„Mimo silnego kryzysu, który przeżywamy, ilość samochodów, znajdujących się w obiegu, stale wzrasta. Swiadomość kapitalnego znaczenia samochodu dla życia ekonomicznego kraju, jako taniego i wygodnego środka komunikacji i transportu, dociera coraz głębiej do świadomości ogółu. Z dniem każdym wzrasta ilość jednostek, dla których samochód staje się nieodzownem narzędziem pracy. Stały wzrost ilości samochodów nakłada na firmy samochodowe bardzo ciężkie obowiązki, którym nie wszystkie są w stanie podołać.
Powstaje więc w ten sposób pewnego rodzaju selekcja, która wyjść może tylko na dobro nabywcy. Rzecz oczywista, że z biegiem czasu pozostaną tylko firmy najsilniejsze, a więc dysponujące najlepszą obsługą, zdolne do sprzedaży po cenach najniższych i na najdogodniejszych warunkach. Idealną formą współpracy z rynkiem polskim firm zagranicznych jest zakładanie w Polsce własnych oddziałów fabrycznych. Na to pozwolić sobie mogą rzeczywiście jedynie firmy, których wyroby mają u nas wyrobioną reputację i cieszą się dużem powodzeniem.
Fabryki te korzystają w znacznej mierze z surowców krajowych, powodują napływ kapitałów zagranicznych i zapewniają pracę licznym rzeszom robotniczym, znaczenie więc ich z punktu widzenia gospodarczego jest olbrzymie. Zakłady Citroen, przodujące Europie pod względem zastosowania w produkcji najnowszych metod, jedne z pierwszych wybrały tę formę współpracy z rynkiem polskim,
Olbrzymie powodzenie, jakiem od lat cieszą się u nas samochody tej marki, stworzyły podstawę do zrealizowania tego zamierzenia. Powodzenie samochodów Citroen najlepiej świadczy o korzyściach, jakie fabryka ta daje swym klientom. A że powodzenie to jest realne —niech świadczy fakt, te fabryka Citroen w Warszawie, aby podołać stale rosnącemu zapotrzebowaniu, podwoiła w ciągu ostatnich kilku miesięcy ilość robotników. Dzięki częściowej produkcji w kraju, ceny samochodów Citroen osiągnęły niebywale niski poziom.
Własna obsługa finansowa pozwoliła na udogodnienie warunków spłat – co w sumie uprzystępniło te samochody bardzo szerokim sferom. Polskie Toworzvstwo Samochodów Citroen, którego fabryka i biura mieszczą się w Warszawie przy ul. Czerniakowskiej 199, zorganizowało gestą sieć składów fabrycznych wraz ze stacjami obsługi, które oddają wszelkie usługi posiadaczom samochodów Citroen, zapewniając w ten sposób szybką dostawę części oraz fachowe i staranne przeprowadzanie remontu. Należy podkreślić znamienny fakt, że samochód Citroen, mimo swej niskiej ceny, zalicza się do wyższej klasy samochodów. Świadczą o tem dobitnie jego niezwykłe zalety techniczne, bardzo duże rozmiary podwozia i karoserii oraz nadzwyczaj piękne i luksusowe karoserie” – donosił w 1930 roku Dziennik Białostocki.
źródło: Dziennik Białostocki 1930.03.10 R. 8 nr 69
Najnowsze komentarze