Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Bunt dealerów Citroëna i Peugeota. Mogą zablokować fuzję PSA i FCA

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-19
w PSA, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
4.4k 230
A A
44

Warto przeczytać!

Nowe Renault Clio po face liftingu nadchodzi. Debiut już wiosną 2023

Citroën Oldtimer Club Polska zaprasza na „Spotkanie pod szewronami”. Zlot już w czerwcu 2023!

Dacia zdobyła trzy nagrody w What Car? Car of the Year Awards 2023

Stellantis będzie oferował konwersję samochodów dostawczych Citroën, Fiat, Opel i Peugeot na elektryki. Od kiedy?

Dealerzy Peugeot i Citroën zbuntowali się przeciwko grupie PSA w Brazylii. Wśród zarzutów są między innymi nierealne cele, brak produktów o dobrym potencjale sprzedażowym i bardzo słabe wsparcie marketingowe. Dealerzy wysłali m.in. pisma kierowane do PSA do Francji. Piszą w nich o działaniu na szkodę sieci dealerskiej przez brazylijskiego importera. Nie wykluczają zawiadomienia organów ochrony konkurencji oraz organów ścigania. Chcą też zablokować fuzję PSA i FCA.

Jakie zarzuty podnoszą dealerzy Peugeota i Citroëna w Brazylii?

  • pierwszy to nierealne cele, związane zarówno z ilością sprzedawanych samochodów jak i ocenami obsługi i sprzedaży. Dealerzy nie są w stanie uzyskać premii, które stanowią dzisiaj podstawowy przychód poszczególnych salonów,
  • drugi z zarzutów to wysokie ceny samochodów, które stają się niekonkurencyjne na brazylijskim rynku, wpływając na spadek sprzedaży,
  • trzeci dotyczy faktu, że strategia ekspansji PSA zakłada wykorzystanie salonów Fiata bez uwzględniania uwarunkowań lokalnych, co może uderzać w już istniejące dealerstwa PSA i powodować konflikty,
  • czwarty zarzut dotyczy warunków dla wybranych sieci wypożyczalni, które mają być dużo lepsze od tych, które mają dealerzy. Wypożyczalnie po kilku miesiącach mogą odsprzedawać prawie nowe auta z bardzo dużym zyskiem, co obniża zainteresowanie ofertami z salonów,
  • piąty z zarzutów dealerów to kwestia niewystarczającego wsparcia marketingowego, które ocenianie jest jako bardzo słabe, co negatywnie wpływa na sprzedaż.

Stowarzyszenie Dealerów Peugeot Abracop i Stowarzyszenie Dealerów Citroëna Abracit mówią wprost o działaniu na szkodę swoich sieci. W związku z tym wystosowano pisma do kierownictwa PSA we Francji. Znalazły się tam również odniesienia do niskiej sprzedaży nowego Peugeot 208. „Citroën i Peugeot to marki samochodów, które straciły najwięcej na brazylijskim rynku od 2014 r. Niska sprzedaż nowego 208 to wynik braku reklamy i wysokiej ceny” – twierdzą dealerzy. „To tylko jeden z wielu przykładów niewłaściwych stosunków pomiędzy stronami”.

Abracop podnosi m.in. że sieć, zgodnie z prośbą Peugeot, udostępniła środki finansowe na zwiększenie swoich linii kredytowych,  oraz zatrudniła i przeszkoliła nowych pracowników, a to wszystko w związku z obietnicą podwojenia wielkości sprzedaży dzięki wprowadzeniu nowego Peugeot 208. To okazało się nieprawdą – mówią dealerzy. „Frustrujące jest to, że przewidywania i strategie Peugeota były błędne, reklama zbyt słaba a obietnice nierealne. Narażono nas na duże straty” – informują w piśmie.

Z kolei dealerzy Citroëna podkreślają, że w Brazylii jest kłopot z dostępnością nowych produktów, które mogłyby zainteresować rynek.

„Wygląda na to, że PSA realizuje swoje cele wykorzystując finansowo sieć sprzedaży, co powoduje dalszy wzrost zadłużenia i kolejne kłopoty. Zamiast partnerstwa jest narzucanie warunków.” – podsumowują dealerzy. Stowarzyszenia dealerów poinformowały iż w związku z działaniami PSA wystosowały wniosek o przerwanie fuzji PSA i FCA na terytorium Brazylii. Rozważają też zawiadomienie organów ochrony konkurencji a także brazylijskiej prokuratury.

źródło: UOL Carros


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.6 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ameryka ŁacińskaCitroenPeugeotPSA
Udostepnij1580Tweet988Udostepnij277
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

44 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
44
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.