Citroen C3 kontra Nissan Micra – który miejski model jest lepszy?

1 467

Nissan Micra i Citroen C3 to bardzo ciekawe propozycje z segmentu B. Łączą atrakcyjny młodzieżowy wygląd oraz komfort jazdy. Magazyn motoryzacyjny Autopista porównał oba modele. Który z nich okazał się lepszy?

Zarówno Citroen C3, jak i Nissan Micra są atrakcyjne pod względem stylistycznym i oferują duże możliwości personalizacji, które nadają pojazdom młodzieńczy wizerunek. Citroen proponuje 36 wersji kolorystycznych nadwozia z elementami w żywych kontrastujących barwach. Na braki w wyborze nie będą narzekać także klienci decydujący się na Micrę.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

W konfrontacji wzięły udział najmocniejsze wersje benzynowe obu modeli. Pod maską C3 znajdziemy silnik 1.2 Pure Tech o mocy 110 KM. Micra została wyposażona w jednostkę DIG-T o pojemności 1 litra, która generuje 117 KM mocy. 3-cylindrowce charakteryzują specyficznym dźwiękiem, ale według hiszpańskiego portalu nie psuje on komfortu jazdy. Silniki mają przyjemną charakterystykę, choć mruczenie Citroena C3 wydaje się mniej szorstkie niż w przypadku Micry.

​​Francuski model jest szybszy. Do pierwszych 100 km/h rozpędza się w czasie 9,7 sekundy. Konkurent potrzebuje do osiągnięcia tego celu 0,5 sekundy więcej. Aby zatrzymać się z prędkości 100 km/h C3 potrzebuje 36,3 m, konkurent ma nieco dłuższą drogę hamowania. Według Autopista jest to 38,38 m.

Czy miejskie pojazdy są dobrze wyciszone?

Przy prędkości 100 km/h zmierzono natężenie dźwięku w kabinie C3 na poziomie 65,4 dBA. W przypadku Micry było nieznacznie głośniej, uzyskano wynik 68,9 dBA. Nissan Micra może pochwalić się niższym zużyciem paliwa, które średnio wynosi 5,3 l/100 km, jednak Citroen nie jest daleki od tego wyniku, potrzebuje o 0,2 l/100 km więcej niż konkurent.

Hatchback spod znaku szewronów zapewnia sporo komfortu podczas jazdy, lepiej radzi sobie z progami zwalniającymi i lepiej izoluje od nierówności. Z kolei Micra zapewnia większą pewność prowadzenia podczas szybszej jazdy i na krętych drogach, co nie przeszkadza w oferowaniu przyzwoitego poziomu wygody. Podczas podróży japońskim modelem po uszkodzonej nawierzchni nie doświadczymy dyskomfortu.

Jak wypadły modele w kategorii „przestrzeń”? Nieznacznie większy Citroen oferuje więcej miejsca na szerokość. Stylowo zaprojektowane fotele zostały uznane za miękkie i sprężyste, ale według Autopista lepiej dopasowane dla osób siedzących z przodu, jest wnętrze Micry. Z tyłu więcej miejsca na nogi oraz dla ramion znajdziemy w C3. Żaden z modeli nie oferuje przesadnej przestrzeni nad głową. W przypadku bagażnika zmierzono taką samą pojemność 325 litrów.

Źródło: Autopista

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Igor Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Igor
Gość
Igor

Przez zakupem C3 (Shine) „prześwietliłem” chyba wszystkie mała autka. Mały Nissan trochę taki „Bat-mobil” w wnętrzem bez wyrazu, przypominającym trochę Hondę H-RV. Citroen C3 pokonał system „rączkami od walizek” w drzwiach :)