Diabelsko uroczy
Krągłe i kwadratowe kształty, siła i sympatia, nowoczesność i urok stylu retro, przestrzeń i płynność: C3 Picasso umiejętnie łączy antagonizmy, oferując samochód o nowatorskiej stylizacji oraz przyciągającej, a jednocześnie nieco zuchwałej osobowości.
Czysta i funkcjonalna sylwetka wyraża podstawowe przesłanie C3 Picasso, który pragnie udostępnić użytkownikom wszystkie możliwe funkcje, aby skutecznie im towarzyszyć we wszystkich sytuacjach życiowych.
Duży w środku, mały na zewnątrz
Dzięki nowatorskiej budowie C3 Picasso stanowi wyważoną połączenie małych gabarytów i przestronności. Samochód o długości 4,08 m, szerokości 1,73 m i wysokości 1,62 m ma zwarty przód i pionową linię tyłu. Te niespotykane proporcje zapewniają wyjątkową przestrzeń wnętrza każdemu z pasażerów. Pojemność bagażnika również zadziwia, wynosząc do 500 litrów (VDA) pod półką w konfiguracji 5 miejscowej, co stanowi wzorcowy wynik w tej kategorii samochodów.
Przemyślna koncepcja, która ułatwia życie
C3 Picasso reformuje prostotę użytkowania, oferując łatwą i intuicyjną adaptowalną budowę, która umożliwia optymalizację dostępnej przestrzeni w rekordowym czasie. Tylne siedzenia są podzielone i przesuwają się niezależnie w zakresie 150 mm, dzięki czemu można wygodnie przewozić wszelkie ładunki. Siedzenia składają się jedną ręką za pomocą przycisków umieszczonych w górnej części siedzisk tylnych. Ta funkcja w połączeniu z ruchomą podłogą bagażnika zapewnia idealnie płaską powierzchnię ładunkową aż do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń.
Długość może zostać dodatkowo zwiększona do 2,41 m po złożeniu oparcia pasażera z przodu w formie stolika.
Panoramiczna widoczność
Kierowca i pasażerowie podróżujący C3 Picasso podziwiają otaczający świat w panoramicznej perspektywie.
Stanowisko kierowcy zapewnia niezrównaną widoczność zewnętrzną dzięki innowacyjnej trzyczęściowej szybie przedniej, cienkim słupkom i podwyższonym siedzeniom, które pozwalają dominować nad drogą. Otoczone szklanym kokonem wnętrze jest doskonale doświetlone. Łączna przeszklona powierzchnia może osiągać do 4,52 m2 w wersji z panoramicznym dachem.
Do przyjaznej atmosfery wnętrza przyczyniają się również wyjątkowo wygodne siedzenia i doskonała izolacja dźwiękowa.
C3 Picasso oferuje wysokiej jakości wyposażenie z myślą o przyjemności i poczuciu bezpieczeństwa podróżujących.
Samochód stworzony dla przyjemności
Za kierownicą C3 Picasso przyjemność jazdy nabiera nowego wymiaru, który nie ma sobie równych w tej kategorii minivanów.
Zwarta budowa i mały promień skrętu sprawiają, że samochód jest bardzo sterowny, zręcznie stawiając czoła wszystkim przeszkodom.
Przeznaczony na wszystkie drogi C3 Picasso jest wyposażony w gamę skutecznych i prostych silników. C3 Picasso oferuje dwa silniki benzynowe nowej generacji, VTi 95 i VTi 120, które uzupełniają ofertę silników wysokoprężnych HDi 90 i HDi 110 FAP o uznanych zaletach pod względem przyjemności kierowania i osiągów.
Poziom emisji CO2 należy do najniższych w tej kategorii, zapewniając C3 Picasso miejsce wśród samochodów najbardziej przyjaznych dla środowiska. W najbardziej rozpowszechnionej wersji z oponami 16-calowymi, silniki HDi wyróżnione proekologicznym znakiem Airdream wykazują emisję odpowiednio na poziomie 125 i 130 g. W większości wersji z silnikami benzynowymi poziom emisji kształtuje się poniżej 160 g, co również zapewnia C3 Picasso wiodącą pozycję na rynku.
Odważny styl stwarzający nowe możliwości wykorzystania przestrzeni
– krągłe i atrakcyjne kształty
– funkcjonalny obiekt pożądania o przejrzystej stylizacji
Duży w środku, mały na zewnątrz
– wielofunkcyjna budowa zewnętrzna
– optymalna przestronność wnętrza zapewniająca swobodę
– rekordowa pojemność bagażnika
Samochód pod znakiem wszechstronności
– w pełni adaptowalna intuicyjna budowa
– przemyślne schowki
W szklanej kuli
– panoramiczna widoczność ukazująca drogę w nowym wymiarze
– stanowisko kierowcy przyczyniające się do jakości kierowania
– optymalny komfort siedzeń
– komfort akustyczny godny wyższej kategorii
– bardzo wysoki poziom jakości, gwarancja przyjemności i dobrego samopoczucia
Przyjemność jazdy
– parametry układu jezdnego godne sedana
– oszczędne i ekologiczne silniki o bardzo dobrych osiągach
– bezpieczeństwo na najwyższym poziomie w kategorii
Odważny styl stwarzający nowe możliwości wykorzystania przestrzeni
C3 Picasso wyróżnia się odważnym stylem. Sylwetka i budowa zdradzają niepowtarzalną osobowość i atuty.
Krągłe i atrakcyjne kształty
Budowa C3 Picasso przyciąga uwagę. Kwadratowe, złagodzone krągłymi kątami kształty nawiązują do przestronnego wnętrza. Unikalna sylwetka świadczy o przynależności do modeli Citroëna o silnej osobowości.
Krótkie zwisy są wyrazem znaczenia przestronności wnętrza i nadają samochodowi wyjątkowo zwarty wygląd, zapewniając mu jednocześnie doskonałą sterowność.
Wywołujący uczucie sympatii i bezpieczeństwa przód zwraca uwagę dużą pokrywą i wysoko osadzonymi światłami, które wydają się przyjaźnie uśmiechać: koncepcja bryły samochodu stanowi syntezę solidności i zwinności.
Pionowy tył świadczy o dążeniu do optymalnej pojemności bagażnika.
Wszystkie te rozwiązania stylistyczne sprawiają, że C3 Picasso jest uosobieniem nowego typu vana, o przyciągającej, a jednocześnie nieco zuchwałej osobowości.
Funkcjonalny obiekt pożądania o przejrzystej stylistyce
Czystość linii C3 Picasso jest zauważalna już na pierwszy rzut oka. Gładkie i zaokrąglone formy, w których każdy element jak przykładowo światła tylne, jest doskonale wkomponowany w całość, wywołują wrażenie płynności.
Przejrzysta stylizacja sprawia, że funkcje oferowane przez C3 Picasso są natychmiast widoczne. Solidność i zwinność, siła i przyjemność jazdy, przestronność i dobre samopoczucie…to obietnice wywołane zewnętrznym stylem i dostępne po przekroczeniu progu samochodu.
Wnętrze jest przestronne i wyróżnia się jakością wykończenia, co stanowi dodatkowy atut C3 Picasso na tle konkurencji. Obudowa deski rozdzielczej z miękkiego, sprężystego materiału, staranność wykończenia poszczególnych elementów wystroju włącznie ze schowkami, dobór i rozmieszczenie powierzchni o ziarnistej fakturze również przyczyniają się do wrażenia jakości.
Duży w środku, mały na zewnątrz
Dzięki nowatorskiej budowie C3 Picasso stanowi wyważoną syntezę małych gabarytów i przestronności, co nadaje mu charakter samochodu praktycznego, komfortowego i przyjaznego.
