Zakończył się wrzesień, Citroën podsumował więc swoją sprzedaż na różnych rynkach. Dziś napiszemy parę słów o wynikach w Hiszpanii.
Po trzech kwartałach 2023 roku Citroën pozostaje w Hiszpanii na trzecim miejscu w całym rynku pojazdów elektrycznych z 7,1% udziałem w rynku i 2.618 rejestracjami. Z 962 egzemplarzami zarejestrowanymi w tym roku produkowany w madryckiej fabryce Citroën ë-C4 osiąga łączną penetrację na poziomie 3,1% i jest samochodem elektrycznym „Made in Spain” o najwyższej sprzedaży w tym kraju.
Obecnie Citroën zakończył elektryfikację swojej gamy pojazdów użytkowych ofertą, która wyróżnia się użytecznymi funkcjami, wysokim poziomem wyposażenia, zasięgiem dostosowanym do potrzeb firm i profesjonalistów oraz bardzo zróżnicowanymi możliwościami i czasem ładowania. Stanowi realną alternatywę dla zapewnienia mobilności w sposób zrównoważony i ze swobodą dostępu do centrum dużych miast.
Na całym rynku (silniki spalinowe i zelektryfikowane) Citroën osiągnął 44.801 rejestracji samochodów osobowych i pojazdów użytkowych oraz udział w rynku 5,5% w okresie od stycznia do sierpnia.
W kategorii hybryd typu plug-in (PHEV) we wrześniu liderem rynku jest Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid z 373 zarejestrowanymi egzemplarzami i udziałem na poziomie 7,6%. Najlepiej sprzedający się w tym roku model marki, Citroën C4 „Made in Spain”, zanotował 9.453 rejestracje. Jego elektryczna wersja, Citroën ë-C4, z 1.037 zarejestrowanymi egzemplarzami, zajmuje siódme miejsce w rankingu rynkowym. Aby jeszcze bardziej przyspieszyć te dobre wyniki w segmencie samochodów w 100% elektrycznych, począwszy od tego miesiąca klienci marki będą mogli korzystać ze specjalnych warunków dostępnych już teraz na www.citroen.es.
Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe, liderem jest Citroën Berlingo z 7.291 rejestracjami.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze