Citroen C5 Aircross w wersji z dieslem i benzyną stanęły do wyścigu na prostej o długości 1.000 m. Jeden z modeli ma wyższy moment obrotowy, drugi większą moc. Który okazał się szybszy?
Który model jest szybszy: z dieslem czy benzyną i co ma większe znaczenie moc czy moment obrotowy? Na te pytania próbowali odpowiedzieć dziennikarze tureckiego portalu motoryzacyjnego Motor1.com. Aby to sprawdzić wykorzystali nowego SUV-a spod znaku szewronów. Citroen C5 Aircross jest oferowany w obu wersjach. Różnica pomiędzy mocą i momentem obrotowym pojazdów wynosi odpowiednio 50 KM oraz 50 Nm.
Pod maską benzynowej wersji znalazł się 1,6-litrowy silnik PureTech, który generuje 180 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Benzynowy Citroen C5 Aircross stanął w szranki ze swoim bliźniakiem z oferty wyposażonym w wysokoprężny motor Blue HDi 1.5 o mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Poza silnikiem, pojazdy są identyczne, posiadają automatyczne skrzynie biegów i porównywalne wyposażenie. Na poniższym filmie możecie zobaczyć, który dotarł do mety jako pierwszy.
Jeśli chodzi o dane techniczne benzynowa wersja potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 sekundy a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 219 km/h. Aby zobaczyć na liczniku 100 km/h wersja z silnikiem Blue HDi potrzebuje więcej, bo aż 10,6 sekundy. Maksymalne możliwości pojazdu kończą się na wartości 189 km/h.
Najnowsze komentarze