świetnymi wynikami promocję nowego modelu. Najważniejszą wiadomością jest oczywiście dołączenie Romaina Dumasa do rodziny Alpine. Z ogromną dumą witamy w naszych szeregach tak utytułowanego kierowcę. Nie moglibyśmy zdobyć lepszego zastępstwa dla Nicolasa Lapierre’a, któremu życzymy jak najlepszych wyników w  dwóch wyścigach „poza domem”. Alpine A470 prezentuje się świetnie, mamy też zaufanie do ludzi Philipa Sinault i wierzymy, że dzięki nim odniesiemy kolejne sukcesy w 2017 r. Nasz cel jest jasny: stajemy do walki o utrzymanie tytułów zdobytych w ubiegłym roku”.

Philippe Sinault, szef zespołu Signatech Alpine Matmut: Po pracowitym okresie zimowym dysponujemy dwoma pięknymi samochodami, o niezwykłej jakości wykończenia. Podobnie jak w ubiegłym roku, będziemy musieli powrócić do prac związanych z eksploatacją pojazdów, ale tym razem będziemy mieli równe szanse z naszymi konkurentami. Kiedy Nicolas Lapierre powiedział nam, że chciałby uzyskać zwycięstwo w wyścigu 24h Le Mans, nie mieliśmy oporów, żeby mu to umożliwić. W związku z tym należało znaleźć godnego zastępcę. Myślę, że Romain Dumas jest marzeniem każdego zespołu sportów wytrzymałościowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, mogąc kontynuować współpracę z Gustavo Menezesem i z Nelsonem Panciaticim oraz przyjąć z powrotem Pierre’a Raguesa, powitać Matta Rao i André Negrão. Po wspaniałym sezonie 2016 w barwach zespołu Alpine, Stéphane Richelmi skorzystał z doskonałej okazji, żeby wystartować w GT z jednym z najlepszych zespołów i życzymy mu takich samych sukcesów. W tych Mistrzostwach Świata 2017 możemy pochwalić się dwoma wysoce zmotywowanymi zespołami, które dodadzą blasku barwom Alpine.

 

KIEROWCY SIGNATECH ALPINE MATMUT nr 36

 

NICOLAS LAPIERRE (FRA)

ur. 2 kwietnia 1984 r. w Thonon-les-Bains (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: platynowa

Nicolas rozpoczął serię zwycięstw od wyścigów bolidów na torze, m.in. w GP Macao w 2003 r. wraz ze stajnią Signature. Następnie w 2008 r. w rajdach wytrzymałościowych zdobył pierwsze laury wraz z teamem Oreca Matmut. W 2012 r. zakończył mistrzostwa świata FIA WEC w barwach Toyoty z trzecią lokatą. W ciągu trzech sezonów w zespole japońskiego producenta zwyciężył 6 rund w ramach mistrzostw świata. Po zwycięstwie w LMP2 w 24H Le Mans w 2015 r., w kolejnym sezonie dołączył do zespołu Signatech-Alpine. Ten wymarzony sezon ukoronował czterema sukcesami, m.in. zwyciężając w wyścigu 24H Le Mans zdobył tytuł mistrza świata w klasyfikacji zespołowej i kierowców w klasie LMP2.

 

ROMAIN DUMAS (FRA)

ur. 14 grudnia 1977 r. w Alès (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: platynowa

Po wywalczeniu angażu w Formule 1, Romain Dumas szybko zrozumiał, że Enduro daje znacznie większe szanse rozwoju sportowej kariery. W ciągu ponad 15 lat zapisał na swoim koncie wyjątkową listę sukcesów. W 2010 roku wraz z zespołem Audi odniósł pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Przede wszystkim jest kojarzony z Porsche i dwoma zwycięstwami w ALMS, pięcioma zwycięstwami w 24 Hours of Nürburgring i tytułem mistrza świata FIA WEC 2016, a także drugim absolutnym*** zwycięstwem w 24H Le Mans.
Jest niezwykle wszechstronnym kierowcą, który nieustannie podejmuje nowe wyzwania, od rajdów WRC po Dakar czy słynny Pikes Peak.

 

GUSTAVO MENEZES (USA)

ur. 19 września 1994 r. w Los Angeles (Stany Zjednoczone)
Kategoria kierowcy FIA: złota

Gustavo Menezes reprezentuje nowe pokolenie amerykańskich kierowców. Zdobył duże doświadczenie w bardzo konkurencyjnych dyscyplinach. Ten kalifornijski kierowca zaliczył Formułę Renault 2.0, Star Mazda i F3. Próbował również swoich sił w kilku wyścigach wytrzymałościowych w ramach amerykańskich United Sports Car, w tym w 24 Hours of Daytona. Zauważony przez Philippe’a Sinaulta, dołączył do zespołu Signatech-Alpine w sezonie 2016. Okazał się odkryciem ubiegłego sezonu. Powszechną uwagę wzbudził świetnymi zmianami, którymi przyczynił się do zwycięstwa Alpine A460 nr 36 w klasie LPM2.

 

MATT RAO (GBR)

ur. 3 maja 1994 r. w Tuluzie (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: srebrna

Tak jak wielu brytyjskich kierowców Matt zdobywał szlify w Formule Ford. Sklasyfikowany na drugiej pozycji w Scolarship Class w 2011 r. i z tytułem mistrza w 2012 r., następnie wystartował w Formule Renault i Formule 3. W 2014 r. zakończył sezon z tytułem wicemistrza Wielkiej Brytanii, a następnie pokonał kolejny etap startując w mistrzostwach Europy. W 2016 r. zdecydował się na starty w FIA WEC. W zespole Manor wywalczył miejsce na podium w klasie LMP2 w Spa-Francorchamps, a w Szanghaju zdobył pole position. Po pierwszym sezonie doświadczeń w wyścigach wytrzymałościowych dołączył do zespołu Signatech Alpine Matmut z ambicją sięgania jeszcze wyżej.

 

KIEROWCY SIGNATECH ALPINE MATMUT nr 35

 

NELSON PANCIATICI (FRA)

ur. 26 września 1988 r. w Reims (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: platynowa

Nelson Panciatici jest synem słynnego kierowcy rajdowego. Został objęty programem Renault Driver Development po błyskotliwych występach w Formule Renault 2.0. Pokonał kolejne stopnie wtajemniczenia i wszedł do F1. W 2012 r. rozpoczął starty w wyścigach wytrzymałościowych. Wkrótce zabłysnął wraz z zespołem Signatech-Alpine. Zdobył dwa tytuły w klasie ELMS (2013/2014), miejsce na podium w 24H Le Mans (2014) i pierwsze zwycięstwo w rajdach FIA WEC (2015). W 2016 r. przez większą część sezonu jeździł w zespole Baxi DC Racing Alpine nr 35, niestety bez sukcesu, zwłaszcza w Le Mans gdzie zawiodła go mechanika i nie zdobył miejsca na podium.

 

PIERRE RAGUES (FRA)

ur. 10 stycznia 1984 r. w Caen (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: srebrna

Wicemistrz Francji Formuły Campus w 2003 r., Pierre Ragues po raz pierwszy wystartował w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans już w 2006 r. W 2008 r. zdobył miejsce na podium w klasie LMP2 wraz z zespołem Saulnier Racing, a w następnym roku przeszedł do teamu Signature. W 2013 r. przyczynił się do zdobycia pierwszego tytułu Signatech-Alpine w klasie ELMS wraz z Nelsonem Panciaticim i Tristanem Gommendym. Do 2013 r. z powodzeniem brał udział w wyścigach kartów. Swoją pasję sportową realizuje również startując w rajdowych mistrzostwach Francji. Wszechstronne umiejętności predestynują go do roli kierowcy Alpine.

 

ANDRÉ NEGRÃO (BRA)

ur. 17 czerwca 1992 r. w Sao Paulo (Brazylia)
Kategoria kierowcy FIA: srebrna

André Negrão, podobnie jak jego inni sławni rodacy, zjawił się po drugiej stronie Atlantyku, żeby zdobywać doświadczenie w Europie. Przeszedł przez Formułę Renault 2.0, a następnie 3.5 i GP2. Od debiutu w 2008 r. wystartował w ponad 150 wyścigach. Nie porzucił jednak Ameryki. W 2010 r. i 2013 r. zdobył tytuł wicemistrza Brazylii w F3. W 2016 r. wywalczył siódmą lokatę w Indy Lights w Stanach Zjednoczonych. Dołączył do Signatech Alpine Matmut z nadzieją na spektakularny debiut w wyścigach wytrzymałościowych.

 

KALENDARZ WEC NA ROK 2017

1-2 kwietnia: otwarcie sezonu w Monzy (Włochy)
16 kwietnia:  6 Hours of Silverstone (Zjednoczone Królestwo)
6 maja: 6 Hours of Spa-Francorchamps (Belgia)
4 czerwca: jazdy treningowe przed wyścigiem 24H Le Mans (Francja)
17-18 czerwca: wyścig 24H Le Mans (Francja)
16 lipca: 6H of Nürburgring (Niemcy)
3 września: 6H of Mexico (Meksyk)
16 września: 6 Hours of Austin (Stany Zjednoczone)
15 października: 6 Hours of Fuji (Japonia)
5 listopada: 6 Hours of Shanghai (Chiny)
18 listopada: 6 Hours of Bahrain (Jemen)

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineSport
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Parkingowy już nie wystawi mandatu – kontrowersyjny system w Citroenie

Następny

Peugeot Nautilus – concept car sprzed 20 lat

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot Nautilus – concept car sprzed 20 lat

Dassault Systèmes umożliwia DS Automobiles przekształcenie salonu sprzedaży w doświadczenie zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości

200 Renault Zoe będzie jeździło po Sycylii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jakman - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • dealer - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.