MOTOR pokazał aż dwa Peugeoty na okładce aktualnego wydania! Ba, jeden pojawił się pod samym tytułem pisma, a drugi tuż pod połową okładki. Niby więc na dole, ale można zaryzykować, że w środkowej części. Udają bezstronnych? Jeden z naszych Czytelników zasugerował w korespondencji do redakcji, że powinniśmy tytułować teksty w tym cyklu nie Stronniczy przegląd prasy, ale Przegląd prasy stronniczej. Może i faktycznie jest to dobry pomysł ;-)
MOTOR nr 21 (3439) z 20.V.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Renault, Alpine, Simca, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, 107, 206, 207, 208, 2008, 308, 3008, 407, 508, Corsa, Insignia, Mokka X, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Megane, Scenic, Twingo, A110, 1100, Duster, Logan, Sandero
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi wspomniano w artykule poświęconym Mitsubishi Outlanderowi zamieszczonym na stronach 6-7.
O hybrydowym SUV-ie Opla, bliźniaczym technicznie do Peugeota 3008 Hybrid4, MOTOR wspomniał króciutko na dole strony 8.
Z zamieszczonej tuż obok tabelki wynika, że Dacia Duster była czwartym najchętniej kupowanym nowym samochodem osobowym w Polsce w okresie pierwszych czterech miesięcy br.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.) wspomniano Dacię Sandero, Opla Corsę, Opla Insignię, Opla Mokkę X oraz Renault Espace i Koleosa. Wspominam te Ople, bo to auta opracowywane już pod skrzydłami Grupy PSA.
Na stronach 10-11 znajdziecie zestawienie najpopularniejszych marek samochodowych na świecie – globalnie i w podziale na regiony. Natkniecie się tam na wzmianki o Citroënie, Peugeocie, DS, Oplu/Vauxhallu, Renault i Alpine
Na marginesie strony 11. pojawił się krótki cennik Peugeota 508 SW.
Porównanie czterech ciekawych stylistycznie aut segmentu D MOTOR zamieścił na stronach 20-26. Zestawiono trzy samochody marek premium i jeden marki popularnej, ale z wykończeniem i cenami do owego premium zbliżającej się sporymi krokami. W szranki stanęły Alfa Romeo Giulia, Mercedes C300, Peugeot 508 i Volvo S60. Wszystkie modele miały turbodoładowane benzynowe silniki o mocy z przedziału 225-280 KM. Alfa dysponuje napędem na cztery koła, Mercedes ma napęd tylny, a Peugeot i Volvo – przedni. Jak wypadł francuski samochód (dysponujący silnikiem o najniższej w teście mocy) na tle konkurencji z innych krajów europejskich?
508-kę pochwalono za oszczędne gospodarowanie paliwem, liniową pracę zespołu napędowego, niemal „przezroczystą” 8-biegową przekładnię automatyczną i dobrą trakcję. Doceniono też bogate wyposażenie (nie tylko multimedialne) oraz bardzo dobre wyciszenie. Peugeot jest też najzwrotniejszy w porównaniu i ma precyzyjny układ kierowniczy. Skrytykowano francuski samochód za skromną ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Stwierdzono też, że zawieszenie jest niezbyt komfortowe na następujących po sobie nierównościach, a do tego dochodzą z podwozia stuki.
Peugeot 508 przegrał porównanie (acz nieznacznie), dopóki do głosu nie doszły koszty, Po ich uwzględnieniu awansował na drugie miejsce, mnie tylko za cenę samochodu, ale przede wszystkim za bogate wyposażenie. Uległ zwycięskiemu Volvo jedynie o dwa oczka. O trzy pokonał Alfę i Mercedesa.
Na stronach 30-33 znajdziecie raport awaryjności ADAC. W segmencie aut małych wspomniano Citroëna C1, Peugeota 107 i Renault Twingo. Wśród aut miejskich natraficie na Dacie Sandero i Logan, Peugeoty 206, 207 i 208 oraz Renault Clio. Nie uwzględniono Citroëna C3. W grupie aut kompaktowych wspomniano Peugeota 308 i Renault Megane. W grupie aut klasy średniej znajdziecie wyłącznie produkty koncernów niemieckich! Podobnie w klasie wyższej – tylko trzy modele, wszystkie niemieckie. I to ma być obiektywny ranking??? We wspólnej klasie minivanów, kombivanów i busów pojawiły się Citroën Berlingo, Renault Kangoo i Renault Scenic. A gdzie C4 Picasso, czy Renault Espace??? Wśród SUV-ów zauważono tylko trzy francuskie – Peugeota 2008, Renault Captura i Renault Kadjara. No i Dacię Duster, teoretycznie rumuńską, ale przecież zaprojektowaną i produkowaną przez Grupę Renault.
Na stronie 39. MOTOR podsumował prywatny import używanych samochodów do Polski w okresie pierwszych czterech miesięcy br. Renault jest piątą najchętniej prowadzaną marką, Peugeot siódmą, a Citroën ósmą. Wśród najpopularniejszych modeli są Renault Scenic, Megane oraz Clio. Gros aut ciągniemy z Niemiec.
MOTOR dokonał też przeglądu rynku wtórnego szukając pewniaków w cenie do 20.000 zł. Na stronach 40-43 znajdziecie Renault Twingo II, Citroëna C1 i Peugeota 107 (wspomniano o nich przy Toyocie Aygo), a także Peugeota 407, najlepiej z dwulitrowym dieslem.
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) wspomniano Simkę 1100 oraz rajdowe Alpine A110 sprzed pół wieku.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze