Citroen C5 Aircross – która wersja szybsza: diesel czy benzyna?

35 6 816

Citroen C5 Aircross w wersji z dieslem i benzyną stanęły do wyścigu na prostej o długości 1.000 m. Jeden z modeli ma wyższy moment obrotowy, drugi większą moc. Który okazał się szybszy?

Który model jest szybszy: z dieslem czy benzyną i co ma większe znaczenie moc czy moment obrotowy? Na te pytania próbowali odpowiedzieć dziennikarze tureckiego portalu motoryzacyjnego Motor1.com. Aby to sprawdzić wykorzystali nowego SUV-a spod znaku szewronów. Citroen C5 Aircross jest oferowany w obu wersjach. Różnica pomiędzy mocą i momentem obrotowym pojazdów wynosi odpowiednio 50 KM oraz 50 Nm.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Pod maską benzynowej wersji znalazł się 1,6-litrowy silnik PureTech, który generuje 180 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Benzynowy Citroen C5 Aircross stanął w szranki ze swoim bliźniakiem z oferty wyposażonym w wysokoprężny motor Blue HDi 1.5 o mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Poza silnikiem, pojazdy są identyczne, posiadają automatyczne skrzynie biegów i porównywalne wyposażenie. Na poniższym filmie możecie zobaczyć, który dotarł do mety jako pierwszy.

Jeśli chodzi o dane techniczne benzynowa wersja potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 sekundy a maksymalna prędkość pojazdu wynosi 219 km/h. Aby zobaczyć na liczniku 100 km/h wersja z silnikiem Blue HDi potrzebuje więcej, bo aż 10,6 sekundy. Maksymalne możliwości pojazdu kończą się na wartości 189 km/h.

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
26 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
27 Autorzy komentarzy
PietrekPpdddj4nk0lolek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Daniel
Gość
Daniel

1.5 130 KM to silnik do spokojnej jazdy, nie ma dynamiki i nie czuć całkiem sporego momentu obrotowego. Moc czuć powyżej 3 tyś obrotów. Jednak jest bardzo oszczędny, coś za coś.

Slawo
Gość
Slawo

Porównanie od czapy, 2.0 180 v 1.6 180 miałoby sens.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Nie ma znaczenia, oba tak samo ciasne z tyłu.

Pietrek
Gość
Pietrek

Masz siedziałeś ze tak mowisz

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Tak, siedziałem testowałem i dlatego nie kupiłem.

Pietrek
Gość
Pietrek

Ja mam od 2 miesięcy jeździ ze mną pasażer z tylu ma 1.84m i mówi ze jest ok.

Maciek
Gość
Maciek

Czemu do testów nie wybrali 2.0 HDI są w podobnej cenie co 1.6PT i osiągach. Tylko ze diesel średnio mniej pali o 1 l i mniej wydziela CO2

Slawo
Gość
Slawo

Diesle pali mniej o 1,5l przy normalnej jeździe i 2l przy dynamicznej.

TomekD
Gość
TomekD

I dużo więcej rakotwórczych tlenków azotu. Ciągle mowa o CO2, a może ktoś się wypowie nt emisji NOx przez silniki diesla.

Slawo
Gość
Slawo

Kolejny ogłupiony przez media, auta to mały problem, ale w kierowców najłatwiej uderzyć.

TomekD
Gość
TomekD

Sławo. Co Cię bardziej truje jak stoisz w mieście na przejściu dla pieszych. Opary z diesla stojącego obok czy tankowiec na pacyfiku. Poczytaj trochę badań naukowych, a zrozumiesz dlaczego diesle są pomału wypychane z miast. Diesel ok, ale powinni pomyśleć o filtrach NOx.

Slawo
Gość
Slawo
Ddd
Gość
Ddd

Straszne głupoty piszesz. Za NOx odpowiedzialny jest układ adblue, który redukuje emisję poniżej 50mg/km

j4nk0
Gość
j4nk0

Czyżby nikt nie chciał kupować silnka THP i potrzebna była akcja promocyjna :D?

Krzysiek
Gość
Krzysiek

To już nie jest THP, polecam sprawdzić czym różni się THP od PureTech. Podpowiem, zmian jest całkiem sporo.

J4nk0
Gość
J4nk0

Głównie nazwą… Poprawiają ten silnik już tyle lat i końca nie widać.

jarzak
Gość
jarzak

Czyżby tylko nazwą???
Kolego znafca z Ciebie!!!

j4nk0
Gość
j4nk0

No to pogadamy za kilka lat jak się gwarancja skończy ;)

Ddd
Gość
Ddd

Nieprawda. Pogadaj z mechanikami z ASO. Inne tłoki, inny osprzęt itp. Przy szarpaniu (jeśli kiedyś wystąpi), nie ma już wymiany rozrządu, jest oprogramowanie. To jest zupełnie inny silnik na odlewie Prince.

J4nk0
Gość
J4nk0

Tak jak pisałem, kto ma rację przekonamy się za rok lub dwa. Na chwile obecną to ci mechanicy z ASO to mogą ze szklanej kuli wróżyć jakie tam chochliki siedzą ;)

Daniel
Gość
Daniel

W każdej marce są silniki z problemami ale po iluś tam zmianach działają jak należy. Te poprawione silniki montują do Citroena, Peugeota oraz DS`a zakładam, że gdyby były wadliwe to chyba nie montowaliby ich aby ponosić wysokie koszty serwisu. Co do wróżenia to właśnie coś takiego robisz :)

j4nk0
Gość
j4nk0

I tu się nie zgodzę. Silnik jest na rynku od 2006 roku i generalnie od samego początku ma opinię bardzo nieudanej jednostki. PSA miało wiele okazji do zrobienia porządku z tym truchłem, tymczasem to kolejna generacja która jak za każdym razem, ma być poprawiona, niezawodna i trwała. Przy takim podejściu koncernu mam nieodparte wrażenie graniczące z pewnością, że klienci po raz kolejny są robieni w wała. Chciałbym kupić takie autko w benzynie ale nie zaryzykuje 140k, bo pan w ASO twierdzi że będzie ok. Na własnej skórze przekonałem się nie raz, że ASO w Polsce to totalne dno, niezależnie od… Czytaj więcej »

ddd
Gość
ddd

Ale te silniki już jeżdżą rok, dwa. THP wracały na rozrząd po 15-20 tys, tu już klienci mają po 50 tys i nic się nie dzieje. Sprawdź specyfikację techniczną silnika i osprzętu, potem wciskaj kit.

lolek
Gość
lolek

Uuu, rok-dwa i 50 kkm. Super wytrzymałe motory…

ddd
Gość
ddd

A Ty zrozumiałeś sens wypowiedzi?

Daniel
Gość
Daniel

Co do ASO zgadzam się z tym, że mają klienta w tyle. Co do samej praktyki (tj. testowaniu silników na klientach) jest identycznie jak w przypadki VW silnik benzynowy 2.0 TSI miał i może wciąż ma problemy. Tak naprawdę nie wiem do czego dążysz, zakładam że opierasz się na przypuszczeniach, przeczuciach, które mogą choć nie muszą się sprawdzić czyli prawdziwe wróżbiarstwo :) Wiele osób komentujących tutaj pracuje w salonach, serwisach, a reszta to fani aut francuskich. Myślę, że gdyby nowe jednostki wciąż były wadliwe wiele osób by o tym pisało. Generalnie ludzie chętnie piszą o problemach, a jeśli jest ok… Czytaj więcej »

j4nk0
Gość
j4nk0

Daniel, absolutnie nie trwierdzę że tylko PSA ma takie problemy, wręcz przeciwnie. Tak jak wspomniałeś VW ale też i Reanault/Nissan też mają sporo na sumieniu. Sam jestem fanem francuskiej motoryzacji i wiele potrafię jej wybaczyć. Rozumiem też, że wpadki jakościowe zdarzają się najlepszym ale zupełnie niezrozumiałą dla mnie sprawą jest testowanie na klientach swoich produktów i brnięcie w zaparte, że teraz to już napewno będzie działać.

lolek
Gość
lolek

Inne tłoki – wiem, bo otwierałem ten silnik. Po co otwierałem? Bo się zepsuł :D

Pp
Gość
Pp

Oba fuj jeden łańcuch i wiecznie problemy drugi pasek w oparach oleju który kruszy się do miski olejowej i robi taki sam bałagan

Daniel
Gość
Daniel

masz coś do powiedzenia czy tylko nic nie wnoszące słowa, które mają się nijak do rzeczywistości. Mam od 2003 2.0 HDI, od 2005 1.6 HDI, od 2008 1.6 HDI, od 2015 2.0 HDI i nic się nie dzieje. Przypadek? – nie sądzę .

Olo
Gość
Olo

Ciekawy artykuł, przyjemnie się czyta. Wypada pochwalić :)))

Czeslaw
Gość
Czeslaw

Klienci dziękują Citroenowi za testowanie ich produktów na nich samych. Wola bezpiecznego diesla cóż z tego że wolniejszy. Przynajmniej pali mało a ten benzyniak to poniżej 10 litrów to tylko. Z górki zejdzie

Daniel
Gość
Daniel

Wiesz czy teoretyzujesz?

Seba
Gość
Seba

W każdej wersji dość przeciętne osiągi

Tim
Gość
Tim

Powie ktoś w skrócie na jakim odcinku ten „wyścig” i które auto wygrało?