W 2008 roku rozczarowanie było ogromne mimo, iż 908 HDi FAP okazała się skuteczna, co potwierdziły 4 zwycięstwa w 5 wyścigach Le Mans Series, w 24 godzinach Le Mans otarła się o zwycięstwo.
Odtąd, cała ekipa PEUGEOT Sport nie ustawała w wysiłkach by poprawić słabe punkty, które pozbawiły ją zwycięstwa w Le Mans. Pracowano nad: optymalizacją kontroli trakcji, redukcją zanieczyszczenia chłodnic, usprawnieniem montażu kół by ułatwić mechanikom ich wymianę, a wszystko to przed skoncentrowaniem się nad przystosowaniem 908 do nowych regulaminów wydanych przez ACO, których celem jest znaczna redukcja osiągów samochodów.
Podkreślono, że głównym celem w 2009 będą wyścigi 24 godziny Le Mans i jak tłumaczy Olivier Quesnel, team Peugeot Total przystępuje do ciężkiego programu testów przygotowawczych: „Mamy rozpisany poważny program jazd próbnych z symulacją wytrzymałości na różnych torach. Będziemy uczestniczyć w 2 wyścigach przed 24 godzinami Le Mans, które będą testami najwyższej miary i próbami generalnymi całej ekipy. Wybraliśmy więc wyścig 12 godzin Sebring, pierwszą eliminację amerykańską Le Mans Series w marcu, z dwoma samochodami i 6 kierowcami. Następnie 1000 km w Spa-Francorchamps 8-10 maja, trzema samochodami, które będą się ścigać w Le Mans. W chwili obecnej nie zadecydowaliśmy jeszcze o dalszym programie po 24 godzinach w Le Mans. Rozważamy najlepsze eliminacje, które zapewnią nam dużą oglądalność i promowanie naszej Marki Na koniec, samo nadwozie 908 HDi FAP w nowej niebieskiej barwie na wszystkich egzemplarzach i błyszczącym aluminium pokrywającym kabinę równocześnie obniżając jej temperaturę. Cały program wyścigów jest oczywiście możliwy dzięki pomocy naszych sponsorów.”
Peugeot Sport zaangażował 9 kierowców i zaufał tym, którzy się sprawdzili w ciągu ostatnich 2 lat programu wyścigów:
Sébastien Bourdais (Francja), 30 lat
David Brabham(Australia), 43 lata
Marc Gené (Hiszpania), 35 lat
Christian Klien (Austria), 26 lat
Pedro Lamy (Portugalia) , 37 lat
Nicolas Minassian (Francja), 36 lat
Franck Montagny (Francja), 31 lat
Stéphane Sarrazin (Francja), 33 lata
Alexander Wurz (Austria) 35 lat
Pierwszy wyścig 21 marca Sebring, i załogi w składzie:
908 HDi FAP nr 07
Nicolas Minassian – Pedro Lamy – Christiana Klein
908 HDi FAP nr 08
Franck Montany – Stéphane Sarrazin – Sébastien Bourdais
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze