Wersja RACING, stworzona na bazie najwyższego poziomu wykończenia CITROËNA DS3 (Sport Chic), ma zdecydowanie sportowy i ekskluzywny charakter. CITROËNA DS3 RACING wyróżniają atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak elementy z włókna węglowego i specyficzne wyposażenie zaczerpnięte ze świata sportów portów samochodowych.
Zmodyfikowany przez ekipę CITROËN RACING silnik o pojemności 1,6 ,6 l rozwija moc 202 KM, co pozwoliło na uzyskanie wyniku 26,5 sekund sekundy na odcinku 1.000 m ze startu zatrzymanego. Zarówno zawieszenie jak i pozostałe elementy układu jezdnego były przedmiotem modyfikacji.
Pierwsi nabywcy tego modelu, oferowanego już od 29.990 €, będą mogli przejechać nim pierwsze kilometry jeszcze przed końcem tego roku.
Rajdowy szyk
CITROËN DS3 RACING o długości 3,96 m to kwintesencja sportowego ducha. Przejmuje on kod stylistyczny CITROËNA DS3, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy zastosowanie włókna węglowego w wielu elementach nadwozia. Dyfuzor powietrza, półsztywna listwa zderzaka przedniego, dolny pas nadwozia, poszerzone progi i nadkola z karbonu są gwarancją żywiołowego i wyrazistego temperamentu. CITROËN DS3 RACING wyposażony jest w 18-calowe obręcze kół o oryginalnym designie, dostępne są w dwóch kolorach, czarnym Noir Onyx w wersji z dachem w kolorze pomarańczowym lub Blanc Banquise w wersji z szarym dachem. Motywy stylistyczne dachu dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.
Kabina przejęta z modelu CITROËN DS3 również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii i z włókna węglowego znajdziemy również we wnętrzu: na fasadzie centralnej deski rozdzielczej, kierownicy czy daszku nad zestawem wskaźników.
Wyjątkowy charakter CITROËNA DS3 RACING został wyraźnie zaakcentowany przez logo CITROËN RACING umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.
Rasowy silnik
Istotnym atutem CITROËNA DS3 RACING są jego osiągi. Opracowany przez ekipę CITROËN RACING silnik korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia Marki.
Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania.
Zawieszenie stawiające na komfort jazdy
Kolejnym obiektem skupiającym uwagę konstruktorów było podwozie i układ jezdny. W wersji RACING, inżynierowie zmodyfikowali już istniejące rozwiązania, stawiając sobie za cel zapewnienie intensywnych wrażeń i stałego dialogu pomiędzy kierowcą i drogą. Po tych zabiegach, CITROËN DS3 RACING dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się wzorcowym modelem w swoim segmencie.
Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm.
Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.
Główne parametry techniczne
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 3962 x 1717 x 1443
Rozstaw osi (mm) 2464
Silnik THP 200 6-przełożeniowa skrzynia biegów
Typ 4 cylindry / 16 zaworów benzyna + turbo
Pojemność skokowa (cm³) 1598
Maks. moc KM/kW przy obr/min 202 / 149 przy 6000
Maks. moment obrotowy (Nm) przy obr/min 275 od 2000 do 4500
Opony 215 / 40 R 18
1000 m start zatrzymany 26,5 sekund
od 0 do 100 km/h 6,5 sekund
Podstawowe elementy wyposażenia dodane do wersji bazowej CITROËN DS3 Sport Chic
Wykończenie Carbone na zewnątrz i wewnątrz
Obręcze kół ze stopów lekkich 18 cali
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Automatyczne włączanie świateł
Automatyczne wycieraczki przednie
Radar parkowania tyłem
Elektrycznie składane lusterka boczne
Dostępne kolory
nadwozie Noir Onyx / dach Orange
=> wraz z felgami, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze pomarańczowym
nadwozie Blanc Banquise / dach Gris
=> wraz z felgami w szarym matowym kolorze Gris, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze grafitowym
Tapicerki
Tapicerka Maille Trami Mistral / Alcantara
Fotele Sport z logo CITROËN RACING
Dedykowane dywaniki i element ozdobny na pilocie
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze