C4 Picasso posiada wiele rozwiązań chroniących pasażerów w przypadku zderzenia.- wdrożenie nowej strategii absorpcji energii w przypadku zderzenia czołowego dzięki innowacyjnej, wzmocnionej budowie. W przypadku kolizji energia zderzenia jest skutecznie rozpraszana na poziomie dolnego pasa samochodu, co umożliwiło obniżenie masy górnej części nadwozia, a tym samym zastosowanie cieńszych słupków drzwiowych oraz znaczną poprawę widoczności bocznej.
W celu usztywnienia karoserii zastosowano duże wypełnienia z materiału kompozytowego na poziomie głównych węzłów montażowych karoserii, które zapobiegają odkształceniu profili zamkniętych. Wkładki umieszczone w dolnej części słupka przedniego, w dolnej i w górnej części słupka środkowego oraz w belce znajdującej się nad osią tylną skutecznie zastępują ciężkie elementy wzmacniające stosowane w klasycznych karoseriach.
Wyposażenie seryjne obejmuje 7 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz poduszkę kierowcy o optymalnie przystosowanym kształcie dzięki nieruchomej centralnej części kierownicy.
Bezpieczeństwo dzieci zostało również bardzo starannie zaprojektowane. C4 Picasso oferuje seryjnie cztery siedzenia z systemem mocowania Isofix już w podstawowym standardzie wyposażenia. Może być również wyposażony w lusterko umożliwiające nadzór nad dziećmi oraz w elektryczne przełączniki bezpieczeństwa umożliwiające dezaktywacje funkcji otwierania drzwi i okien z tyłu. C4 Picasso, to również jedyny minivan, który posiada seryjnie 7 dźwiękowych i świetlnych wskaźników alarmowych ostrzegających o niezapiętych pasach bezpieczeństwa.
C4 Picasso wykazuje też bezpieczeństwo aktywne na najwyższym poziomie poprzez bardzo stabilny układ jezdny oraz skuteczny układ hamulcowy. W trudnych i stanowiących zagrożenie sytuacjach kierowca korzysta z kompletnego zestawu elektronicznych systemów wspomagania kierowania. ABS i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (REF) współpracują ze wspomaganiem awaryjnego hamowania (AFU) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych. System ESP jest oferowany seryjnie już w podstawowej wersji wyposażenia. W przypadku utraty przyczepności dynamiczny system stabilizujący automatycznie koryguje tor jazdy, ograniczając ryzyko poślizgu kół dzięki systemowi ASR.
C4 Picasso oferuje liczne, nowoczesne i skuteczne elementy wyposażenia w dziedzinie komfortu jazdy, które przyczyniają się do lepszej kontroli nad pojazdem. W tych urządzeniach zostały wykorzystane najnowsze osiągnięcia technologiczne, dzięki którym kierowca otrzymuje więcej informacji i może być w pełni skoncentrowany na sytuacji na drodze.
Oferowany seryjnie ogranicznik i regulator prędkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe (rzadko spotykane elementy wyposażenia w tej kategorii pojazdów) są urządzeniami zwiększającymi bezpieczeństwo.
Ponadto Citroën proponuje po raz pierwszy w minivanie bardzo skuteczny i unikalny system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) chroniący przed dekoncentracją za kierownicą, oferowany już wcześniej w modelach C4, C5 i C6.
Oprócz tych wszystkich nowatorskich urządzeń C4 zapewnia doskonałą widoczność niezależnie od kąta widzenia dzięki bardzo dużej przeszklonej powierzchni, a w szczególności panoramicznej, szerokokątnej szybie przedniej. C4 Picasso ma najlepsze parametry pod względem widoczności do przodu pod kątem 3/4 dzięki bardzo cienkim słupkom przednim i dużym trójkątnym okienkom z przodu oraz pod względem bezpośredniej widoczności pod katem 3/4 do tyłu, posiadając największe w tej kategorii okno boczne za tylnymi drzwiami.
Najnowsze komentarze