Citroën otrzymał nagrodę Sustainability Initiative podczas 7. dorocznej edycji konkursu Auto Trader New Car Awards.
Kategoria Sustainability Initiative jest oceniana przez niezależnych ekspertów z Carbon Literacy Project.
Jurorzy docenili zaangażowanie Citroëna w zrównoważony rozwój, czego dowodem jest edukowanie przez markę swoich pracowników w zakresie zrównoważonego rozwoju i kwestii środowiskowych oraz zapewnienie, że zrównoważony rozwój znajduje odzwierciedlenie w decyzjach biznesowych.
Citroën został zwycięzcą Sustainability Initiative w konkursie Auto Trader New Car Awards 2023. Jurorzy docenili aktywne zaangażowanie Citroëna w projekt Carbon Literacy, a także innowacyjność i kreatywne myślenie stojące za w 100% elektrycznym czterokołowcem Ami i pojazdem koncepcyjnym Oli.
Citroën zaprezentował Oli jesienią ubiegłego roku. Ten pojazd koncepcyjny jest wykonany w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu i jest wyposażony w akumulator o pojemności 40 kWh, który zapewnia zasięg 248 mil / 399 km (wg WLTP). Części Oli można ponownie wykorzystać i poddać recyklingowi przez cały okres posiadania, aby przedłużyć ich cykl życia. Fotele mają prostą konstrukcję i składają się z o 80% mniej części niż zwykle.
Panele nadwozia są wykonane z innowacyjnej tektury falistej o strukturze plastra miodu pochodzącej z recyklingu, wzmocnionej żywicą poliuretanową, dzięki czemu są tak samo wytrzymałe jak konwencjonalne panele karoseryjne, ale o 50% lżejsze. Podczas opracowywania Oli kluczem była prostota i zmniejszona waga. Mniejsza waga pozwala zastosować akumulator o mniejszej pojemności, a więc lżejszą i zawierającą mniej cennych zasobów naturalnych, aby móc pokonać tą samą odległość.
W 100% elektryczny Citroën Ami to nowoczesne rozwiązanie w zakresie mobilności miejskiej i zrównoważona odpowiedź na wyzwania środowiskowe, przed którymi stoi wiele miast. Ami nie emituje spalin i ma akumulator o pojemności 5,5 kWh, który można w pełni naładować w zaledwie cztery godziny, oferując kierowcom zasięg do 46 mil / 74 km (wg cyklu WLTP). Ami jest również dostępny jako My Ami Cargo o ładowności do 140 kg, maksymalnej pojemności przestrzeni bagażowej 400 litrów i małym promieniu skrętu 7,20 m. My Ami Cargo jest przeznaczony dla firm działających na obszarach miejskich i zurbanizowanych.
Erin Baker, dyrektor redakcyjny Auto Trader, powiedziała: „Tworzenie produktów nadających się do naprawy, ponownego użycia i recyklingu jest niezbędnym krokiem w dekarbonizacji przemysłu motoryzacyjnego, a Citroën, dzięki produktom takim jak Ami i Oli, wyraźnie pokazał, że jest to nie tylko możliwość, ale przyszłość produkcji samochodów. Nasi jurorzy byli pod wrażeniem zaangażowania Citroëna w umieszczanie zrównoważonego rozwoju w centrum swojej działalności, kształcenie pracowników od podstaw w zakresie zrównoważonego rozwoju i kwestii środowiskowych oraz zapewnienie, że znajduje to odzwierciedlenie we wszystkich decyzjach biznesowych”.
Greg Taylor, dyrektor zarządzający Citroën UK, powiedział: „To fantastyczne, że nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój zostało docenione w konkursie Auto Trader New Car Awards. Dla nas w Citroënie przyszłość to nie tylko coraz większe akumulatory, ogromny zasięg samochodów elektrycznych i masywne elektryczne SUV-y. Zamiast tego uważamy, że nadszedł czas, aby pomyśleć o tym, jak robić rzeczy inaczej. Oli i Ami odzwierciedlają wyjątkową, sprytną i kreatywną wizję marki dotyczącą przyszłości wydajnej i zrównoważonej mobilności miejskiej”.
W 20 z 23 kategorii Auto Trader New Car Awards głosowało 220.000 brytyjskich właścicieli samochodów, dzielących się swoimi przemyśleniami i opiniami na temat posiadanych aut. Jednakże nagroda Sustainability Initiative została oceniona przez niezależnych ekspertów z Carbon Literacy Project, organizacji skupiającej ludzi i organizacje z różnych środowisk w celu pogłębiania wiedzy i działań w zakresie zmian klimatu.
Aby uzyskać więcej informacji na temat konkursu Auto Trader New Car Awards 2023, kliknij tutaj: https://www.autotrader.co.uk/cars/new/awards
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën UK
Najnowsze komentarze