Wielofunkcyjna budowa zewnętrzna
C3 Picasso o długości 4,08 m, szerokości 1,73 m i wysokości 1,62 m potwierdza tymi wymiarami swoją wszechstronność i wielofunkcyjność.
C3 Picasso jest dziełem rewolucyjnych zmian w zakresie budowy zewnętrznej opartych na umiejętnym połączeniu przestronnego i adaptowalnego minivana i bryły samochodu sportowo-użytkowego SUV stanowiącego symbol przyjemności jazdy i wolności. Podążając w ślad za C4 Picasso i Grand C4 Picasso, C3 Picasso odświeża wizerunek minivanów swojej kategorii, uważanych często za zbyt konwencjonalne.
Dzięki zadziwiająco zwartej i przemyślanej budowie C3 Picasso oferuje doskonałe parametry w warunkach jazdy miejskiej bez uszczerbku dla przestrzeni wewnętrznej. Pionowa linia tyłu umożliwia swobodną ocenę zewnętrznych gabarytów samochodu w czasie wykonywania manewrów w ruchu miejskim, które są dodatkowo ułatwione zmniejszoną, wynoszącą 10,6 m średnicą zawracania.
Optymalna przestronność wnętrza zapewniająca swobodę
Rozstaw osi wynoszący 2,54 m i pionowy tył przyczyniają się do uzyskania wzorcowej przestronności w osi wzdłużnej i pionowej. Również wewnętrzna budowa C3 Picasso zapewnia niespotykaną dotąd przestronność, a przede wszystkim długość kabiny wynoszącą 1.633 mm, co stawia samochód w gronie najlepszych w tej kategorii.
Wysokie siedzenia (370 mm z przodu) umożliwiają zagospodarowanie znacznej przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu. Wykorzystanie cienkich foteli zarówno dla siedzeń z przodu jak i tylnej kanapy przyczynia się do optymalizacji przestrzeni tylnej. Pod względem przestrzeni w płaszczyźnie wzdłużnej C3 Picasso dorównuje licznym minivanom z wyższej kategorii. Przestrzeń na kolana jest bardzo wygodna, nawet w konfiguracji z przesuniętą do przodu kanapą, a wynoszący 122 mm prześwit nad głowami z tyłu jest również optymalny. Szerokość na poziomie łokci może się poszczycić najlepszym wynikiem w tej kategorii, wynosząc odpowiednio 1,43 m z przodu i 1,40 m z tyłu.
Rekordowa pojemność bagażnika
Wzorcowa przestronność wnętrza w żadnym stopniu nie ogranicza pojemności bagażnika. Bagażnik posiada pojemność 500 litrów (VDA) pod półką w konfiguracji 5-miejscowej, czyli największą w tej kategorii. W optymalnej konfiguracji z opuszczoną tylną kanapą pojemność do wykorzystania dochodzi do 1.506 litrów!
Bagażnik może być wyposażony w przenośną, dwufunkcyjną lampę. Wkomponowana w boczną ścianę bagażnika lampa oświetla przestrzeń bagażnika, a w wersji przenośnej służy jako latarka, która może pracować przez 45 minut i doładowuje się w czasie jazdy po ponownym umieszczeniu w obudowie.
Samochód pod znakiem wszechstronności
Adaptowalna budowa C3 Picasso sprawia, że samochód dostosowuje się w mgnieniu oka do wszystkich potrzeb i zachcianek.
W pełni adaptowalna intuicyjna budowa
Oferowana przez C3 Picasso adaptowalna budowa jest kompleksowo zaprojektowana, łatwa i intuicyjna, przynosząc rozwiązanie dla wszystkich sytuacji codziennej eksploatacji.
Przesuwające się w zakresie 150 mm tylne siedzenia umożliwiają w łatwy sposób wykorzystanie pojemności bagażnika lub też zapewniają komfortową przestronność dla pasażerów z tyłu. Tylne siedzenia są podzielone w proporcji 2/3 i 1/3 i są w pełni niezależne. Składają się jednym ruchem dzięki przyciskom umieszczonym w górnej części oparcia. Funkcja składania siedzeń jest dostępna z bagażnika, niezależnie dla każdej z dwóch części kanapy. Cofnięcie kanapy niezbędne dla jej złożenia odbywa się jednocześnie i automatycznie.
Ruchoma, łatwa w obsłudze podłoga bagażnika uzupełnia perfekcyjne rozwiązanie wnętrza. Podłoga może być umieszczona w dwóch pozycjach:
– w pozycji górnej stanowi idealne przedłużenie progu bagażnika, ułatwiając załadunek. Po złożeniu tylnej kanapy płaska powierzchnia ładunkowa rozciąga się aż do pierwszego rzędu siedzeń. Umieszczone na oparciach tylnych siedzeń magnesowe klapy zapewniają ciągłość płaskiej powierzchni podłogi pomiędzy kanapą i podłogą bagażnika. Niezależnie od pozycji siedzeń trzyczęściowa półka bagażnikowa umożliwia zabezpieczenie zawartości bagażnika. W razie potrzeby półka może zostać umieszczona pod podłogą bagażnika;
– w pozycji dolnej podłoga bagażnika zwiększa pojemność bagażnika.
Oferowany opcjonalnie w zależności od poziomu wykończenia Pakiet Voyage zapewnia wzorcową długość ładunkową dzięki możliwości przekształcenia w stolik oparcia siedzenia pasażera z przodu, bez wysiłku i jednym ruchem za pomocą ergonomicznej funkcji umieszczonej w górnej części oparcia. Po złożeniu oparcia na siedzisko i opuszczeniu kanapy długość ładunkowa przekracza 2,41 m pomiędzy otworem bagażnika i deską rozdzielczą.
Dodatkowym atutem Pakietu Voyage jest uchwyt na narty zbudowany z dwóch modułów. Pierwszy moduł, idealnie wkomponowany w oparcie siedzenia opuszcza się, tworząc przestrzeń w postaci dwuczęściowego schowka, który można przykładowo wykorzystać do umieszczenia podróżnego odtwarzacza DVD. Drugi moduł ma postać uchwytu do przewożenia długich przedmiotów, nawet w konfiguracji 4-miejscowej.
W pakiecie są również dostępne stoliki „lotnicze” z lampką do czytania i uchwytami na kubki.
Przemyślne schowki
C3 Picasso wyróżnia się także innowacyjnymi i praktycznymi schowkami.
Centralny schowek jest wyjątkowo przestronny. Jego pojemność wynosi 9 litrów, co stanowi jeden z najlepszych parametrów w tej kategorii, umożliwiając umieszczenie 1,5 l butelki. Zamykany amortyzowaną klapą schowek jest wentylowany w wersjach samochodu z klimatyzacją.
Kierowca i pasażer z przodu mogą korzystać z dwóch praktycznych, otwartych schowków rozmieszczonych w dolnej części deski rozdzielczej, z których jeden jest przeznaczony na drobne przedmioty takie jak identyfikator lub pilot, a drugi, o większej pojemności rozciąga się na szerokość klapy schowka centralnego. Schowki są wykończone materiałem antypoślizgowym, który jest nie tylko funkcjonalny lecz również spełnia walory dekoracyjne. Subtelna, elegancka powierzchnia o wypukłej, ziarnistej fakturze jest dobrana kolorystyczne do wystroju samochodu.
Dodatkowy schowek umieszczony w środkowej, górnej części deski rozdzielczej uzupełnia wyposażenie stanowiska kierowania. Zatrzaskowa pokrywa jest wykończona delikatnym w dotyku lakierem.
