Carlos Tavares, szef koncernu Stellantis, chce utrzymania zakazu produkcji i sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku, wynika z wywiadu jakiego udzielił dla niemieckich mediów. Firma, będąca właścicielem takich marek jak Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot czy Vauxhall, nie ma planu alternatywnego na wypadek wycofania tego zakazu.
Szef giganta samochodowego Stellantis, Carlos Tavares, wzywa do utrzymania zakazu stosowania silników spalinowych w UE od 2035 r. „Nie jestem w żaden sposób przeciwny zakazowi stosowania silników spalinowych w 2035 r., Popieram ten cel” – powiedział Tavares w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Welt am Sonntag. Decyzja ta, według niego, jest „jasna i jednoznaczna”. Dodał jednak, że „musimy być pragmatyczni w jej wdrażaniu, aby dokonać przejścia na elektromobilność”.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Tavares oskarżył równocześnie polityków o tworzenie chaosu regulacyjnego. „Różni gracze w UE tworzą taki poziom wątpliwości, że klienci wahają się przed zakupem nowych samochodów” – powiedział.
Szef Stellantis oświadczył też, że będzie trzymał się celów wyznaczonych przez niego w Stellantis w zakresie ochrony klimatu nawet po ewentualnej reelekcji Donalda Trumpa na prezydenta USA. „Jeśli obywatele USA obiorą inny kierunek i zmienią się przepisy, będziemy nadal robić wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć emisje” – powiedział. „Stellantis chce być neutralny pod względem emisji CO2 do 2038 roku – jako pierwsza firma w branży. Jestem pewien, że konsumenci będą nas wspierać w tej podróży”.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
Carlos Tavares nie chce odwrotu od silników spalinowych bo od dłuższego czasu przestał w nie inwestować i zmniejsza ich produkcję. Stellantis wycofuje kolejne modele spalinowe i napędy – w najnowszych modelach nie ma już na przykład silników diesla, pozostały hybrydy. Powrót do silników spalinowych byłby więc dla niego bardzo kosztowny a niekiedy nawet niemożliwy, z uwagi na zlikwidowanie zamówień na części i podzespoły oraz zwolnienia.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Stellantis nie ma obecnie planu B, na wypadek powrotu napędów spalinowych.
Najnowsze komentarze