W pierwszej połowie 2021 roku Citroën odnotował wzrost sprzedaży na rynku niemieckim. Według wstępnych danych, rejestracje nowych samochodów wzrosły o 12,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Najpopularniejszymi modelami był Citroën C3 oraz Berlingo.
Od stycznia do czerwca 2021 roku Citroën sprzedał 25.671 egzemplarzy samochodów w Niemczech. Miesiącem z największym, bo aż +33,5% wzrostem sprzedaży był czerwiec. Rezultat jest zasługą dużego zainteresowania klientów modelami C3 i Berlingo. Zwiększyła się również liczba rejestracji C5 Aircrossa, szczególnie dzięki wersji hybrydowej. Jedna trzecia klientów, którzy decydowali się na kompaktowego SUV-a wybierała wersję Hybrid. Wpływ strategii elektryfikacji jest widoczny także w wynikach nowego C4 ponieważ 40% zamówień modelu w I połowie 2021 roku dotyczyło właśnie wersji elektrycznej.
W drugim półroczu Citroën zamierza kontynuować ofensywę sprzedażową. W sierpniu u niemieckich dealerów pojawi się C3 Aircross po face liftingu a elektryczny Berlingo dołączy jesienią. Na rynku zadebiutuje również e-Berlingo oraz e-Jumper.
„Pomimo trudnych warunków pierwsze półrocze 2021 roku było udane dla Citroëna w Niemczech. W decydujący sposób przyczynili się do tego nasi partnerzy handlowi, którzy zapewnili znaczny wzrost naszych najlepiej sprzedających się modeli C3 i Berlingo oraz naszych zelektryfikowanych modeli C4 i C5 Aircross. Chcemy wykorzystać doskonały czerwcowy wynik do kontynuowania ofensywy sprzedażowej, m.in. dzięki świeżo przeprojektowanemu modelowi C3 Aircross” – powiedział szef Citroëna w Niemczech, Wolfram Knobling.
Źródło: Citroen Niemcy
Najnowsze komentarze