C3 Picasso oferuje również uchwyty na puszki, kieszenie na oparciach siedzeń, schowki w bagażniku… do wyboru i do koloru dla każdego przedmiotu i dla każdego pasażera.
W szklanej kuli
Stanowisko kierowcy podnosi przyjemność jazdy do należnej jej, najwyższej rangi. Stało się to możliwe dzięki niezrównanej widoczności, która zamienia kabinę w szklaną kulę, otwartą na zewnętrzny świat i jednocześnie w pełni komfortową.
Panoramiczna widoczność ukazująca drogę w nowym wymiarze
Stanowisko kierowcy oferuje doskonałą widoczność zewnętrzną dzięki panoramicznej, trzyczęściowej szybie przedniej, dostępnej dotychczas jedynie w kilku modelach vanów z wyższych kategorii. Jej budowa umożliwia zastosowanie cieńszych słupków przednich, poprawiając widzenie obuoczne: widok jest panoramiczny i w pełni odsłonięty, nie tylko zapewniając kierowcy idealny komfort w obserwacji drogi pod kątem ¾ lecz także przyczyniając się w istotny sposób do bezpieczeństwa.
„Zatuszowanie” przednich słupków pozwala uzyskać boczny kąt widzenia wynoszący 29,5°, co stanowi wzorcowy parametr w tej kategorii. Jednocześnie przednie trójkątne okienka są znacznie wydłużone w kierunku do dołu. Ten doskonały efekt widoczności jest również odczuwalny w osi pionowej, gdzie kąt otwarcia został zwiększony do 26°.
Stanowiący wizualne przedłużenie szyby przedniej szklany panoramiczny dach, oferowany w wyposażeniu opcjonalnym, wywołuje uczucie podróżowania w szklanym kokonie. Dach o długości 1.208 mm i szerokości 818 mm przyczynia się znacząco do doświetlenia wnętrza.
Przeszklona powierzchnia, na którą składa się trzyczęściowa, szeroka szyba przednia, szyby boczne oraz tylne okno w klapie bagażnika, która może osiągać do 4,52 m2 w wersji z panoramicznym dachem, wytwarza niepowtarzalną atmosferę przyjemności podróżowania.
Stanowisko kierowcy przyczyniające się do jakości kierowania
C3 Picasso proponuje zestaw przełączników, którego forma wiernie odzwierciedla filozofię samochodu dążącego do optymalnego połączenia przyjemności kierowania z dobrym samopoczuciem pasażerów i przyjazną atmosferą wnętrza.
Zestaw jest rozmieszczony zgodnie z osią samochodu w sposób zapewniający dostęp do informacji dla wszystkich pasażerów, kontynuując dziedzictwo najbardziej przyjaznych vanów. Jednocześnie wyróżnia się własną tożsamością ukierunkowaną na potrzeby kierowcy. Specjalna strefa w polu widzenia kierowcy nawiązująca formą do przezroczystego oka zawiera informacje bezpośrednio związane z kierowaniem (prędkościomierz, regulator/ogranicznik prędkości…).
W tym samym duchu ergonomiczne funkcje przyczyniają się do komfortu jazdy. Umieszczona w desce rozdzielczej dźwignia zmiany biegów znajduje się dosłownie pod ręką. We wszystkich wersjach wykończenia siedzenie kierowcy jest wyposażone w regulacje wysokości siedziska, a kierownica w podwójną regulację wysokości i wysunięcia kolumny kierowniczej.
Oferowana przez C3 Picasso gama urządzeń wspomagających kierowanie przyczynia się do przyjemności jazdy, ułatwiając kierowanie i zwiększając bezpieczeństwo.
C3 Picasso może być wyposażony w radar parkowania tyłem, który zostaje automatycznie uruchomiony z chwilą włączenia biegu wstecznego.
Dla lepszej kontroli prędkości jazdy może też posiadać regulator/ogranicznik prędkości, dostępny w wyposażeniu standardowym począwszy od drugiego poziomu wykończenia.
