Z ponad 22.130 rejestracjami samochodów osobowych i dostawczych od początku roku, Citroën kończy pierwsze cztery miesiące z udziałem we włoskim rynku na poziomie 4,5%.
W gamie samochodów osobowych bestsellerem marki pozostaje Citroën C3, który znalazł się w TOP 3 swojego segmentu zarówno w kwietniu (z udziałem w tym segmencie rynku wynoszącym powyżej 10%), jak i w pierwszych czterech miesiącach roku, gdzie jego udział przekracza 11%. Poza swoim segmentem, biorąc pod uwagę cały rynek samochodowy, od początku roku Citroën C3 znajduje się w TOP 5 najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech.
Drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech, SUV Citroën C3 Aircross, również pod koniec kwietnia plasuje się w TOP 10 swojego segmentu z 4,5% udziałem.
Od początku roku nowy Citroën C4 również utrzymuje się w TOP 10 swojego segmentu, a jego w 100% elektryczna wersja znalazła się na trzecim miejscu w swoim segmencie z prawie 17% udziałem.
Pod koniec kwietnia w 100% elektryczny Citroën ë-Berlingo potwierdził swoją drugą pozycję w swoim segmencie z 25% udziałem.
Citroën Ami, również w 100% elektryczny, kontynuuje pozytywny trend i potwierdza swoją pozycję na pierwszym miejscu w segmencie lekkich czterokołowców z udziałem wynoszącym 35%, który wzrasta do 71%, biorąc pod uwagę tylko segment lekkich czterokołowców o napędzie elektrycznym.
Pojawienie się w maju nowego Citroëna C5 X na włoskim rynku, w szczególności w wersji Hybrid Plug-In, wzmocni ofertę Citroëna, kontynuując ofensywę elektryfikacyjną.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum