• Najnowsze

Ciekawie w rajdzie Katalonii – finał

2004-10-31
Peugeot 508 PSE

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

2021-01-22

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

2021-01-22
Dacia Logan

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

2021-01-22

Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!

2021-01-21
Dacia Sandero

Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży

2021-01-21

Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku

2021-01-21
Renault 5 Turbo

Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji

2021-01-21

Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa

2021-01-21

Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży

2021-01-21

Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów

2021-01-21
piątek, 22 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Ciekawie w rajdzie Katalonii – finał

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2004-10-31
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania4min czytania
5 0
0
5
UDOSTĘPNIEŃ
15
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim

Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu

Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?

Sébastien Loeb i Daniel Elena odpadli z rywalizacji podczas 2 etapu Rajdu Katalonii. Byli wówczas liderami rajdu i powiększyli przewagę nad rywalami wygrywając pierwszą próbę 2 etapu. Druga załoga zespołu Citroën-Total Carlos Sainz i Marc Marti spisuje się w dalszym ciągu doskonale i po 2 dniach rywalizacji zajmuje 3 miejsce.

Sobotni etap rozpoczął się bardzo dobrze dla kierowców Citroëna. Sébastien Loeb wygrał pierwszą próbę 2 etapu – OS 7 i umocnił się na pozycji lidera. Ale wkrótce okazało się, że był to pechowy odcinek. “To się stało 4 czy 5 kilometrów przed metą OS-u, na bardzo szybkim zakręcie” opowiadał potem bardzo rozczarowany Seb. “Jechałem normalnym torem, tnąc zakręt, gdy potężny kamień, prawdopodobnie wyrzucony przez poprzedni samochód uderzył w miskę olejową naszej Xsary…”


Podwozia rajdowych Citroënów są doskonale zabezpieczone przed skutkami tego typu przygód, ale tym razem miska olejowa nie wytrzymała potężnego uderzenia i zaczął z niej wyciekać olej. Po mecie odcinka Seb i Daniel zdjęli osłonę miski i próbowali zatrzymać wyciek. Jednak wkrótce okazało się, że nie ma szans, by pokonać kolejne 3 OS-y, zanim dotrą do parku serwisowego. To oznaczało, że muszą wycofać się z rajdu.

Ostatni etap Rajdu Katalonii rozpoczął się od problemów z doborem ogumienia. Deszcz, który spadł w nocy sprawił, że podczas trzech porannych odcinków nawierzchnia była przeważnie mokra. Ponieważ zgodnie z regulaminem pierwsza piętnastka startowała w odwróconej kolejności, kierowcy ścisłej czołówki mieli utrudnione zadanie, jadąc po drodze zanieczyszczonej błotem i kamieniami naniesionymi przez wcześniej jadące samochody. Carlos Sainz, dzięki ogromnemu doświadczeniu wybrał optymalne opony – miękkie ogumienie typu ‘N’ dostarczone przez firmę Michelin, przeznaczone w zasadzie na suchą nawierzchnię. “Warunki były bardzo zmienne, było trochę suchych miejsc, ale gdzieniegdzie było bardzo ślisko,” mówił kierowca Citroëna Xsara w parku serwisowym po OS 17. “Mój wybór był nieco ryzykowny, ale okazał się doskonały…”. Strata Hiszpana do Marcusa Grönholma zmalała do 9,2 sekundy.

Przed trzema ostatnimi odcinkami specjalnymi wszyscy zastanawiali się, jakie warunki zastaną tym razem na trasie. Carlos Sainz sądził, że nawierzchnia nie wyschnie zbyt szybko i założył ponownie miękkie opony – jako jedyny dysponował takim ogumieniem. Niestety, drogi wysychały szybciej, niż sądził Carlos, dlatego ten oponowy “as w rękawie” nie mógł odwrócić losów pojedynku z Gronholmem o 2 miejsce.

Pomimo to, w ostatnim parku serwisowym Sainz był w doskonałym humorze: “Sam nie wiem, jak to się stało, że utrzymałem swą pozycję podczas 3 etapu. Do tej pory, w większości rajdów było inaczej. Walczyłem do końca z Marcusem, który zaciekle odpierał moje ataki. Szkoda, że Seb miał pecha w tym rajdzie. Jechał bardzo szybko i jestem przekonany, że wygrałby. Dla mnie był to rajd pełen emocji, ostatni występ przed moją publicznością. Tłumy kibiców przybyły, by mnie pożegnać. Bardzo im za to dziękuję. ”

Zdaniem Guy Fréquelin’a, “występ Sébastiena, chociaż zakończony przedwcześnie pokazał, że różnice czasowe w Rajdzie Korsyki były spowodowane tylko taktyką, która nakazywała rozsądek i walkę o tytuł mistrza świata. Nasza Xsara wciąż jest w stanie wygrać każdy rajd. Występ Carlosa – wspaniała walka o 2 miejsce i zasłużone podium pozostanie długo w naszej pamięci.”


Klasyfikacja końcowa Rajdu Katalonii

1. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) 3 h 40 mn 43,8 s

2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 23,2 s

3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 37,7 s

4. S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 2 mn 50,4 s

5. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 3 mn 06,7 s

6. D. Solà/X. Amigo (Mitsubishi Lancer) + 4 mn 05,7 s

7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 4 mn 05,9 s

8. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 4 mn 31,7 s

9. T. Gardemeister/P. Lukander (Skoda Fabia) + 4 mn 37,6 s

10. N. Vouilloz/D. Giraudet (Peugeot 206) + 4 mn 45 s …

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja producentów

1. Citroën, 184 pkt (Mistrz Świata 2004)
2. Ford, 137 pkt
3. Subaru, 117 pkt
4. Peugeot, 93 pkt.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja kierowców

1. S. Loeb, 108 pkt (Mistrz Świata 2004*)
2. P. Solberg, 82 pkt
3. M. Märtin, 79 pkt
4. C. Sainz, 73 pkt
5. M. Grönholm, 62 pkt
6. F. Duval, 47 pkt
7. M. Hirvonen, 24 pkt
8. H. Rovanperä, 20 pkt
9. J. Tuohino, 16 pkt
10. F. Loix, 9 pkt
11. S. Sarrazin, 8 pkt
12. D. Carlsson, 6 pkt
13. G. Panizzi, 6 pkt
14. A. Navarra, 5 pkt
15. G. Galli, 5 pkt

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 108206307CitroenrajdSportWRC
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Doskonały początek rajdu Katalonii

Następny

Giełda Samochodowa – listopad 2004

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Giełda Samochodowa - listopad 2004

Klub Citroena i rekordowe spotkanie w Lublinie

Targi Motor Show - Warszawa 2004. Zaproszenie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Maciej o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Adam o Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe
    • Jozek o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • gucio o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Damian o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Hart o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Damian o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Damian o Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Damian o Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Rafal Polak o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy 360-konny Peugeot 508 Sport Engineered debiutuje na rynku niemieckim
    • Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Nowe zdjęcia szpiegowskie Citroëna C5. Premiera już w tym roku
    • Powrót Renault 5 Turbo? Legenda w nowoczesnej wersji
    • Kiedy nowy Peugeot 308 pojawi się w Polsce? Nadjeżdża konkurent Volkswagena Golfa
    • Linda Jackson na czele Peugeot to duże zaskoczenie dla branży
    • Test Renault Megane 1.5 dCi – w krainie kangurów


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.