Oferowany w C3 Picasso system MyWay posiada nowe radio nawigacyjne z pełnym zestawem funkcji w atrakcyjnej cenie. Nowe urządzenie audio i multimedialne zawiera nie tylko kolorowy ekran nawigacyjny i system audio CD z możliwością odtwarzania plików mp3/WMA lecz także zastaw głośnomówiący Bluetooth.
Urządzenie oferuje duży, kolorowy 7-calowy ekran zapewniający optymalną czytelność informacji. Mapa obejmuje obszar całej Europy i może być wyświetlana w trybie trójwymiarowym lub w układzie perspektywicznym ułatwiając odczyt trasy. Ponadto dane kartograficzne są przechowywane na karcie pamięci typu SD. Odtwarzacz CD mp3/WMA umieszczony z przodu konsoli pełni wszystkie funkcje audio. Aby rozszerzyć repertuar muzyczny można podłączyć przenośny odtwarzacz do dodatkowego wejścia typu Jack lub do wejścia USB w przypadku korzystania z funkcji USB Box.
Optymalny komfort siedzeń
C3 Picasso spełnia wszystkie oczekiwania pod względem jakości podróżowania, umiejętnie łącząc przestronność wnętrza z komfortem siedzeń.
Pomimo cienkiej konstrukcji, która przyczynia się do przestronności, przednie siedzenia są ukształtowane w sposób zapewniający optymalną pozycję ciała. Zarówno komfort siedziska jak i oparcia są na najwyższym poziomie.
Różnego rodzaju regulacje umożliwiają kierowcy ustawienie pozycji jazdy najlepiej dostosowanej do budowy ciała i indywidualnych przyzwyczajeń. Regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy jest możliwa w zakresie 40 mm. Przednie siedzenia mogą być przesuwane do tyłu na długości 170 mm, a ich wysokość jest regulowana w zakresie 60 mm.
Oparcia siedzeń tylnych mają dwa kąty ustawienia (23° lub 28°) w zależności od potrzeb.
Komfort akustyczny godny wyższej kategorii
Parametry akustyczne C3 Picasso były przedmiotem szczególnych starań, zapewniając perfekcyjną izolację dźwiękową.
Hałasy pochodzące z silnika zostały wyeliminowane za pomocą licznych elementów wyciszających umieszczonych w obudowie silnika, pod półką i na poziomie owiewki. Izolacja akustyczna jest szczególnie skuteczna w obrębie źródła powstawania hałasu i ukierunkowana na wytłumienie wysokich dźwięków. Jednocześnie została zapewniona szczelność karoserii : bardzo skuteczne wkładki powietrzne wypełniają nawet najmniejsze wolne przestrzenie budowy, a podwójny układ uszczelek chroni obwód drzwi i okien.
W całej gamie C3 Picasso szyby trójkątnych okienek bocznych i drzwi przednich są grubości 3,85 mm w porównaniu z grubością 3,15 mm oferowaną w większości konkurencyjnych modeli. Ta zwiększona grubość szyb przekłada się odczuwalnie na jakość wytłumienia zewnętrznych dźwięków.
Bardzo wysoki poziom jakości, gwarancja przyjemności i dobrego samopoczucia
Od etapu projektowania aż do etapu wdrożenia do produkcji C3 Picasso może się poszczycić najwyższym znakiem jakości, wychodząc z założenia, że warunkiem przyjemności użytkowników jest niezawodność i jakość bez skazy.
C3 Picasso został zaprojektowany w oparciu o politykę wykorzystania wspólnych płyt podłogowych. Dzięki temu oferuje liczne rozwiązania mechaniczne i elektroniczne najnowszych modeli platformy 1 grupy PSA Peugeot Citroën.
Niezawodność samochodu jak również jakość poszczególnych materiałów były przedmiotem testów wytrzymałościowych, uzupełnionych długotrwałymi testami jazdy w normalnych warunkach eksploatacji. W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży będzie się on mógł legitymować czteroma milionami testowych kilometrów jazdy w różnych szerokościach geograficznych i w ekstremalnych warunkach, gwarantując w ten sposób wysoki poziom jakości C3 Picasso.
C3 Picasso jest montowany w zakładzie produkcyjnym PSA Peugeot Citroën w Trnavie. Otwarty w październiku 2006 roku zakład posiada certyfikat ISO 9001. Jego wyposażenie przemysłowe opiera się na nowoczesnych technologiach, zarówno w zakresie tłoczenia i obróbki blach jak i lakierowania i montażu.
Produkowany w Trnavie C3 Picasso jest również przedmiotem wszystkich procedur nowego systemu produkcyjnego PSA. Wprowadzony od początku fazy wdrażania do produkcji system narzuca bardzo rygorystyczne wymagania i umożliwia szybką reakcję na wszelkie niedociągnięcia. Jednocześnie system umożliwił racjonalizację inwestycji w nieustannym poszukiwaniu prostoty i skuteczności.
Przyjemność jazdy
Citroën udostępnia w C3 Picasso kwintesencję swoich technologicznych umiejętności, do tego stopnia, że samochód zostawia w tyle parametry jezdne oferowane przez vany tej kategorii, oferując przyjemność jazdy bliską sedanów z wyższej kategorii. Przyjemność jazdy, komfort i poczucie bezpieczeństwa SA nierozłączne.
Parametry układu jezdnego godne sedana
C3 Picasso charakteryzuje się doskonałą stabilnością nadwozia oraz precyzją układu jezdnego, w szczególności dzięki skutecznemu zawieszeniu, które niezależnie od okoliczności zapewnia optymalny kompromis pomiędzy komfortem i dynamicznym zachowaniem na drodze.
Zawieszenie przednie samochodu jest typu pseudo-McPherson z dolnymi trójkątnymi wahaczami i stabilizatorem. Zawieszenie tylne posiada odkształcalną oś, której wymiary i sztywność zapewniają parametry jezdne na najlepszym poziomie.
W zależności od poziomu wykończenia i wersji silnika C3 Picasso proponuje 15-calowe koła z oponami 195/60 Michelin Energy Saper, 16-calowe koła z oponami 195/55 R16 Michelin Energy Saper oraz opcjonalnie 17-calowe koła z oponami 205/45 R17 Michelin Pilot Exalto 2.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z systemem zmiennej regulacji jest dostępny w wyposażeniu standardowym. Poziom wspomagania jest zależny od prędkości i kąta skrętu kierownicy, zapewniając ustawienie dostosowane do warunków użytkowania. Układ kierowniczy jest bardziej sztywny przy dużej prędkości ze względów bezpieczeństwa i bardziej elastyczny przy niskich prędkościach dla ułatwienia manewrów.
C3 Pïcasso zapewnia bezpieczeństwo aktywne na wysokim poziomie dzięki w pełni kontrowanemu układowi jezdnemu i niezawodnemu układowi hamulcowemu. W trudnych warunkach kompleksowy system elektronicznych urządzeń wspomagających kierowanie ułatwia kierowcy panowanie nad sytuacją. Oferowane standardowo systemy ABS i REF (elektroniczny rozkład siły hamowania) są uzupełnione o wspomaganie hamowania awaryjnego (AFU) i automatyczne włączanie świateł awaryjnych.
System ESP jest dostępny w ofercie opcjonalnej: w przypadku utraty przyczepności dynamiczny system kontroli stabilności automatycznie koryguje tor jazdy ograniczając poślizg kół dzięki antypoślizgowemu systemowi ASR.
Oszczędne i ekologiczne silniki o bardzo dobrych osiągach
Gama silników proponowana przez C3 Picasso wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów wielofunkcyjnych vanów, którzy pragną użytkować samochód zarówno w mieście jak i na długich trasach. Celowo zwięzła i starannie dobrana oferta jest komplementarna, obejmując cały wachlarz potrzeb.
