Którego SUV-a lepiej wybrać? W szranki stają Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 oraz Hyundai Tucson CRDi 136. Oba w bardzo modnych wersjach nadwozia, z bogatym wyposażeniem i zupełnie innym podejściem do jazdy. Citroën jest komfortowy i praktyczny a Hyundai bardziej klasyczny i jednak mniej przyjazny kierowcy oraz pasażerom – tak twierdzą dziennikarze francuskiego L’argus, którzy przetestowali oba samochody. Poczytajcie:
Dwa różne projekty, dwa różne samochody. Te rodzinne SUVy próbują uwieść klientów na różne sposoby. Francuski Citroen gra na komforcie i praktycznych aspektach używania. Jego praktyczność jest nie do podważenia. Hyundai jest bardziej klasyczny i nieco mniej przyjazny kierowcy.
Komfort i miękkość: obietnica Citroena nie jest na wyrost. C5 Aircross korzysta z pierwszej klasy zawieszenia, uzupełnionego sprężystymi i komfortowymi siedzeniami. Rezultat? Pierwszorzędne wrażenia dla pasażerów, którzy docenią komfort i przyjemność podróżowania. Nie szukajcie tu żadnych sportowych wrażeń – i tak ma być. Citroen ma zdecydowany styl na zewnątrz – który go wyróżnia z tłumu. Kochaj albo rzuć. Kokpit jest nowoczesny i spójny. Pod względem praktyczności Citroen nie ma sobie równych. Trzy bardzo wygodne, chociaż nieduże siedzenia z tyłu, przesuwają się niezależnie, możne je pochylać i składać a miejsca jest więcej niż u konkurenta. Bagażnik Citroena nie ma sobie równych – 580 litrów robi wrażenie.
Tucson ma zupełnie inną charakterystykę. Jest twardszy, bardziej dosłowny. Ale i on ma swoje zalety. Dobrze wyciszony silnik, 320 Nm momentu obrotowego, podwójne sprzęgło i 7-biegowa skrzynia są dość udane, działają szybko i płynnie. Hyundai wizerunkowo wpasuje się we wszystko, trudno znaleźć element, który go wyróżnia. Nie można jednak powiedzieć, że jest nijaki. Kokpit Hyundaia wydaje się być znacznie starszy, niż w Citroenie. Ale samochód nadrabia dobrym systemem rozrywki. Z tyłu miejsca jest nieco mniej, praktyczność wyraźnie tutaj cierpi. Bagażnik również mniejszy.
Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 kontra Hyundai Tucson CRDi 136 – podsumowanie
Jeśli szukasz przestronności i komfortu, to C5 Aircross nie ma sobie równych. Tucson nie jest złym samochodem, ale przy Aircrossie wypada po prostu gorzej.
Citroën C5 Aircross |
Hyundai Tucson |
|
Plusy |
Niezwykły komfort jazdy i foteli |
Niezłe wyciszenie |
Przestrzeń na pokładzie |
Wygoda |
|
Modułowość i skrzynia |
Nieco wyższy moment obrotowy |
|
Minusy |
Nieco głośniejszy |
Wysoka cena |
Mniej sportowe wrażenia |
Waga pojazdu |
|
System multimedialny wymagający przyzwyczajenia |
Brak modułowości |
Dane techniczne
Samochód |
Citroën C5 Aircross |
Hyundai Tucson |
Wymiary (długość, szerokość, wysokość) |
4,50 x 1,84 x 1,69 |
4,48 x 1,85 x 1,65 |
Rozstaw osi |
2,73 |
2,67 |
Pojemność bagażnika |
580-720 do 1.630 |
484-502 do 1.492 |
Wielkość zbiornika paliwa |
53 litry (17 litrów Ad Blue) |
62 (+14 AdBlue) |
Seryjne opony |
235/55 R18 |
245/45 R 19 |
Waga |
1.430 |
1.600 |
Silnik |
HDi diesel 1.5 130 KM |
CRDi diesel 136 KM |
Maksymalna moc |
131 KM przy 3.750 obr |
136 przy 4.000 obr |
Maksymalny moment obrotowy |
300 Nm przy 1.750 obr |
320 Nm przy 2.000 obr |
Skrzynia automatyczna, ilość biegów |
8-biegowa |
7-biegowa |
Przyspieszenie |
10,6 |
11,8 |
Prędkość maksymalna |
189 km/h |
180 km/h |
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze