Citroën BX pojawił się na rynku w 1982 roku. To samochód klasy średniej, charakteryzujący się oryginalnym kształtem, nawiązującym nieco do Lamborghini Countach. I nic dziwnego, bo twórcą obu samochodów był Marcello Gandini, który zresztą wystąpił w reklamie BX.
Dzisiaj Citroën BX staje się coraz bardziej poszukiwanym klasykiem, youngtimerem. Postanowiliśmy więc sprawdzić jak wygląda oferta rynkowa i kupić taki samochód, możliwie ciekawy egzemplarz. Znaleźliśmy takowy z rocznika 1991, a więc jeden z ostatnich produkowanych, z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 88 KM. Auto ma bardzo niski przebieg, niecałe 70 tysięcy kilometrów.
Zobacz: Citroën BX w rękach 22-letniej studentki: nie wyobrażam sobie innego auta
Ponieważ auto znajdowało się za granicą, przedstawimy proces wyjazdu, negocjacji, zakupu i przywozu oraz rejestracji. Sprawdzimy też dokładnie w jakim znajduje się stanie i jakie są koszty związane z przygotowaniem go do jazdy w Polsce.
Zobacz: Citroën BX, który uratował kluczowe sceny filmu Władca Pierścieni
Citroën BX jest bardzo ciekawym samochodem nie tylko ze względu na design ale też wyjątkowo wygodne wnętrze i oczywiście zawieszenie hydropneumatyczne. Wersje z automatem na naszym rynku są prawdziwą rzadkością, znacznie łatwiej znaleźć takie, ze skrzynią manualną. I chociaż wydaje się, że 88 KM to niewiele, to konstrukcja auta, dzięki wykorzystaniu materiałów z tworzywa, jest stosunkowo lekka a Citroën bez problemu przyspiesza i wykonuje manewry.
Zobacz: Ultrakomfortowy nowy Citroën C4. Tylko na Citroën.pl
Materiał przygotowujemy wraz z Amicale Citroën Pologne, stowarzyszeniem posiadaczy i miłośników marki Citroën. Na łamach Francuskie.pl powinien pojawić się już w przyszłym tygodniu.
https://www.youtube.com/watch?v=kumz8nNS5xI
Najnowsze komentarze