Oferta obejmuje:
– silnik HDi 90: rozwija moc 66 kW WE (90 kM WE) i oferuje maksymalny moment 215 Nm przy prędkości obrotowej 1.750 obr/min. Silnik o pojemności 1.560 cm3 współpracuje z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów i wykazuje ograniczoną emisję CO2 na poziomie 125 g/km (w wersji z 16-calowymi kołami i w cyklu mieszanym)
– silnik HDi 110 FAP: jest wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych (FAP). 16-zaworowy silnik o pojemności 1.560 cm3 rozwija moc 80 kW WE (109 kM WE) i osiąga moment 260 Nm dzięki funkcji „overboost”, która umożliwia doraźny wzrost ciśnienia doładowania. Silnik również współpracuje z pięcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów i wykazuje emisję CO2 wynoszącą 130 g/km (w wersji z 16-calowymi kołami i w cyklu mieszanym).
– silnik VTi 95: otwierający gamę silnik o pojemności 1.397 cm3 jest wyposażony w 5-przełożeniową przekładnię i rozwija moc 70 kW WE (95 kM WE). Moment osiąga wartość 135 Nm przy prędkości obrotowej wynoszącej 4.000 obr/min.
– silnik VTi 120: spełnia przyszłą normę ekologiczną Euro 5 i wyróżnia się dobrymi osiągami w połączeniu z przyjemnością jazdy. Współpracuje z pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów. Silnik o pojemności 1.598 cm3 rozwija moc 88 kW (lub 120 kM WE) przy prędkości obrotowej 6.000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy prędkości 4.250 obr/min.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie w kategorii
Wszystkie siedzenia C3 Picasso są wyposażone w skuteczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu posiadają regulację wysokości i oferują standardowo pirotechniczne napinacze z systemem zwijania zapewniające lepsze przytrzymanie klatki piersiowej z chwilą wykrycia zderzenia, a także ogranicznik napięcia. W modelach o wyższym poziomie wykończenia jest dostępny drugi napinacz z systemem zwrotnym, który ogranicza wysunięcie do przodu miednicy w przypadku zderzenia.
Siedzenia są wyposażone, w zależności od poziomu wykończenia, w system ostrzegający o nie zapiętych pasach, który przekazuje informację kierowcy za pomocą wskaźników wizualnych i dźwiękowych. Jest to bardzo skuteczny system kontroli bezpieczeństwa, w szczególności w przypadku przewożenia dzieci.
C3 Picasso jest wyposażony standardowo w przednią poduszkę powietrzną dla kierowcy i w zależności od rynku w poduszkę boczną, równolegle do systemu wsuwanej kolumny kierownicy w celu ochrony kolan i piszczeli.
Pasażer z przodu również korzysta z ochrony w postaci przedniej poduszki powietrznej, która może zostać dezaktywowana w przypadku montażu fotelika dla dziecka, oraz z bocznej poduszki. Dodatkowo w trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujących C3 Picasso może być wyposażony w dwie poduszki kurtynowe wbudowane w dach.
Dla zapewnienia optymalnego montażu fotelików dziecięcych C3 Picasso oferuje standardowo dwa mocowania Isofix umieszczone w bocznych tylnych siedzeniach.
Alarm otwartych drzwi ukazuje się na centralnym ekranie zestawu przełączników. Ponadto C3 Picasso może być wyposażony w elektryczny system bezpieczeństwa dzieci obejmujący elektryczną blokadę tylnych drzwi i okien. Lusterko umieszczone nad wewnętrznym lusterkiem wstecznym umożliwia kierowcy i pasażerowi z przodu nadzór na dziećmi bez konieczności odwracania głowy.
Źródło: Citroën Polska.
Najnowsze komentarze